Kretingos S. Daukanto progimnazija savo veiklomis siekia, kad mokiniai didžiuotųsi esą europiečiai

Živilė Sabaliauskaitė
,
Kretingos S. Daukanto prog-jos direktoriaus pavaduotoja, projekto koordinatorė

Lapkričio 15 d. Kretingos Simono Daukanto progimnazija sulaukė svečių iš Prancūzijos, Graikijos, Portugalijos, Turkijos ir Lenkijos. Tai – „Erasmus+“ projekto „Tyrinėk, kurk ir sužinok“ (angl. „Explore, Create and Know“) dalyviai, kurių pirmasis susitikimas vyko Graikijoje. Projekto esmė – ugdyti skaitymo, kalbėjimo, rašymo anglų kalba įgūdžius, kūrybiškumą, kritinį mąstymą; susipažinti su Europos šalimis ir jų kultūra. Visą savaitę mokyklos svečiai ir šeimininkai dalyvavo bendrose kūrybinėse veiklose, edukacinėse išvykose ir pamokose.

 

Progimnazijos bendruomenė svečius pasitiko su duona ir druska, tautiniu šokiu, daina ir muzika, kurie atspindi lietuvių tautos kultūrą ir papročius. Dalyvius pasveikino Kretingos rajono meras Antanas Kalnius, rajono Švietimo skyriaus vedėja Asta Burbienė ir specialistė Jolanta  Jurgutienė. O progimnazijos direktorė Sigita Jonaitienė projekto partneriams linkėjo tvarios ir ilgalaikės draugystės. Svečiai iš Prancūzijos, Graikijos, Portugalijos, Turkijos, Lenkijos pirmą atvykimo dieną dalyvavo bendrose kūrybinėse veiklose, susipažino su Kretingos miestu ir jo istorija, tyrinėjo architektūrinius objektus: bažnyčias, Tiškevičių koplyčią, saulės laikrodį, paminklus, išgirdo miestą kūrusių žmonių istorijas. Grįžę į mokyklą visi kartu mišriose grupėse dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse „Tautinio kostiumo ir tautinės juostos kūrimas“, tyrinėdami šalių panašumus ir skirtumus, vizualizavo kostiumus ant tam paruoštos fotosienos.

 

Antrą dieną projekto dalyviai pradėjo integruota veikla ant Kartenos piliakalnio, po to žaidė lietuvių tradicinius liaudies žaidimus Motiejaus Valančiaus muziejuje Nasrėnuose, vėliau šoko, dainavo ir vaišinosi lietuvių tradiciniais patiekalais Iešnalės kaimo turizmo autentiškoje sodyboje (Plungės rajone). O dieną užbaigė kūrybinėmis dirbtuvėmis „Patarlės ir priežodžiai įvairiomis kalbomis“ – tyrinėjo kalbų skirtumus ir panašumus, ieškodami patarlių ir priežodžių atitikmenų visose kalbose.

 

Trečia diena buvo skirta mūsų šalies ir dalyvių partnerių tradicinio maisto pažinimui. Dalyviai pristatė savo tradicinius patiekalus, bendraudami ir juokaudami kepė, virė, pjaustė, gardino įvairiais prieskoniais savo pagamintus patiekalus, tradicinius užkandžius, pasakojo įvairias istorijas. Veiklos tęsėsi Kretingos muziejaus tradicinių amatų centre. Vaikai minkė tešlą, susipažino su lietuviškos duonos atsiradimo istorija, o paragavę savo iškeptos duonos, pasigamino saldainių. Žiemos sode dalyvavo integruotoje pamokoje.

 

Ketvirta diena prasidėjo Kretingos Simono Daukanto progimnazijoje. Dalyviai gamino tradicinę keraminę švilpynę, po to varžėsi ir rungtyniavo fizinio aktyvumo rungtyse. Po aktyvių veiklų buvo suplanuota edukacinė veikla Palangos Gintaro muziejuje, kurios tikslas – susipažinti su gintaru ir jo istorija. Dieną ir visą veiklų ciklą projekto dalyviai užbaigė Baltijos jūros paplūdimyje, palydėdami saulę.

 

Keletas Kretingos Simono Daukanto mokinių pastebėjimų pasibaigus projektui.

Vytis, 7a kl. mokinys: „Šis projektas mane mokė svarbiausio dalyko – bendravimo. Nors ir esu lietuvis, iš naujo pažinau Lietuvą ir nekantrauju pažinti kitas šalis“ .

Eimantas, 7a kl. mokinys: „Man šis projektas labai patiko dėl to, kad galėjau susipažinti su kitų šalių gyventojais, jų kultūra ir jų tradiciniu maistu. Be to, patys aprodėme Kretingą užsieniečiams ir supažindinome juos su mūsų kultūra. Taip pat išmokau lengviau bendrauti anglų kalba“.

 

Viso susitikimo metu vyko intensyvios projekto dalyvių – mokytojų – diskusijos apie edukacijos sistemos skirtumus ir panašumus, apie projekto veiklų tolimesnį planavimą ir tvarią ateities partnerystę.

 

Patricija Zanon, projekto koordinatorė, apibendrindama viešnagę, kalbėjo: „2019 m. pradėtas projektas „Explore Create and Know“ kartu su 6 šalimis: Prancūzija, Graikija, Lietuva, Lenkija, Portugalija ir Turkija, atnaujintas po 1 metų pertraukos dėl COVID-19. Visą savaitę mokiniai bendradarbiavo, vykdydami įvairias projektui skirtas veiklas. Dirbdami kartu mokėsi pažinti vieni kitus, atrado lietuviškus papročius ir gyvenimo būdą, išmoko keleto naujų žodžių įvairiomis kalbomis, net jei projekto kalba yra anglų. „Erasmus+“ projekto dėka siekiame, kad jaunieji piliečiai žinotų ir didžiuotųsi esą europiečiai! Tarkime, tai yra ilgo bendradarbiavimo pradžia.“

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.