Kelionė į džiungles, taikant STEAM metodiką

Kiekviena diena Klaipėdos lopšelyje-darželyje „Dobiliukas“ vaikams yra vis kitokia, kupina naujų atradimų, potyrių. Motyvuojanti, netikėta, neištyrinėta, reikalaujanti mąstymo, susitelkimo ar kitų pastangų sukurta ugdymosi situacija ir veikla provokuoja vaikus įsitraukti, veikti, bendrauti. Mokytojų kuriamos situacijos pažadina vaikų tyrinėjimus, kūrybinius bandymus, STEAM (gamtos mokslų, inžinerijos, technologijų, menų ir matematikos taikymas) idėjų plėtojimą.
Daug naujų įspūdžių ir patirties mums suteikia kelionės. Keliauti smagu, įdomu, tad žinodamos, kad ir „Drugelių“ grupės vaikams patinka keliauti, pakvietėme juos į įsivaizduojamą kelionę į Afrikoje įsikūrusias Kongo džiungles.
Bet kaip ir kiekvienai kelionei – būtina tinkamai pasiruošti, tad pirmiausia vaikai sužinojo, kur yra Afrika, kaip ją galima pasiekti, kurioje Afrikos dalyje yra įsikūrusios Kongo džiunglės, kokie augalai auga ir gyvūnai gyvena jose, kokie pavojai mums gali iškilti šiose džiunglėse. Paskui vaikai kūrė kelionės į Kongo džiungles maršrutą ir vieną dieną per organizuojamą STEAM veiklą grupėje leidosi į įsivaizduojamą kelionę į Kongo džiungles.
Mūsų keliauninkai patyrė daug ir įdomių nuotykių stebuklingoje kelionėje. Dalyvaudami STEAM veikloje, vaikai kūrė savo žinojimą, įgijo įgūdžių, ugdėsi gebėjimus ir vertybes iš savo patirties. Mokymasis buvo įdomus, prasmingas, skatino aktyviai dalyvauti ir kiekvieną įsitraukti.
Dalijamės keletu idėjų, kurias vaikai išbandė šioje STEAM veikloje:
„Palmė“: panaudodami skaičiais pažymėtas kartonines dėžes, visi drauge statė palmę, mokėsi skaičiuoti.
„Gyvatėlė“: panaudodami ilgą medžiaginę gyvatę, vaikai žingsniais skaičiavo jos ilgį, buvo įtvirtinamos sąvokos „ilgesnis“, „trumpesnis“, „daugiau“, „mažiau“.
„Kokosų boulingas“: panaudodami iš plastikinių butelių pagamintas palmes, rideno kokoso vaisius ir skaičiavo, kiek palmių palietė, o kiek jų liko stovėti, lavinosi vikrumą.
„Pamaitink beždžionėles“: nuskindami beždžionėlėms reikiamą skaičių bananų, mokėsi skaičiuoti, ugdėsi loginį mąstymą, pastabumą.
„Žirafos ilgas kaklas“: panaudodami „Lego education“ kaladėles ir liniuotes bei matavimo juostą, konstravo ir matavo žirafos kaklą.
„Dramblio pėdos“: lygindami savo pėdas su iškirptais „dramblio pėdų trafaretais“, įtvirtino sąvokas „didesnis – mažesnis“, skaičiavo, kiek vaikų pėdučių telpa vienoje „dramblio pėdoje“.
„Pabėgę skaičiai“: pipetėmis lašindami guašu nuspalvintą geltonos, rudos ir oranžinės spalvos vandenį ant popierinio rankšluosčio užrašytų tų pačių spalvų skaičių, įvardino parašytus skaičius, bandė atpažinti, į kokio laukinio gyvūno kūną panašios gautos dėmės.
„Paslaptingieji vandens gyventojai“: į dubenėlį su vandeniu merkė lelijų lapus, pagamintus iš popierinių rankšluosčių, ir stebėjo, kokie vandens gyvūnai išryškėja juose.
„Džiunglių kaimelis“: pagal inžinerinę metodiką su šiaudeliais konstravo įvairias erdvines kompozicijas, kūrė džiunglių statinius.
„Džiunglių gyventojai ieško namų“: panaudodami sensorines kaladėles, akmenukus ant šviesos stalo konstravo statinius pagal savo kūrybinius sumanymus.
Po šios veiklos vaikai dalijosi įspūdžiais, kaip jautėsi keliaudami, kas labiausiai patiko, su kokiais sunkumais teko susidurti.
Kupina netikėtų atradimų džiunglių trasa įveikta sėkmingai. Ši įsivaizduojama kelionė vaikams suteikė daug teigiamų emocijų. Įdomios, netradicinės užduotys skatino mąstyti, improvizuoti, kurti, dalyvauti ir įsitraukti kiekvienam vaikui pagal savo gebėjimus ir turimą patirtį.
Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.