Kauno r. Neveronių gimnazijos mokinių konferencija „Žemės valanda“

Rasa Šimaitienė
,
Kauno r. Neveronių g-jos fizikos mokytoja metodininkė

Tradiciškai kovo–balandžio mėnesiais Kauno r. Neveronių gimnazijoje organizuojamos gamtos mėnesio veiklos, orientuotos į STEAM ugdymo tobulinimą per praktines ir kūrybines mokinių veiklas. Net ir dirbant nuotoliniu būdu organizuojami projektai. Juos vykdant mokiniai parodo savo gebėjimus dirbti grupėse, kurti, atlikti tyrimus, padaryti išvadas ir pasidalyti idėjomis.

 

Šių metų žemės mėnesio veikla prasidėjo projektu „Skaičius Pi“. Vaikai matavo įvairių apskritų buitinių daiktų apskritimo ilgius ir skersmenis, rado šių dydžių santykius, pasidalijo gautais beveik vienodais rezultatais, ir tai buvo šaunu. Taip jie susipažino su matematikos ir fizikos naudojamu skaičiumi Pi. Integruojant fizikos, informacinių technologijų ir žmogaus saugos pamokas buvo vykdomi net keli projektai. Projekte  „Žemė – gyva planeta“ mokiniai pristatė mūsų planetos paviršiaus ypatumus, saugumą ir pavojus, o projekte „Elektra“ nagrinėjo elektros energijos gamybos rūšis, pasidžiaugė namuose turimais saulės kolektoriais ir vėjo malūnais. Taip pat pasakojo apie elektros energijos naudojimą, išskirdami buitinius, darbo, laisvalaikio, sporto ir sveikatos prietaisus. Projekte „Dideli ir maži dydžiai“ mokiniai ne tik numatė priemones, bet ir patys matavo ir stebėjo, lygino dydžius. Projekto „Dažymas augaliniais dažais“ tikslas buvo, populiarėjant ekologijos idėjai, atsakingiau rinktis produktus, kuriuos naudojame puoselėdami savo kūną ir grožį, kurie sumažintų žalingą poveikį gamtai, tausotų aplinką. Mokiniai tyrinėjo dažymo galimybes gamtos teikiamomis priemonėmis.

 

Visas veiklas vainikavo Žemės dieną organizuota konferencija „Žemės valanda“, kurioje 6–8 ir III klasių  mokiniai pristatė 10 pranešimų: „Skaičius PI“, „Didelių ir mažų dydžių pasauliai“, „Vandenynai“, „Kalnai“, „Saulės sistemos planetos“, „Hidroelektrinė“, „Saulės elektrinė“, „Buitiniai elektriniai prietaisai“, „Sporto ir sveikatos elektriniai prietaisai“, „Augalinių dažų gamyba“. Keturi I klasės mokiniai sukūrė 5 pavasarinių nuotraukų montažus: „Gamtos grožis“, „Gamtos stebuklai“, „Pavasario spalvos“, „Pavasario atbudimas“, „Pavasario žydėjimas“.

 

Tyrinėdami atgimstančią gamtą ir aplinką, kaskart sužinome kažką naujo, ištiriame, pasidalijame savo darbais. Jie padeda įgyti ne tik naujos patirties, bet ir suteikia daug džiaugsmo.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.