„Keliaujant Žemės takeliu“

Nijolė Lembutienė
,
Kelmės „Kūlverstuko“ l.-d. vyresn. auklėtoja

Kartu su ugdytiniais dalyvaudama 2017–2019 m. „Erasmus+“ projekte „Kūrimas, eksperimentavimas ir bendradarbiavimas – dalijimasis patirtimi ir ankstyvojo ugdymo praktikos tobulinimas“ Kelmės „Kūlverstuko“ lopšelio-darželio „Varliukų“ grupės ugdytiniams sausio 8 ir 22 d. organizavau kūno kultūros veiklą „Keliaujant Žemės takeliu“. Veiklos tikslas – per kūno kultūros užsiėmimus supažindinti vaikus su įvairiu žemės paviršiumi, pajusti įvairių tekstūrų skirtumus ir panašumus.

 

Ugdomosios veiklos vyko sporto salėje, grupėje ir lauke. Pagrindinė priemonė buvo į atskiras dėžes supiltas smėlis, juodžemis, skalda, žvyras ir akmenukai. Iš pradžių vaikai juos lietė ir tyrinėjo išoriškai. Vėliau, panaudodami akmenukus, lankus ir kitą sporto inventorių, ugdytiniai atliko įvairius pratimus, basi ėjo skirtingais žemės paviršiais, diskutavo, kuris paviršius patiko labiausiai, kuo jie skiriasi, koks paviršius vyrauja Lietuvoje. Vieniems labiau patiko smėlis, nes jis minkštas ir švelnus, kitiems žvyras, nes jis badosi, kutena kojas. Tačiau vaikams patiko visi paviršiai, net ir skaldos akmenukai. Ėjimas „Žemės takeliu“ jiems suteikė naujos patirties ir džiugių emocijų.

 

Grupėje vaikai gamino kūno kultūros priemones iš smėlio, juodžemio, skaldos, akmenukų ir žvyro. Ugdytiniams buvo sunku apsispręsti, kiek ir ko pilti į maišelius, kad jie nesuplyštų ir nebūtų per sunkūs. Ne visiems pavyko iš pirmo karto. Tai paskatino juos mąstyti, ką padarė ne taip. Priemonės gamyba ugdė bendradarbiavimo su kitais vaikais įgūdžius, gerino dėmesingumą, skatino mąstyti.

Išsinešę priemones į lauką vaikai patys sugalvojo ir atliko su jomis įvairius pratimus. Mėtydami maišelius pro lanką, pastebėjo, kad ne visi yra vienodo svorio, dydžio, paviršiaus. Metant tolyn maišeliai čiuožė, nes lauke buvo daug sniego. Kilnodami pasigamintas priemones aukštyn–žemyn, vaikai lygino jų svorį, išsakė savo pastebėjimus. Veikla lauke suteikė didesnę judėjimo laisvę.

 

Estafetės, pratimai, ėjimas skirtingų paviršių takeliu lavino ugdytinių koordinaciją, skatino judėti, gerino fizinę sveikatą, suteikė gerų emocijų. Vaikai susipažino su įvairiais žemės paviršiais, buvo aktyvūs, susidomėję veiklomis, stengėsi taisyklingai atlikti pratimus. Tokios veiklos skatina vaikus domėtis aplinka ir padeda įgyti naujų žinių bei patirties.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.