Kai kviečia jūra…

Tęsiame mūsų mokymo įstaigos absolventų sėkmės istorijas. Savąją pasakoja Tomas Burkauskas: „Nuo pat vaikystės žavėjausi jūra ir laivais. Nors mokslai sekėsi labai gerai, nusprendžiau kuo skubiau pajusti jūreivio dalią, todėl įstojau į Klaipėdos laivininkų mokyklą, į jūreivio virėjo specialybę. Trečiaisiais studijų metais atlikau praktiką jūroje, laive „ZARA“. Dar prieš pradėdamas studijas Klaipėdos laivininkų mokykloje žinojau, kad sieksiu tolimesnių studijų. Po praktikos jūroje ilgai dvejojau: ar sieti savo ateitį su jūra, ar su darbu krante. Kadangi ir toliau mane žavėjo laivai, turėjau praktinės patirties laive, nusprendžiau studijuoti Klaipėdos universitete, pasirinkau laivo inžinerijos studijų programą. Baigęs studijas įsidarbinau įmonėje „Vakarų Baltijos laivų statykla“ – vienintelėje jūrinių laivų statykloje Lietuvoje. Pirmoji pareigybė buvo normavimo inžinierius, bet jau pirmaisiais metais man buvo pasiūlytos vyriausiojo laivų statybos inžinieriaus-technologo pareigos. Šiose pareigose išdirbau daugiau nei 6 metus, kadangi sulaukiau pasiūlymo vadovauti Nerūdijančio plieno gamybos cechui UAB „Litana ir ko“ įmonėje. Esu gamybos vadovas iki šiol“.

 

Save Tomas yra išbandęs ir politinėje veikloje, vadovavęs miesto skyriaus darbui, buvo kandidatas į miesto tarybą, taip pat buvo deleguotas vienmandatėje apygardoje Seimo rinkimuose. „Kokia mano sėkmės istorija? Nebijoti priimti iššūkius, nes viskas yra įmanoma, visada turėti tikslą, kurio reikia siekti, o jį pasiekus – užsibrėžti kitus tikslus ir judėti tikslo link“, – patirtimi dalijasi Tomas.

 

Dar viena sėkmės istorija, kuri įrodo, jog gyvenimo galimybės – plačios, tik jas pasiekti reikia savo pastangų dėka. Susipažinkite su Olegu Zubelu (Oleg Zubel). Kelios jo giminės vyrų kartos įkvėpė vaikiną susieti savo ateitį su jūra, nes Olego tėvas visą gyvenimą plaukiojo kaip kapitonas, dėdė – vyr. mechanikas o senelis dirbo Klaipėdos uosto direktoriaus pavaduotoju. Todėl 1997 m. šis jaunas vaikinas, būdamas beveik 16-os metų, įstojo į tuometinę Klaipėdos laivininkų mokyklą (dabar – Jūrinio sektoriaus darbuotojų rengimo centras) siekti jūreivio – suvirintojo kvalifikacijos. Olegas sėkmingai atliko 3,5 mėnesių plaukiojimo praktiką su nedideliu uosto laivu – vilkiku. Svajonės nesibaigė. Studijos buvo tęsiamos Aukštojoje jūreivystės mokykloje, siekiant laivavedžio karjeros. Čia prasidėjo pirma pažintis su didesnio tonažo laivais. Olegas daugiau nei metus praleido jūroje kaip praktikantas (kadetas) 120 m ilgio konteineriniame laive. Laivo kapitonas iškart pastebėjo vaikino motyvaciją, todėl Olegas savo budėjimus buvo visada kviečiamas atlikti kartu su kapitonu. Tai buvo didelis pripažinimas ir galimybė mokytis iš autoritetų. Įdomus faktas, jog Olegas buvo ypač aktyvus visuomeniškai. Savo iniciatyva labai prisidėjo prie jūreiviškos uniformos įvedimo Aukštojoje jūreivystės mokykloje. Būdamas studentų sąjungos viceprezidentas, vaikinas pats nusipirko uniformą, kurią dėvėjo paskaitose, siekdamas ir kitus kurso draugus paskatinti tai daryti.

 

Vaikino žinios ir įgūdžiai plėtėsi. Kitas žingsnis svajonės link buvo dar vienos studijos Aukštojoje jūreivystės mokykloje, siekiant eiti senelio pėdomis ir įgyti Uosto ir laivybos valdymo bakalauro diplomą.

 

Tolimesnė karjera tęsėsi stambioje kompanijoje „Finline“. Į ją Olegas pateko iš didelio būrio pretendentų, praėjus sunkų konkursą ir interviu. Čia jis pradėjo karjerą kaip 3-iasis kapitono padėjėjas. Ir tai nebuvo vien sėkmės reikalas. To buvo pasiekta Laivininkų ir Aukštojoje jūreivystės  mokyklose įgytų žinių bei gebėjimų dėka. Nuo 3-iojo iki vyr. kapitono padėjėjo Olegas kilo kompanijoje „DFDS Seaways“. Taip pat plaukiojo ir „Stenaline“ kompanijos laivais.

 

Jau prieš 5-erius metus Jungtinėje Karalystėje (JK) Olegas išlaikė kapitono egzaminus ir laukia, kol „kartų kaita“ leis išplaukti į reisą šiose pareigose. Jau prieš 5-erius metus Olegas JK išlaikė kompetencijų vertinimo egzaminą ir įgijo kapitono, laivų kurių BT 3000 ir daugiau jūrinį laipsnį.

 

Šiuo metu Olegas plaukioja stambios kompanijos „Grimaldi group“ laivais. Olegas teigia, jog šiuo metu ne tik pasaulyje, bet ir laivybos sektoriuje vyrauja milžiniška konkurencija. Todėl jaunuolius skatina nebijoti išbandyti save, veikti, nenuleisti rankų ir nelaukti sėkmės, kol ji pati ateis. Sėkmė ateis, jei imsi iš gyvenimo galimybes, žinias iš sutiktų reikiamų žmonių, įkvėpimo iš savo giminės kartų. Lengvų kelių ir sėkmės istorijų nebūna.

 

Jūrinio sektoriaus darbuotojų rengimo centro inf. 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *