Kad pėdutės būtų sveikos

Nadežda Zalevskaja
,
Kauno l.-d. „Klausutis“ mokytoja metodininkė

Kauno lopšelio-darželio „Klausutis“ ikimokyklinio ugdymo „Žirniukų“ grupės ugdytiniai dalyvauja sveikos gyvensenos „eTwinning“ projekte „Kad pėdutės būtų sveikos“, kurio tikslas – ieškoti įvairesnių plokščiapėdystės profilaktikos organizavimo formų, metodų ir būdų, siekiant stiprinti vaikų sveikatą bei suteikti pagalbą vaikams, turintiems pėdos raumenų ir raiščių silpnumą. Šiuo projektu bus siekiama įtraukti ugdytinius į patyriminį sveikos gyvensenos mokymosi procesą, siekti sistemingo bei nuoseklaus ugdytinių bei jų tėvų, pedagogų, sveikatos priežiūros, kūno kultūros ir meninio ugdymo specialistų bendradarbiavimo.

 

Mūsų tikslas – pagerinti ugdomąją veiklą įtraukiant į fizinio ugdymo pratybas, rytinę mankštą specialius pratimus pėdos raumenims ir raiščiams lavinti, taisyklingai laikysenai formuoti. Atlikdami numatytas veiklas ugdytiniai stiprins fizinius įgūdžius, ugdys gebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti, plėtos savo kūrybines, pažintines galias.

 

Projekto metu, įtraukiant tėvus, pagamintos priemonės, kuriomis vaikai naudojasi kasdienėje veikloje. Priemonės buvo gaminamos iš gamtinės medžiagos ir antrinių žaliavų. Rytinės mankštos metu vaikams siūloma eiti pojūčių taku, kurį sudaro zonos iš įvairių medžiagų: kamštelių, kreidelių, eglių kankorėžių, graikiškų riešutų, aliuminio folijos pėdučių.

 


Veiklos pabaigoje vaikai išbando pėdučių masažą naudodami kinetinį smėlį ir vandens vonelę. Vaikams tai suteikia daug džiaugsmo ir naujų įspūdžių. Veiklos metu taip pat taikomi įvairūs suėmimo pratimai (kamuoliuko, pagaliuko, servetėlės), rutuliukų ridenimas, įvairių daiktų išlaikymas kojų pirštais. Intensyvesni pratimai daromi stovimoje padėtyje, tai leidžia panaudoti visą kūną. Tai vaikščiojimas basomis ant pirštų, ant kulnų, ant išorinių pėdos kraštų. Ėjimas pakaitomis ant pirštų ir ant kulnų, ėjimas perkeliant kūno svorį nuo kulno ant pirštų. Meninės veiklos metu vaikai spalvino pėdutes naudodami štampavimo techniką.

 

Veiklų akimirkas filmuojame, fotografuojame ir dalinamės su projekto dalyviais ir ugdytinių tėvais įstaigos svetainėje. Nes mums labai svarbu skleisti gerąją patirtį, įtraukiant į ugdomąjį procesą ugdytinių tėvus!

 

„eTwinning“ platformoje vykdomo projekto metu dalinamės informacija, ugdomųjų veiklų organizavimo ypatumais, interaktyvių žaidimų kūrimu su projekte dalyvaujančiais partneriais.

 

Dalyvavimas šiame projekte formuoja mūsų pasitikėjimo savimi jausmą, skatina konstruktyviai bendrauti ir bendradarbiauti tarpusavyje, su vaikais ir jų tėvais. Tad vykdomas projektas teikia itin daug džiaugsmo, skatina įstaigos bendruomenę susiburti bendrai veiklai, keistis idėjomis su kitais pedagogais, optimaliai išnaudoti visas ugdymo galimybes vaikų sveikos gyvensenos formavimui.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.