Komandinis darbas „eTwinning“ projektuose

Larisa Baronienė
,
Kauno Jono Pauliaus II g-jos mokytoja metodininkė

Pastaruoju metu žodis „Erasmus+“ tapo populiarus ne tik tarp studentų, bet ir tarp mokytojų. Programa suteikia galimybę dalyvauti įvairiuose seminaruose ir konferencijose nemokamai. Šį pavasarį Švietimo mainų paramos fondas vėl kvietė mokytojus teikti paraiškas dalyvauti „eTwinning“ kontaktiniuose partnerių paieškos seminaruose.

 

Kada galvojame apie dalyvavimą seminare arba konferencijoje, paprastai bandome sau atsakyti į klausimą „Kodėl norėčiau dalyvauti?“. Kadangi esu patyrusi „eTwinning“ mokytoja, žinau, kokius tikslus turiu iškelti prieš susitikimą. Pirmiausia pasikeisti patirtimi su kitais dalyviais, taip tobulinant savo įgūdžius tolesnei veiklai, kurti sėkmingus „eTwinning“ projektus, nes tai įdomus ir naudingas mokymo proceso fragmentas, skatinantis mokinių smalsumą ir keliantis mokymosi motyvaciją. Antras tikslas – susipažinti su mokytojomis iš kitų šalių ir bandyti surasti partnerių naujam „eTwinning“ projektui.

 

Labai nudžiugau, kai gavau kvietimą į vasaros stovyklą Čekijoje pagal „Erasmus+“ programą. Prasmingai praleidau keturias rugpjūčio dienas praktiniame seminare Pilzene. Susipažinau su dalyviais iš kitų šalių – Slovakijos ir Čekijos. Kūrybiškas darbas komandoje, naujos idėjos, draugiškumas ir gera nuotaika padėjo sėkmingai pradėti projektą „Viena diena Pilzene“.

Mūsų komandai šiame projekte reikėjo pristatyti darbą apie gyvūnus. Priėjome išvadą, kad gyvūnų vaizdai – viena iš pagrindinių dekoracijų šio miesto vitrinose. Paukščiai, šuniukai, kačiukai, žirafos atneša džiaugsmą ne tik turistams, bet ir vietiniams. Net aplankėme kačių kavinę, kurioje katinukai patys ateina pasisveikinti. Visus Pilzeno mieste patirtus įspūdžius panaudojome pristatymui, kuris vyko paskutinę dieną. Norėdami, kad projektas „Viena diena Pilzene“ būtų spalvingesnis, naudojomės skirtingais internetiniais įrankiais. Taigi, drauge perėjome visus projekto kūrimo etapus ir dar kartą įsitikinome, kad naudingiausias ir sėkmingiausias projektas atsiranda tik geroje komandoje, kurioje mokytojai ir mokiniai bendradarbiauja, bendrauja, dalijasi žiniomis.

 

Kiekviena diena, praleista stovykloje, man buvo lyg atradimas. Ne veltui patarlė sako: „Diena dieną moko“. Pavyzdžiui, internetinis forumas. Tai yra puslapis „Twinspace“ erdvėje (https://live.etwinning.net), juo gali naudotis tiek mokiniai, dalyvaujantys projekte, tiek ir jų tėveliai. Šis įrankis labai palengvina bendravimą, mokiniai gali laisvai dalytis mintimis ir bendradarbiauti.

 

Be naudingos informacijos apie projektų kūrimą ir registravimą, taip pat sužinojau apie įvairius internetinius įrankius, programas, kurias mokytojai ir mokiniai gali naudoti ne tik „eTwinning“ projektinėje veikloje, bet ir ugdymo procesui paįvairinti. Džiaugiuosi, kad juos pavyko išbandyti ir komandoje. Štai keletas jų, kuriuos žadu pritaikyti savo darbe šiais mokslo metais: menti.com, biteable.com, superlame.com, wordart.com, meetingwords.com ir kt.

 

Vasaros stovykloje įgytas žinias jau panaudojau kurdama naują 2018–2019 m. m. projektą vaikams su stovyklos dalyviais iš Čekijos, Slovakijos ir Lietuvos. Projekte „Discovering a New Island“ (https://live.etwinning.net/projects/project/174901) vaikams ir mokytojams numatytos 5 stovyklos, kur jie dainuos, šoks, skaitys knygas, sportuos, žais ir mokysis saugiai naudotis internetu gyvendami šioje „naujoje saloje“. Vaikai ir mokytojai mokysis dirbti komandoje, padėti vienas kitam, džiaugtis gyvenimu.

 

Kviečiu visus Lietuvos mokytojus pasinaudoti galimybe bendradarbiauti su kitų šalių kolegomis ir paįvairinti ugdomąją veiklą – tai puiki galimybė motyvuoti vaikus ir mokytis dirbti komandoje. „eTwinning“ projektas būna sėkmingas tik tada, kai darbas atliekamas drauge.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Vienas komentaras

  • Daiva

    Šaunuolė, Larisa. Tikrai įkvėpiate eTwinning projektų veiklai. Ačiū.