Kiekvienas metų laikas skatina atradimų ir patyrimų džiaugsmą

Marytė Balčiuvienė
,
ikimokyklinio ugdymo vyresn. mokytoja 
Jurgita Vasiliauskienė
,
priešmokyklinio ugdymo vyresn. mokytoja 

Aplinkos pažinimas, gamtos reiškinių stebėjimas, eksperimentai ugdant mažuosius atlieka svarbų vaidmenį visais metų laikais. Jau ankstyvajame amžiuje vaikai pasižymi smalsumu, tad jį skatindami pedagogai organizuoja įvairias veiklas, susijusias su bandymais, eksperimentais, tyrinėjimais.

 

Eksperimentai, tyrinėjimai ir atradimai visada traukia vaikus. Juk ikimokyklinio amžiaus vaikai itin smalsūs, eksperimentuodami ir tyrinėdami atrandame daug naujų, netikėtų dalykų, kurie sutinkami kasdien, bet kartu atrodo kitaip bandymo ar eksperimento metu.

 

Kiekvienas metų laikas – ypatingas, suteikiantis daug galimybių eksperimentuoti. Ši žiema leido pasidžiaugti įvairiomis pramogomis, o taip pat išbandyti daug įdomių dalykų, kuriais vaikai ne tik stebėjosi, bet ir labai džiaugėsi. Smagu, kad gamta kasdien pateikia nepakartojamo grožio vaizdų, skatina kaskart atrasti, išbandyti, patirti, džiaugtis. Žiemos pramogos, tyrinėjimai, stebėjimai, eksperimentai vaikams suteikia galimybę kaupti patirtį ir įgyti žinių apie juos supantį pasaulį.

 

Siekiant paįvairinti ugdymo procesą ir turinį mūsų įstaigoje – Vilniaus lopšelyje-darželyje „Gabijėlė“ – vyko pramoga „Eksperimentinė savaitė“, kurios tikslas buvo skatinti ugdymo įstaigos ugdytinių ir pedagogų socialinę partnerystę, ugdyti vaikų kūrybinius, komunikacinius ir pažintinius gebėjimus, pasirenkant įprastas ir netradicines priemones. Stiprinti patyriminės veiklos ryšį su supančiu pasauliu.

 

Norime pasidžiaugti, kad prie šios idėjos tėveliai su vaikučiais prisijungė nuotoliniu būdu. Į eksperimentinį sūkurį pavyko įtraukti darželio bendruomenę. Pramogoje dalyvavo devynių grupių ugdytiniai ir pedagogai.

 

Pramogos atidarymui „Zyliukų“ grupės vaikučiai „iškepė“ sniego tortą. Stebėjome, kaip karštas vanduo virsta ledo fejerverku. Tai ugdytiniams sukėlė nuostabą. Prisimindami ledynmečius, šaldėme „Dinozaurų kiaušinius“, paskui jų ieškojome sniege. Parsinešę į grupę tirpdėme ir kantriai laukėme, kol išsiris dinozauriukai. Atliekant, šį eksperimentą vaikučiai stebėjo ir aiškinosi žiemą vykstančius reiškinius: sninga, tirpsta, lyja, šąla… Taip pat galėjo palyginti dydžius. Stebėjome kaip tirpsta ledo gabaliukai vandenyje ir sausame inde.

 

Eksperimentinės savaitės metu buvo tokių dienų, kad dėl oro sąlygų negalėjome išeiti į lauką. „Sakalėlių“ grupės ugdytiniai ir pedagogai pradžiugino dirbtinio sniego besmegeniais bei ledo paveikslais.

 

Pramogos metu tirpdėme sniegą, natūraliu būdu atsinešę jį į grupę bei berdami druskos ant jo. Įvairia technika bandėme piešti ant sniego. Gaminome „ugnikalnį“, pūtėme spalvotus muilo burbulus. Edukacinėmis praktinėmis veiklomis ne tik sudominome vaikučius, tėvelius, bet ir sava patirtimi pedagogai pasidalijo tarpusavyje. Įvairiais eksperimentais siekėme formuoti vaiko suvokimą apie gamtos įvairovę, reiškinius. Juk tyrinėdamas vaikas ugdosi kalbinius, pažintinius, matematinius, loginio mąstymo įgūdžius.

 

Su įprastomis ir netradicinėmis priemonėmis, siekėme stiprinti patyriminės veiklos ryšį su supančiu pasauliu. Mūsų darželio ugdytiniai įgijo ne tik žinių, bet liko sužavėti eksperimentų procesu bei rezultatais. Kartu patyrėme daug teigiamų emocijų, įspūdžių, atradimų kurdami eksperimentus su sniegu, ledu, vandeniu….

 

Apibendrinant, galima teigti, kad dirbant su vaikais svarbu ieškoti naujų potyrių, kad juos supanti aplinka, gamtos reiškiniai – be galo artimi ir labai įdomūs bei svarbūs.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.