Konferencija „Per mokslo kalnus“

Mireta Visockienė
,
Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“ vyr. ikimokyklinio ugdymo pedagogė
Laura Bajoriūnė
,
socialinė pedagogė ekspertė

Jau ne vienerius metus Šiaulių lopšelis-darželis „Pasaka“ organizuoja ir rengia respublikinę ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ir pedagogų konferenciją „Per mokslo kalnus“, kurios iniciatorė yra socialinė pedagogė ekspertė Laura Bajoriūnė.

 

Šiemet prie konferencijos organizatorių prisidėjo ir Šiaulių universiteto tęstinių ir nuotolinių studijų institutas, tik konferencija buvo kitokia – vyko nuotoliniu būdu. Renginio tikslas – stiprinti STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos) dalykų taikymo galimybes ugdomajame procese ir, pasitelkus STEAM veiklas, ugdyti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikus, lavinti kritinį mažųjų mąstymą, problemų sprendimo ir savarankiškų sprendimų priėmimo gebėjimus.

 

Nuotolinėje vaikų ir pedagogų konferencijoje dalyvavo Panevėžio lopšelių-darželių „Žibutė“, „Vyturėlis“ ir „Vaivorykštė“, Šiaulių P. Avižonio regos centro bei Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“ komandos, kurias sudarė 2–3 ikimokyklinukai ar priešmokyklinukai ir 1–2 pedagogai. Konferencijoje dalyvaujančios komandos į ugdymo procesą nuolat integruoja STEAM veiklas, išbando įvairias STEAM ugdymu grindžiamas užduotis lauke bei uždarose patalpose. Visa sukaupta patirtis ir darbo rezultatai pristatyti konferencijos „Per mokslo kalnus“ metu.

 

Kiekvienai komandai prieš konferenciją nusiųstos dėžutės, kuriose sudėtos priemonės, reikalingos užduotims atlikti. Renginį paįvairino žaismingi Kalėdų senelio elniai, kurie vaikams siūlė atlikti eksperimentų, užduočių bei įveikti iššūkius aiškinantis STEAM akronimo raides: vaikai atliko kalėdinių saldainių eksperimentą, žaidė žaidimą su planšetėmis, naudodamiesi mokymui(si) skirta programėle „Kahoot“, statė namelį iš zefyrų ir medinių pagaliukų, dėliojo eglutę iš geometrinių figūrų. Atliktus darbus ir veiklas komandos pristatė, papasakojo, kaip sekėsi.

 

Mažieji konferencijos dalyviai galėjo išbandyti įvairių veiklų, semtis naujos patirties, įspūdžių, susirasti naujų draugų, tobulinti komunikavimo ir socialinius įgūdžius. Pedagogams tai buvo puiki proga pasidalinti patirtimi, susipažinti su kolegėmis iš kitų įstaigų.

 

Dalijimosi džiaugsmas ir ore tvyrantis smalsumas leido kiekvieną pranešimą interpretuoti savaip, o klausantis pranešėjų, atrasti naujų metodų. Smagu, kad tiek daug nuotolinėje konferencijoje nuveikė dalyvavusios įstaigų komandos. Kokios skirtingos ir drauge panašios mūsų patirtys… Toks bendravimas ir dalijimasis įrodo, jog tyrinėjimas ir pasaulio pažinimas sprendžiant problemas – geriausias būdas puoselėti vaikų žinias ir įgūdžius.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.