Kalba yra vaiko pasaulio pažinimo kelias, bendravimo ir socializacijos priemonė

Ligita Narutavičienė
,
Mažeikių l.-d. „Gintarėlis“ pavaduotoja ugdymui

Vasario 22–kovo 3 d. Mažeikių lopšelio-darželio „Gintarėlis“ „Bitučių” grupėje vyko projektas „Gražūs žodeliai, miklūs piršteliai – dailūs žodeliai. Graži kalba“. Projekto tikslas – lavinti vaikų bendrąją motoriką, girdimąjį suvokimą, mokant taisyklingai kvėpuoti, sužadinti vaiko domėjimąsi pasaka, per žaidimus atlikti artikuliacinę mankštą, taikant alternatyvius ir kūrybiškus metodus. Darželio logopedė vedė vaikams artikuliacines, girdimojo suvokimo pratybas, vaikai išmoko naujų pirštų miklinimo pratimų.

 

Siekiant, kad vaikai labiau susidomėtų pasaka, į projekto vykdymą įtraukti ugdytinių šeimos nariai. Tėveliai namuose įrašė pasakas, kurių vaikai klausėsi darželyje: ryto rate, prieš miegą, popietinės veiklos metu. Vaikai, klausydami pasakos įrašo, jaučia tėvų artumą – nors jų nėra šalia, tačiau vaizdas, garsas, mėgstama pasaka iš tėvų lūpų gerina jų emocinę būseną, nuramina, moko susikaupimo, praplečia suvokimą apie supantį pasaulį, santykius, šeimos narių tarpusavio ryšį. Pasakų darželyje galima klausytis bet kada, kai tik užsinorima, tereikia susirasti patogią vietą, užsidėti ausines ir pasinerti į pasakų karalystę. Pasakų klausytasi ne tik darželyje, bet ir namie. Džiugu, kad tėvai aktyviai dalyvavo projekte.

 

Projekto metu vaikai patikusias pasakas inscenizavo (iš tėvų sekamų pasirinktos „Pirštinė“, „Ledinukas“, „Senelio išdaigos“), gamino knygoms skirtukus, kūrė raidžių apyrankes, spalvino savo gamybos knygutes. Baigdami kiekvieną projekto dieną mažieji žaidė judriuosius žaidimus.

 

Projekto vaizdo įrašas.

 

Projektą organizavo mokytojos Virginija Mačiukienė, Inga Miniauskienė, Stasė Valaitienė, mokytojos padėjėja ugdymui Austėja Rimkienė ir logopedė Irma Kovalčiuk.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.