Klaipėdos Baltijos gimnazistų patirtys Kipre

Lina Lakickienė, Daiva Elertienė
,
Klaipėdos Baltijos gimnazija

Lapkričio antrąją savaitę grupė Klaipėdos Baltijos gimnazijos mokinių, lydimi mokytojos Daivos Elertienės ir bibliotekininkės Linos Lakickienės, nuo lietuviškos darganos pabėgo į saulėtąjį Kiprą. Laniteio licėjuje (Limasolio mieste) vyko „Erasmus+“ programos „Strengthening self-esteem and developing key students’ competences through their personal development” dalyvių susitikimas.

 

Šio „Erasmus+“ projekto partneriai yra 6 mokyklos iš įvairių šalių: Klaipėdos Baltijos gimnazija (Lietuva), Laniteio licėjus (Kipras), Gniezno ZSP mokykla (Lenkija), Abarano licėjus (Ispanija), Agrupamento de Escolas de Albufeira Poente (Portugalija) ir profesinė mokykla EPAL iš Artos (Graikija).

Pagrindinis projekto tikslas – gerinti visų amžiaus grupių asmenų bendruosius gebėjimus. Jie ypač svarbūs asmens brandai ir pasiruošimui tolesniam mokymuisi ir sėkmei.

 

Kiekviena mokykla partnerė išskyrė savo stipriąsias puses ir nurodė svarbiausias problemas, su kuriomis susiduria jų mokiniai. Todėl susitikimuose dalyvaujantys mokiniai jau buvo ir dar bus įtraukti į mokymo veiklas, kuriose patirs, kuo stipri kiekviena mokykla, o taip pat padės ieškoti kylančių problemų sprendimo, dalysis savo mokyklų gerąja patirtimi. Pavyzdžiui, graikai dalysis žiniomis apie autoriteto įtaką asmenybei, gebėjimo pozityviai save pristatyti svarbą, iškalbos reikšmę. Klaipėdos Baltijos gimnazija dalysis gerąja patirtimi apie mokymosi motyvacijos kėlimą per STEAM veiklas.

 

Laniteio licėjaus tema: menkos motyvacijos mokinių įtraukimas į įvairias veiklas, taip didinant jų motyvaciją ir mažinant ankstyvo pasitraukimo iš švietimo sistemos problemos mastą. Tad atvykę mokiniai pristatė atliktus tyrimus apie ankstyvo pasitraukimo iš švietimo sistemos priežastis ir šios problemos sprendimo būdus. Taip pat supažindino vieni kitus su savo šalimis, miestais, mokyklomis.

 

Po programos atidarymo ceremonijos ir visų pristatymų buvo aplankytas senovinis Kuriono miestas ir viduramžių Kolosio pilis. Kitomis dienomis dalyviai aplankė keletą mokyklų. Agios Antonios ir Omodo mokyklose mokiniai susipažino su ASSI (Actions for Schools and Social Inclusion) projekto sėkmės istorija, pasigrožėjo mokinių įkurtu ir jų prižiūrimu sodu, pasidžiaugė mažą motyvaciją turėjusių mokinių graffiti piešiniais, apžiūrėjo jiems pritaikytas – patobulintas klases. O Laniteio licėjuje ir patys pabandė sukurti graffiti su savo valstybių vėliavų spalvomis. Mokinių sukurti graffiti piešiniai ant Laniteio licėjaus sienų puikiai įkūnijo „Erasmus+“ projekto dvasią: vienybė įvairovėje.

 

Kasdien po įvairių veiklų mokyklose mokiniai apsilankydavo ypatingose Kipro istorinėse vietovėse. Po Amathus archeologinę vietovę ekskursiją vedė archeologas G. Violaris. Su juo aplankėme ir „Ariadnės kapą“. Yiapanio meno centre dalyviai ne tik žavėjosi meno kūriniais, bet ir išklausė įkvepiančią muziejaus įkūrėjo F. Yiapanio kalbą apie tikrąsias gyvenimo vertybes, drąsą turėti svajonių ir ryžtą jų siekti. Kitą dieną ir mokinius, ir mokytojus net tik savo grožiu, bet ir skoniais stebino tradicinis Omodos kaimas. Jame skanavome kiprietiškų patiekalų. Vaikštinėdami Kipro sostinės Nikosijos gatvelėmis klausėme pasakojimo apie šalies istoriją, apžiūrėjome liūdnąją sieną, skiriančią miestą į turkišką ir graikišką dalis. Savaitę trukusį susitikimą vainikavo atsisveikinimo vakarėlis, kur mokiniai ne tik stebėjo, bet ir patys šoko tradicinius Kipro šokius.

 

„Erasmus+“ savaitė Laniteio licėjuje pripildė dalyvius naudingų patirčių ir smagių įspūdžių, praturtino tarptautinėmis pažintimis. Preciziškai suplanuotos veiklos, nuoširdus organizatorių rūpestingumas, šiltas bendravimas ir saulėtos šypsenos šildė ir įkvėpė dar labiau nei pati Kipro saulė. Gyvas bendravimas su žmonėmis iš įvairių šalių pandemijos metu – reta ir ypač vertinga patirtis.

 

Kviečiame paskaityti nuoširdžias Klaipėdos Baltijos gimnazijos mokinių, dalyvavusių „Erasmus+” programos „Strengthening self-esteem and developing key students’ competences through their personal development” mobilumo veiklose, refleksijas:

 

Kamilė: „Tikėjausi susipažinti su naujais žmonėmis, su Kipro kultūra, šokiais, valgiais. Ir visa tai gavau. Taip pat daug kalbėjau anglų kalba. Supratau, kokia ji svarbi. Bendraudama pamačiau, kad turiu daug ko bendro su kitais mokiniais. Labai patiko praėjusi savaitė. Ji buvo pati įsimintiniausia mano gyvenime. Ir toliau bendrauju su mokiniais per socialinius tinklus“.

 

Gabrielė: „Tikėjausi gerai praleisti laiką ir susipažinti su nuostabiais žmonėmis. Patyriau daug gerų įspūdžių ir sutikau nuostabiausius žmones, su kuriais kalbėdavomės, juokdavomės iki vėlumos, ir, be abejonės, dainavome… Buvo liūdna išsiskirti.“

 

Nora: „Šioje kelionėje tikėjausi pamatyti daug naujų, gražių vietų, vėl pajusti vasarą. Bet kelionėje patyriau daug daugiau. Susipažinau su daug nuostabių žmonių, susiradau draugų ir patyriau neužmirštamų akimirkų. Taip pat įgijau drąsos ir pasitikėjimo savimi, šia nuostabią patirtį prisiminsiu visą savo likusį gyvenimą.”

 

Martynas: „Tikėjausi pamatyti, kaip vyksta pamokos Kipre ir susipažinti su projekto dalyviais. Tačiau patyriau ir pamačiau daug daugiau. Pažinau Kipro kultūrą, istoriją, paragavau tradicinių valgių. Susiradau naujų draugų iš įvairių šalių.“

 

Dėkojame gimnazijos administracijai, geranoriškai išleidusiai semtis įvairiapusės profesinės patirties ir saulės. AČIŪ entuziastingajai mokytojai Linai Lorenzo, kuriančiai ir kuruojančiai „Erasmus+“ projektus mūsų gimnazijoje. 2021–2022 m. m. Klaipėdos Baltijos gimnazija dalyvauja net penkiuose „Erasmus+“ projektuose.

 

Projektas finansuojamas iš Europos sąjungos „Erasmus+“ programos.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.