Ketvirtasis mokymosi veiklų įgyvendinimas Savigliano mieste, Italijoje

projekto dalyviai, mokiniai
Rosita, Genovaitė
mokytojos

Meškuičių gimnazijos 8 klasės mokiniai Kornelija Banytė, Aistė Pelakauskaitė, Rokas Pšalgauskas, Justinas Stagys, Airidas Piragis ir mokytojos Genovaitė Liepinia bei Rosita Serpauskienė kovo 6–10 d. dalyvavo tarptautinio „Erasmus+” projekto „Mixing & Enriching US“ ugdymosi veiklose Italijoje.

Pirmąją projekto dieną dalyviai praleido Savigliano miestelyje, kur yra įsikūrusi Instituto Craveta Marconi mokykla. Mokyklos mokiniai ir mokytojai labai šiltai priėmė projekto dalyvius iš Rumunijos, Graikijos, Ispanijos bei Lietuvos. Savigliano meras taip pat pasveikino visus dalyvius atvykusius į Italiją. Mokiniai projekto dalyviams pravedė ekskursiją po Savigliano miestelį. Aplankėme šio miestelio universitetą, teatrą, bažnyčią, vaikščiojome nuostabiomis gatvelėmis ir aikštėmis. Pirma diena buvo pilna įspūdžių ir įdomios veiklos!

Antroji diena prabėgo nuostabiame Milane. Apsilankėme Karaliaus Viktoro Emanuelio II aikštėje ir Galerijoje, grožėjomės unikalia gotikine Duomo katedra, kuri buvo statoma nuo 14 iki 19 a. Lankėmės ir Kunigaikščių Sforsų pilyje, joje dirbo ir garsusis renesanso menininkas Leonardo da Vinči. Iš Sforcų giminės kilusi Lietuvos Didžiojo kunigaikščio Žygimanto Augusto mama, karalienė Bona Sforca. Žinoma, ragavome ir skaniosios itališkos picos. Grįžome pilni įspūdžių ir laimingi, kad turime galimybę pažinti istoriją iš arti.

Trečiąją projekto dieną praleidome Savingliano mokykloje. Visi projekto dalyviai pristatė savo šalis, tradicinius patiekalus ir šventes. Paskui vyko veiklos komandose, žaidėme žaidimus. Susiradome daug draugų. Mokytojai aptarė būsimas projekto veiklas Lietuvoje.

Kitą dieną keliavome traukiniu į Turiną – suvienytos Italijos pirmąją sostinę. Pažintį su Turinu pradėjome apsilankymu „Borgo Medievale“ pilyje, aplankėme Turino centrinę aikštę „Piazza Castello“, kur yra įsteigtos aukščiausio lygio dizainerių parduotuvės, apžiūrėjome Turino paminklus, Dievo Motinos katedrą. O paskutine stotele pasirinkome filmų muziejų „Mole Antoniella“. Muziejus nustebino savo įspūdingu pastatu, interaktyvia ir įtraukiančia ekspozicija. Jame mes susipažinome su kino atsiradimo istorija, jau klasika tapusių filmų personažais, dekoracijų, specialių efektų kūrimu. Grįžome pavargę, bet sužavėti.

Penktoji projekto diena buvo linksmai liūdna, nes tai mūsų paskutinė diena Italijoje. Linksma, nes šeimininkai italai mums surengė linksmą atsisveikinimo vakarėlį – vaišinomės italų tradiciniais patiekalais, šokom ne tik itališkus, bet ir kitų projekto dalyvių nacionalinius šokius, net mokėmės žongliruoti kamuoliukais ir lėkštėmis. Liūdna, nes atsisveikinome su savo naujais draugais. Tačiau kitas susitikimas su jais bus pas mus Meškuičiuose! Todėl mes parsivežame šio projekto simbolį – aštuonkojį ir lauksime svečių.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.