Klaipėdos „Vėtrungės“ gimnazijos mokytojų „Erasmus+“ stažuotė Italijoje

Daiva Ivaškevičiūtė, Rasa Balsevičienė, Mantas Vaičiūnas
,
projekto dalyviai

Mes, „Vėtrungės“ gimnazijos mokytojai Daiva Ivaškevičiūtė, Rasa Balsevičienė ir Mantas Vaičiūnas, bendradarbiaudami su „Associazione di promozione sociale SUBMEET – incontrarsi per crescere“, šių metų gegužės 16–20 d. dalyvavome „Erasmus+“ programoje (pavienių asmenų mobilumas (KA1). Šios programos metu vykome į Italiją, Peskaros miestą, kuriame tobulinome savo bendradarbiavimo, darbo tarptautinėje komandoje ir užsienio kalbų gebėjimus.

 

Pirmiausia Italijoje džiugino oras – net 26–28 laipsnių temperatūra, o neskubantis, ramus požiūris į darbą leido pamiršti stresą ir atsipalaiduoti jaukioje ir svetingoje šalyje. O smagiausia – nepaisant lėtesnio tempo visus tikslus ir uždavinius mums pavyko sėkmingai įgyvendinti.

 

Peskaroje lankėmės trijose mokyklose, kuriose susipažinome su mokyklų bendruomene, aptarėme Lietuvos ir Italijos ugdymo sistemų panašumus ir skirtumus, apžiūrėjome mokyklų turimą infrastruktūrą ir stebėjome vedamas pamokas.

 

Vienas iš nustebinusių dalykų – tai mokyklų dydžiai, kuriose mokosi apie 1 600 mokinių. Paprastai mokyklos turi kelias pakraipas, tokias kaip inžinerinę, menų, sporto, tiksliųjų mokslų ir kt. Tad visi mokiniai mokosi pagal bendrąją programą ir papildomai studijuoja dalykus, susijusius su pasirinkta studijų kryptimi.

 

 

Ypatingą dėmesį kreipėme į psichinės ir fizinės mokinių ir mokytojų sveikatos gerinimo būdus per aktyvias fizines veiklas, susipažinome su Italijos sveikatinimo vaidmeniu ir vykdymu bendrojo ugdymo įstaigose. Mokiniai ne tik mokomi įvairių žaidybinių mankštų, sportinių veiklų, bet turi ir teorinių pamokų per mokslo metus, kuomet yra supažindinami su žmogaus kūno sandara, raumenų veikla, skatinami kurti savo individualias mankštas tam tikroms raumenų grupėms. O svarbiausia – mokiniai mokomi suteikti pirmąją pagalbą ir naudotis defibriliatoriumi.

 

Mokykla Istituto Tecnico Industriale Luigi di Savoia buvo pirmoji, kurioje apsilankėme, čia dalyvavome diskusijoje su mokytojais apie švietimo sistemų ypatumus, ugdymo organizavimą pandemijos metu ir būrelius po pamokų. Leonardo Da Vinci Liceo Scientifico Statale mokykla buvo modernesnė, labiau orientuota į inžinerinę pakraipą. Šioje mokymo įstaigoje mokiniai sportuoja trijuose lauko stadionuose (vienas didelis ir du mažesni) ir didžiulėje sporto salėje, kurioje yra atskiros erdvės tinkliniui, stalo tenisui, krepšiniui ir gimnastikai. Turėdami didelį pasirinkimą mokiniai yra motyvuoti lankyti fizinio ugdymo pamokas ir aktyviai dalyvauti popamokinėje sportinėje veikloje. Kuriamos įvairių sporto šakų mokinių komandos, dalyvaujančios regioniniuose ir šalies čempionatuose.

 

Trečioji lankyta mokykla Pescara Istituto di Istruzione Superiore Statale „Alessandro Volta“ išsiskyrė savo turima sporto baze. Pasak ten besimokančių mokinių, siekiantieji sporto aukštumų dažniausiai renkasi šią ugdymo įstaigą. Be keleto stadionų, šioje mokykloje vyksta ir plaukimo pamokos bei vandensvydžio treniruotės. Pirmoje dienos pusėje baseinas naudojamas mokyklos reikmėms, o po pietų jis tampa atviras vietos bendruomenei. O stadionuose ir sporto salėje vyksta psichinę ir fizinę negalią turinčių jaunuolių sportiniai užsiėmimai. Su jais dirbantys specialistai kiekvienam specialiųjų poreikių mokiniui sudaro ugdymo planą, kad ne tik vystytųsi fizinė, psichinė, emocinė sveikata, bet ir ugdytųsi socialiniai įgūdžiai.

 

Lietuva – krepšinio šalis, tad mokykloje Pescara and Istituto di Istruzione Superiore Statale „Alessandro Volta“ Mantas Vaičiūnas buvo pakviestas pasidalyti savo patirtimi. Peskaros mokiniai smagiai ir aktyviai dalyvavo fizinėse krepšinio veiklose, kurias vedė mokytojas iš Lietuvos.

 

Po aktyvios ir darbingos savaitės tikimės ir tolesnio nuoširdaus, šilto ir produktyvaus bendradarbiavimo su Italijos mokytojais ateityje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.