Kontaktiniame seminare Graikijoje suradome partnerių

Lapkritį Švietimo mainų paramos fondas suteikė 5 pedagogams iš Lietuvos galimybę dalyvauti „eTwinning“ mokymuose ir apsilankyti Graikijoje. Septyniasdešimt keturi ikimokyklinio ugdymo įstaigų atstovai, informacinių ir komunikacinių technologijų lyderiai iš įvairių Europos šalių dalyvavome kontaktiniame seminare „Kūrybiškumas ir skaitmeninės kompetencijos eTwinning projektuose vaikų darželiuose“. Pagrindinis šių mokymų tikslas – patobulinti pedagogų skaitmenines kompetencijas ir susirasti partnerių iš kitų šalių „eTwinnning“ projektams.

 

Tris dienas praleidome Patrų mieste. Įvykdėme visas Graikijos nacionalinės agentūros organizatorių Ario, Chrysos, Katerinos ir Stamačio suplanuotas veiklas. Išklausėme pranešimus apie šalies švietimo sistemą, šiuolaikines ikimokyklinio ir priešmokyklinio mokymo priemones, technologijas. Mokslininkai, praktikai iš Nacionalinio Atėnų technikos ir Patrų universitetų pristatė, kaip ugdyti vaikų skaitmenines kompetencijas per žaidimus ir robotus. Vėliau mokymų dalyviams buvo pademonstruotos šiuolaikinės ugdymo priemonės. Išbandėme robotukus „Bee-Bot“, konstruktorius, edukacinius judėjimo kilimėlius, planšetinius kompiuterius ir kt. Sudomino žaidimai su lengvai valdomais „Bee-Bot“ robotukais, kurie leidžia skirtingais mygtukais atlikti iki 40 skirtingų komandų ir taip susipažinti su figūromis, spalvomis, dydžiais, keliauti po pasaulį pajūriu, apsilankyti ūkininko fermoje, sutikti pasakų herojus ir pan. Įsitikinome, kad parodyti ir išbandyti internetiniai įrankiai bei ištekliai padeda motyvuoti vaikus, skatina jų mąstymą, žadina kūrybiškumą.

 

Visi seminaro dalyviai iš Jungtinės Karalystės, Suomijos, Norvegijos, Lietuvos, Graikijos, Bosnijos ir Hercogovinos, Prancūzijos, Ispanijos, Čekijos, Slovakijos, Maltos, Bulgarijos ir Kroatijos jau per pirmąjį susitikimą pristatė savo mokyklas, šalis, pasidalijo projektų idėjomis.

Kitą dieną susitelkėme į mokymus. Sužinojome daugiau apie „eTwinning“ programą ir atnaujinto portalo galimybes: projekto pildymą, registraciją, „TwinSpace“ „eTwinning“ grupių, puslapių kūrimą, administravimą. Kosultantai pademonstravo „eTwinning Live“ erdvę, skirtą bendrauti ir bendradarbiauti, kitus įrankius ir virtualias platformas projektinėms veikloms plėtoti. Kūrybinėse dirbtuvėse atlikome užduotis, išbandėme antrosios kartos saityno (Web 2.0) įrankius: „Scratch Junior“, „Voki“, „Padlet“, „Popplet“, „Slidetalk“, „Tricider“, „Kahoot“ ir kt. Per mokymus atnaujinome savo informacinių ir komunikacinių technologijų žinias ir įgūdžius, palyginome juos su kolegų iš kitų mokyklų ir šalių, įgijome naujos patirties.

 

Mano atstovaujama įstaiga – Klaipėdos lopšelis-darželis „Linelis“ – surado partnerių iš Čekijos ir Suomijos, su kuriais vykdys bendrą projektą. Užregistravome projektą „Sporto iššūkis“ (angl. „Sport Challenge“). Šio projekto tikslas – skatinti vaikus praleisti daugiau laiko gryname ore, susipažinti su kuo daugiau įvairesnių sporto šakų rūšių ir išbandyti jas. Vykdydami projekto veiklas, tikimės paskatinti skirtingų darželių bendruomenes drauge judėti, keistis informacija sveikatos stiprinimo klausimais, patirti kartu naujų iššūkių.

Projekto „Sporto iššūkis“ nuoroda – https://live.etwinning.net/projects/project/158544.

 

Vaida KAIKARIENĖ

Klaipėdos l.-d. „Linelis“ direktorė

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Vienas komentaras