„Karantino iššūkis“ arba kaip auginti klasės bendruomenę nuotoliniu būdu

Jurgita Vingilienė
,
Kauno r. Šlienavos pagrindinės mokyklos 6 klasės vadovė

2020 metai paskelbti Mokyklų bendruomenių metais. Paskelbus karantiną ir bendravimui persikėlus į virtualią erdvę, man, klasės vadovei, svarbu išlaikyti esamą gerą santykį su auklėtiniais, padėti jiems nesutrikti greitai besikeičiančioje situacijoje, išklausyti, nuraminti ir sutelkti būsimam darbui. Taip kilo „Karantino iššūkio“ idėja.

„Karantino iššūkio“ tikslai: suburti klasės bendruomenę, mokytis bendrauti ir bendradarbiauti pasikeitusiomis aplinkybėmis, pasiruošti mokymuisi virtualiose erdvėse.

 

Jau nuo 5 klasės bendrauti tarpusavyje, esame sukūrę „Viber“ grupę, ja ir naudojomės įgyvendinami iššūkius. Per dvi savaites vaikams paskirtos 9 užduotys. Dalyvavo visi mokiniai, tačiau aktyvumas ne visų vienodas: nusprendėme, kad kiekvienas iššūkis įvertinamas nustatytu skaičiumi taškų. Surinkęs daugiausiai taškų – laimės prizą. Galima pozicijas sutvirtinti „ekstra“ taškais – vienose užduotyse – už greitį, kitose – už originalumą ar kūrybingumą.

 

„Karantino iššūkio“ užduotys:

1-oji diena. Išeiti į kiemą, nufotografuoti pavasario ženklų ir atsiųsti nuotrauką.

2-oji diena. Išsikepti blynų, skoningai patiekti ir atsiųsti nuotrauką (idėją pasiūlė auklėtinė).

3-ioji diena. Susikurti paskyrą „Tamo“ platformoje, dienyne surasti savo pažymių vidurkį ir parašyti žinutę klasės vadovei.

4-oji diena. Meno terapija. Ant lapo nupiešti savo ranką, iškirpti, priklijuoti ant kito lapo ir dekoruoti (idėją pasiūlė auklėtinis).

5-oji diena. Prisijungti prie virtualaus mokymosi aplinkos (VMA) „Moodle“ sistemos.

6-oji diena. Susikurti „Zoom“ paskyrą. Smagu vieniems kitus pamatyti ir išbandyti pokalbių platformą (susitarus dėl taisyklių).

7-oji diena. Pakviesti vieniems kitus draugauti „Zoom“ aplinkoje. Pagelbėti mokytojams ir pakviesti klasės draugus į įvairių dalykų grupes.

8-oji diena. Prisijungti prie „Eduka“ dienyno.

9-oji diena. Tarptautinė teatro diena. Sukurti trumpą filmuką pasirinkta tema: „Pavasaris“ arba „Karantinas“.

 

Visi auklėtiniai (jų – 21) pasiruošė mokymuisi nuotoliniu būdu – susikūrė paskyras, išbandė konferencijų aplinką ir nuotolinio mokymosi startui buvo pasirengę.

Devyni mokiniai įveikė visas iššūkio užduotis.

Šis projektas truko dvi savaites: per jas geriau vieni kitus pažinome; nesidrovėjome pagloboti ar padrąsinti, nuraminti ar paguosti; sukurti klasės juokelių ir naują patirtį sutikome šypsodamiesi.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.