Kaip praplėsti namų erdvę karantino laikotarpiu?

Prasidėjus karantinui, visi moksleiviai ir didžioji dalis suaugusiųjų užsidarė namuose – bendravimas, mokymasis, darbai ir pramogos persikėlė į internetą.

Net ir didžiausi naujųjų skaitmeninių technologijų skeptikai, norėdami praplėsti keturias savo namų sienas ir susisiekti su bičiuliais, klasiokais ar kolegomis, ėmė gilintis į virtualias bendravimo ir dalinimosi platformas.

Nors prasidėjęs masinis skaitmeninimas ne visada sekasi sklandžiai – stringa internetas, „lūžta“ programos – tai didelis žingsnis pirmyn, praplečiantis bendravimo, bendradarbiavimo, mokymosi ir pramogų galimybes bei atveriantis joms naujas, virtualias erdves.

Pastarąjį dešimtmetį mokyklai ir visai švietimo sistemai buvo priekaištaujama, jog dėl per lėtai vykstančių pokyčių ji nebeatliepia besikeičiančios visuomenės lūkesčių. Atsirado galimybė šį atotrūkį sumažinti ir žalingą nuostatą pakeisti.

Veiklos skirtingose virtualiose erdvėse

 

Bendravimo platformos, tokios, kaip „Zoom.us“ – tik pati pradžia.

Audrius Laurutis – jaunimui skirtų edukacijų mokymų vadovas, Lietuvos vaikų ir jaunimo centro lektorius, „InteractmediaLT“ įkūrėjas – įsitikinęs, jog ne dienomis, o valandomis tobulėjančias virtualios bei papildytos realybės technologijas pažinti verta. „VR gali paįvairinti, palengvinti, padaryti interaktyvesniu, kilstelėti į kitą lygį namuose likusių vaikų, tėvų ir mokytojų bendravimą, mokymąsi, pramogas. Tokie įrenginiai, kaip pvz., „Oculus Quest“, ar galingesni „HTC Vive“, „Samsung Odyssey“ leidžia patirti kur kas daugiau nei prabangus mobilusis telefonas, o kainuoja perpus mažiau“, – pasakoja Audrius.

Vienas įdomesnių virtualios realybės reiškinių, pasak A. Lauručio – socialinės erdvės, tokios, kaip „Rec Room“, „VR Chat“ ar „Alt Spalce“.

Ypač aktualiomis šios erdvės tampa karantino metu, kai nemaža dalis anksčiau gyvai vykdavusių renginių, mokymų persikelia į virtualią realybę.

Šiose erdvėse galima prisijungti prie kitų organizuojamų renginių, susitikimų ar mokymų arba visa tai rengti patiems – jos praverčia, kaip renginių ar mokymų organizavimo platformos.

  • Alt Space erdvėje nuolat rengiami Stand up komedijų pasirodymai, meditacijos, kūrybinio rašymo užsiėmimai, akustinės muzikos vakarai ir įvairių uždarų bendruomenių susitikimai.
  • Rec Room erdvėse galima žaisti įvairiausius žaidimus – stalo tenisą, krepšinį, dažasvydį.
  • BIG Screen skirta negalintiems gyventi be kino teatrų. Šios VR aplikacijos padedami savo kambaryje galite sutalpinti milžinišką kino ekraną. Kaip ir tikrame kino teatre reikia nusipirkti bilietą ir kartu su žiūrovais iš viso pasaulio laukti, kol prasidės norimas kino seansas. Jei, vis dėlto, kinas nebus toks įdomus, kaip tikėtasi, kitus žiūrovus galėsite apmėtyti spragėsiais ar tiesiog pasikalbėti su naujai sutiktu bičiuliu.

Tie, kas jaučia turį, ką pasakyti kitiems, vos keliais mygtuko spustelėjimais gali susikurti virtualios realybės kambarį ir pakviesti ten draugus, klasę ar bendraminčius iš viso pasaulio.

Daug tobulėjimo galimybių šiandien galima rasti ir panaršius internete

 

Mokykimės užsienio kalbų

Atsiradus laisvo laiko verta mokytis užsienio kalbų, kurioms įprastai neužtekdavo laiko. Galbūt mintis skamba kiek keistai, kai didelė dalis pasaulio šalių užsidarė sienas, tačiau tikėtina, kad karantinas ilgai netruks.

Viena patraukliausių aplikacijų, pasak Audriaus Lauručio, yra „Duolingo“. Ši sužaidybinta ir tikrai labai profesionaliai sukurta sistema leidžia tobulėti tiesiog nejučiomis.

 

„Stokime“ į universitetą ar išbandykime nuotolinius mokymus

Kodėl gi ne? Viena populiariausių platformų Coursera. Dalis studijų programų, kursų čia – nemokami, už kai kuriuos teks susimokėti.

Tie, kas dar nėra pasiryžęs tapti akademinės bendruomenės nariu – gali mokytis, tiesiog iš „pasidaryk pats“ (angl. DIY) vaizdo filmukų. Tai puiki galimybė išmokti ir ką nors pasigaminti patiems, savo rankomis – sukonstruoti naują baldą, sukurti interjero puošmeną, išmokti groti gitara ar kitu muzikos instrumentu.

 

Susikurk tau pritaikytą  Drag and Drop aplikaciją

Drag and Drop principu galima susikurti būtent tau pritaikytą aplikaciją (apps’ą).

Ji padeda smagiau ir labiau įsitraukti siekti išsikeltų tikslų bei džiaugtis mokymosi procesu.

Pasak Audriaus Lauručio, jį patį sukurti savo pirmąją aplikaciją paskatino noras mokytis sklandyti sklandytuvu ir nemaloniai nustebinusių – vienuolika, šį tikslą pasiekti, privalomų teorinių egzaminų su šimtais klausimų. Visiškai nemokėdamas programuoti, Audrius susikūrė sklandymo egzaminų aplikaciją. Tai padarė tiesiog įvedęs į „Google“ „build app free quiz“. Atsidaręs pirmą pasitaikiusią platformą Audrius į ją įsitempė įvairių blokelių. Naująją aplikaciją įsirašė į telefoną, mokydamasis rinko taškus ir kur kas įdomiau ruošėsi egzaminams. Jo aplikacijoje buvo net Hall of Fame (šlovės lenta), kurioje jis visuomet pirmavo.

Audrius kviečia visus sekti jo pavyzdžiu arba eiti dar toliau – susikurti aplikaciją, kuri, pavyzdžiui, automatiškai atrinkinėtų ir siųstu mėgiamiausius memus iš mylimiausių socialinių tinklų ir pan.

Nemokėjimas programuoti, pasak LVJC lektoriaus – ne pasiteisinimas. Šiais laikais tai svarbus, tačiau nebūtinas įgūdis, o tie, kurie moka programuoti, pasirūpino, kad ir Jūs galėtumėte tapti aplikacijų kūrėjais.

 

Lietuvos vaikų ir jaunimo centras atkreipia dėmesį į tai, kad keturios namų sienos gali būti ne stabdžiu, o nauja galimybe, tramplinu ir šuoliu. Pasinaudokime juo.

Pandemijos sukelti nepatogumai ilgainiui užsimirš. Tačiau įgytos žinios, įgūdžiai bei sunkūs, bet įdomūs išgyvenimai, išliks ilgam.

 

Lietuvos vaikų ir jaunimo centro inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.