Judesio korekcija žaidžiant

Rosita Račkauskaitė
,
Šiaulių „Dermės“ m-klos judesio korekcijos mokytoja

Žaidimas – tai natūralioji mokykla, kurioje apstu spontaniškumo, motyvacijos, kur kiekvienas ugdytinis yra geras. Vaikams žaidimas – labai rimta veikla. Žaisdami jie siekia tobulėti, nugalėti kliūtis, išbandyti savo jėgas. Per žaidimą atsiskleidžia vaikų asmenybė, charakterio savybės: jei vienam nesudėtinga paklusti taisyklėms, bendradarbiauti, tai kitas – iš prigimties lyderis. Žaidimas – puikus savianalizės būdas: vaikai pradeda pastebėti savo stipriąsias ir silpnąsias puses. Pasyvios pratybos (mechaniškas judesio kartojimas) įgūdžius formuoja labai lėtai. Vaiko dėmesį patraukia turinys, o abstrakčios užduotys jo nesudomina, neskatina susikaupti, todėl žaidimas – svarbiausia judesio korekcijos pratybų ašis. Judesio korekcijos pratybų patrauklumą lemia žaidimų įvairovė, jų pasirinkimo principai ir judesio korekcijos mokytojo kūrybingumas. Žaidimas padeda vaikams lengviau atlikti įvairius pratimus, sukelia teigiamas emocijas, sudaro galimybę patrauklia forma lavinti vaikų turimus judėjimo įgūdžius, kūrybingai juos taikyti įvairiose situacijose. Dirbant su ikimokyklinukais pagrindinis principas yra ne aklas pratimų kartojimas, o tikslus judesių atlikimas per žaidimą.

 

Šiaulių „Dermės“ mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyriuje judesio korekcijos užsiėmimų metu vaikai atlieka įvairius pratimus, lavinančius pagrindinius kūno judesius ir stiprinančius visus kūno raumenis. Vaikai noriai žaidžia žaidimus ir atlieka pratimus, kurių metu lavinama stambioji ir smulkioji motorika, pusiausvyra ir koordinacija. Įvairių judriųjų žaidimų ir estafečių metu mažieji mokosi aktyviai ir tikslingai judėti aplinkoje, bendrauti ir bendradarbiauti, derintis vienas prie kito ir padėti vienas kitam, sėkmingai įveikia savo baimes ir abejones. Vaikai spontaniškai dalijasi įspūdžiais, kalbasi, diskutuoja ir komentuoja. Tokiu būdu ugdoma rišlioji kalba, turtinamas žodynas. Judesio korekcijos užsiėmimuose vaikai patiria daug teigiamų emocijų ir siekia dar labiau stengtis. Galėdami patys kurti ir demonstruoti judesio pratimus su įvairiomis priemonėmis, vaikai pasijunta svarbiais ir gebančiais padėti kitiems. Judesio korekcijos užsiėmimuose net tik ugdomas vaikų fizinis aktyvumas, bet ir puoselėjamos bendravimo, draugiškumo, kūrybiškumo ir empatijos vertybės, kurios augančiai asmenybei yra labai svarbios. Čia ikimokyklinukai patiria daug teigiamų emocijų ir nekantriai laukia kitų užsiėmimų.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.