Kalėdinė dovana vaikams – galimybė nemokamai tobulinti kompiuterinio raštingumo įgūdžius

Daugelis iš mūsų nebeįsivaizduoja savo gyvenimo be elektroninio pašto, socialinės žiniasklaidos, naujienų portalų ir pan. Kompiuterius įvairiai naudoja ne tik suaugusieji, bet ir mokyklinio amžiaus vaikai. Pastariesiems technologijos tampa vis svarbesnės, nes tai yra jų pasaulio dalis, svarbi pažinimo, kūrybiškumo ir saviraiškos priemonė, keičianti kasdienę vaikų veiklą, švietimą, bendravimą ir poilsį, padedanti spręsti kylančias kasdienes problemas ar iššūkius. Tampa vis svarbiau gebėti vertinti informacijos tinkamumą ir patikimumą, pritaikyti žinomą patirtį naujose situacijose, kurti naujas žinias, sieti reiškinius priežasties–pasekmės ryšiu, sumaniai naudoti skaitmenines technologijas.

Kūrybiškai ir atsakingai naudotis skaitmeninėmis technologijomis, kai semiasi įvairių dalykų žinių, Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto studentai mokosi jau ne vienerius metus.

 

Šiais mokslo metais Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakultetas pradėjo aktyvų bendradarbiavimą su VšĮ „Mokslo šviesa“. Studijų metu įgytus pažangių technologijų taikymo įgūdžius pradiniame ugdyme Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto trečiakursės Evita Baltakytė ir Ernesta Vasyliūtė, būsimos pradinių klasių mokytojos, pritaiko nuotoliniu būdu vesdamos nemokamas kompiuterinio raštingumo pamokas mokiniams. Šios pamokos – tai VšĮ „Mokslo šviesa“ ir Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto dovana Lietuvos 1–6 klasių mokiniams. Nemokamos pamokos organizuojamos kiekvieną sekmadienį ir vyks iki pat šv. Kalėdų.

Idėja kilo stebint savo vaikus

 

„Idėja, organizuoti nemokamas kompiuterinio raštingumo pamokas, kilo labai natūraliai. Kadangi auginu du penktokus, pastebėjau, kad baigus pradinę mokyklą vaikams buvo vis dar sudėtinga naudotis skaitmeniniu turiniu ir technologijomis mokantis skirtingų dalykų, atliekant elementarias užduotis kompiuteriu, pavyzdžiui, rengiant pristatymus, iš vienos laikmenos į kitą perkeliant nuotraukas ar kitus failus. Mums, suaugusiems, tai atrodo taip paprasta. Norime palengvinti vaikų mokymąsi nuotoliniu būdu, todėl siekiame padėti jiems išsiugdyti informacinių ir ryšių technologijų sumanaus ir kūrybiško naudojimosi gebėjimus ne tik mokantis skirtingų mokomųjų dalykų, bet ir bendraujant bei bendradarbiaujant virtualiai“, – pasakojo projekto idėjos autorė, VšĮ „Mokslo šviesa“ (mokslosviesa.lt)  vadovė Gintarė Dzindzalietienė.

Tikslas – padėti vaikams

 

Projekto idėjos autorės G. Dzindzalietienės teigimu, vaikai per šias pamokas daugiau sužinos apie kompiuterinių programų naudojimo galimybes ugdymo procese. „Kadangi pamokos vyksta nuotoliniu būdu, mokiniai įgaus daugiau patirties naudotis kompiuteriu ir jo teikiamomis galimybėmis. Mūsų tikslas – išmokyti vaikus naudotis programomis, kurios reikalingos atliekant namų darbų užduotis, gebėti rasti  mokytojo nurodytas mokomąsias skaitmenines programas ir jas pritaikyti, rengti tekstinius dokumentus. Šios pamokos vyksta naudojant vaizdo konferencijų ir pokalbių platformą „Zoom“. Su mokiniais dalijamės savo kompiuterio ekranu ir kartu atliekame paruoštas užduotėles, aptariame ugdymo procesą bei pasiektus rezultatus. Kiekvieno užsiėmimo pabaigoje skiriame laiko refleksijai, sudarome sąlygas vaikui jaustis laisvai užduodant klausimus, išsakant savo lūkesčius ar poreikius“, – kalbėjo pašnekovė.

 

Pasak Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto informacinių technologijų dalyko lektorės Renatos Kondratavičienės, tokios pamokos labai naudingos Lietuvos vaikams ir išties puiki kalėdinė dovana. Šių pamokų metu vaikai ne tik įgis žinių apie kompiuterinių programų naudojimo galimybes ugdymo procese, bet ir ugdysis informatinio mąstymo gebėjimus: kurs, vertins ir tobulins savo ir draugų kurtą skaitmeninį turinį naudodami piešimo programas, tekstų rengykles, skaičiuokles bei pateikčių rengimo programas, tikslingai ieškos informacijos naudodami skaitmenines technologijas. Rinks, kaups ir tvarkys duomenis. Aptars ir vertins informacijos tinkamumą ir patikimumą. Supras virtualaus komunikavimo paskirtį ir svarbą. Gebės apsaugoti asmeninius duomenis, mokysis naudotis skaitmeninėmis technologijomis saugiai, saugodami savo sveikatą, mokysis atsakingai bendrauti.

Susidomėjimas iš visos Lietuvos

 

Idėjos autorė G. Dzindzalietienė džiaugiasi, kad kompiuterinio raštingumo pamokomis susidomėjo vaikai iš Klaipėdos, Kauno, Ukmergės, Panevėžio, Pabradės, Šalčininkų ir Vilniaus miesto. „Nesitikėjome tokio didelio susidomėjimo ir poreikio. Labai džiaugiamės, kad vaikams iš skirtingų  miestų suteikiame galimybę mokytis. Tai suteikia daug pozityvumo šiuo laikotarpiu. Juk dovanoti – visada gera“, – priduria pašnekovė.

Puiki praktika būsimoms pedagogėms

 

„Labai džiaugiuosi, kad turiu tokią galimybę – vesti pamokas nuotoliniu būdu bei mokyti vaikus kompiuterinio raštingumo. Kadangi planuoju tapti pradinių klasių mokytoja ir atlieku praktiką privačioje mokykloje „Vitlio licėjus“, man ši galimybė suteikia labai daug patirties. Pirmosios mano pačios vedamos pamokos įvyko gana sklandžiai, todėl dabar jaučiuosi daug drąsiau ruošdamasi kitoms pamokoms“, – įspūdžiais dalijosi Vilniaus kolegijos Pedagoginio fakulteto studentė Evita Baltakytė.

 

Kita projekte pamokas vedanti Vilniaus kolegijos Pedagoginio fakulteto studentė Ernesta Vasyliūtė sakė patirties vedant pamokas nuotoliniu būdu, jau turinti. „Prasidėjus pirmajam karantinui, kaip tik atlikau praktiką „Vitlio“ licėjuje. Pamokos turėjo vykti nuotoliniu būdu. Man labai padėjo studijų metų įgytos kompiuterinio raštingumo žinios. Paskaitų metu dirbome su edukacinėmis programomis, pristatėme projektus“, – pasakojo studentė.

 

Ernesta atskleidė ir tai, kaip vyksta pamokos sekmadieniais. „Prasidėjus pamokai vaikams pristatoma, ko bus mokomasi, kokias užduotis atliksime bei su kokia kompiuterine programa dirbsime. Mokiniai gali stebėti mano veiklą ar dirbti kartu, jie nesidrovi užduoti klausimų. Tai labai mane džiugina – taip žinau, jog mokiniai dalyvauja pamokoje dėmesingai, klausosi bei atlieka užduotis“, – džiaugiasi studentė.

 

O štai Evita prakalbo ir apie kylančius iššūkius. „Dirbant kompiuteriais niekada negali žinoti, kokių iškils techninių kliūčių, tačiau kylančias problemas man padeda spręsti jau turima patirtis dirbant „Zoom“ programa. Jau žinau, kokius veiksmus reikia atlikti norint pašalinti trukdžius, bet visuomet gali kilti naujas technologinis iššūkis, tad su kiekviena diena mokausi, taip įgyju daugiau reikalingų žinių“, – atviravo būsima pedagogė. Mergina taip pat pridūrė, kad šeimos nariai gali svariai prisidėti, kad mokymasis būtų efektyvesnis. „Tėveliai ar kiti šeimos nariai, gali padėti vaikui paaiškindami tai, ko jis galbūt nesuprato pamokos metu, padėdami spręsti iškilusias technines problemas. Vaikui labai svarbus tėvų buvimas kartu, palaikymas. Tokios tėvelių iniciatyvos skatina vaikų motyvaciją mokytis.“

Mokymasis nuotoliniu būdu priimamas natūraliai

 

„Kompiuterinio raštingumo kompetencijų ugdymas „Vitlio licėjuje“ prasideda priešmokykliniame amžiuje. Vaikai atlieka įvairias sąveikiąsias užduotis planšetiniais kompiuteriais, o išmokę skaityti, mokosi kompiuterinio raštingumo. Licėjuje mokiniai mokomi ne tik kompiuterinio rašymo, piešimo ar programavimo pagrindų, bet ir rengia perskaitytų knygų pristatymus ar konferencijų pranešimus. Licėjaus mokiniams nuotolinis mokymas nėra didelis iššūkis. Karantino metu kiekvieną dieną jie gaudavo filmuotų pamokų paketą, o prisijungę tiesiogiai mokiniai ir mokytojai per „Zoom“ programą aptardavo atliktas užduotis, iškilusius sunkumus ar pasidžiaugdavo puikiai atliktais darbais. Šiuo metu esant situacijai, kai reikia izoliuotis visai klasei, perėjimas į nuotolinį priimamas gana natūraliai“, – apie nuotolinį mokymąsi pasakojo „Vitlio licėjaus“ vadovė Jovita Ponomariovienė.

Iniciatyvos ateityje

 

„Dabar vyksta ne tik nemokamos kompiuterinio raštingumo pamokos sekmadieniais. Taip pat organizuojame kompiuterinių piešinių parodą „Kalėdų stebuklas“ (Kompiuterinių piešinių paroda „Kalėdų stebuklas“ | Facebook).

Mums smagu, kad vaikai iniciatyvūs ir kūrybingi, todėl visais būdais ir toliau skatiname vaikų kompiuterinį raštingumą. Jeigu bus poreikis – šią iniciatyvą tęsime iki pavasario. Labai džiaugiuosi iniciatyviomis būsimomis pradinio ugdymo pedagogėmis, kurios puikiai moka bendrauti su vaikais, turi didelį bagažą žinių ir įgūdžių“, – džiaugsmingai pokalbį baigė idėjos autorė Gintarė Dzindzalietienė.

 

Vilniaus kolegijos Pedagoginio fakulteto inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Komentarai (10)