„Kalėdos su STEM“

Erika Steponaitienė
,
Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos priešmokyklinio ugdymo pedagogė

Visą gruodžio mėnesį Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos priešmokyklinukai kartu su manimi, priešmokyklinio ugdymo pedagoge, Erika Steponaitiene, dalyvavo tarptautiniame projekte „Kalėdos su STEM“ (angl. „Christmas with STEM“), bendradarbiavimo platformoje „eTwinning“.

 

Projekte dalyvavo 15 Lietuvos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų, taip pat vienas Islandijos darželis. Projekto metu ugdytiniai gilino žinias apie žiemą, advento laikotarpį, Kalėdų tradicijas, atlikdami kūrybines praktines STEM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, matematikos taikymo) užduotis.

 

Rengdamiesi projektui, ugdytiniai, padedami pedagogės ir grupės tėvelių, pirmiausia pasigamino advento kalendorių. Naudodamiesi kalendoriumi vaikai skaičiavo dienas iki Kalėdų, kasdien atrasdami, skaitydami ir atlikdami jiems paskirtas užduotis kalendoriuje. Kiekvieną projekto savaitę skirtas dėmesys vis kitai STEM akronimo raidei.

 

Pirmąją projekto savaitę vaikai įsitraukė į akronimo mokslas (angl. Science) veiklas. Ugdytiniai atliko eksperimentus „Ledinės žvaigždės“, „Eglutė iš cukraus kubelių“, bandymus su žvake, vašku. Eksperimentų metu stebėjo, kaip vienos medžiagos veikia kitas, sąveikauja tarpusavyje, kaip keičiasi medžiagų būsenos, kėlė hipotezes, patvirtino jas arba paneigė.

 

Antrąją projekto savaitę priešmokyklinukai atliko advento kalendoriaus užduotis, naudodamiesi technologijomis (Technologies), bandydami įvairias internetines priemones. Vaikai entuziastingai dalyvavo mano, priešmokyklinio ugdymo pedagogės Erikos Steponaitienės, parengtoje viktorinoje „Kalėdos jau ne už kalnų“, vykusioje naudojantis mokymui(si) / vertinimui skirta „Kahoot“ programa, mokėsi išgirsti tam tikrą garsą žodyje ir, naudodami edukacines bitutes „Bee-Bot“, rasti teisingus paveikslėlius. Priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai taip pat sėkmingai išbandė projekto partnerių parengtus elektroninius žaidimus „LearningApps.org“, „Wordwall.net“, „Storyjumper“ platformose.

 

Trečiąją projekto savaitę priešmokyklinukai priėmė inžinerinius (Engineering) iššūkius. Vaikai, bendradarbiaudami komandose, iš 25 vienkartinių puodelių statė eglutes, puošė jas bumbulais. Panaudodami medinius pagaliukus ir medinius skalbinių segtukus, vaikai modeliavo ir konstravo lesyklėles paukšteliams.

Ketvirtoji projekto savaitė sutapo su paankstintomis mokinių atostogomis dėl paskelbto visuotinio karantino Lietuvoje, tad vaikai projekto užduotis atliko namuose. Ugdytiniai, padedami tėvelių, atliko paskutinės raidės M – matematika (Mathematics) akronimo užduotis, įgyvendino projekto idėjas.

 

Priešmokyklinukai, sulaukę pirmojo sniego, namuose iš įvairaus dydžio sagų dėliojo sniego senius, skaičiavo, kiek panaudojo didelių, kiek mažų sagų, tokiu būdu įtvirtindami sąvokas „didelis“, „mažas“, „vidutinis“, mokydamiesi suvokti skaičiaus vertę.

 

Ruošdamiesi Kalėdų šventei, jaunieji pažangos skleidėjai namuose kepė įvairiausius gardžius, tradicinius kepinius. Virtuvė mažiesiems projekto dalyviams tapo lyg laboratorija, kurioje neapsieita be matematikos. Vaikai skaičiavo matavimo vienetais – dideliais šaukštais, šaukšteliais, žiupsneliais, stiklinėmis – kiek kokio produkto reikia, norint iškepti kalėdinių gaminių ir mielai dalijosi receptais.

 

Projektas baigėsi, tačiau jo nauda liko. Projektinė veikla leido praplėsti ugdymo turinį, paįvairinti ugdymo procesą, pagerino bendradarbiavimo santykius tarp šalies ir užsienio pedagogų, sudarė sąlygas užmegzti naujų kontaktų, sutelkė bendriems ugdymo tikslams ugdytinius, tėvelius ir pedagogus. Ugdytiniai lavino(si) problemų sprendimo, kritinio mąstymo, kūrybiškumo, mokėjimo mokytis, hipotezių kėlimo, tyrinėjimo įgūdžius ir gebėjimus.

 

Nuotraukos: Erikos Steponaitienės

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.