J. Šiugždinienė: kad gerėtų matematikos rezultatai, būtini sisteminiai ir gerai apgalvoti pokyčiai

Švietimo, mokslo ir sporto ministrės Jurgitos Šiugždinienės iniciatyva buriama ekspertų grupė, kuri ieškos papildomų sprendimų ir iniciatyvų, kaip sustiprinti matematikos mokymą šalies ugdymo įstaigose.

 

Ministrė pabrėžia, kad jau priimta nemažai sisteminių sprendimų, pavyzdžiui, įvesta papildoma matematikos pamoka dešimtoje klasėje, numatyti tarpiniai vertinimai III–IV gimnazijos klasėse, individuali pagalba mokiniams, suplanuoti vidurinio ugdymo sąrangos pokyčiai, vyksta matematikos bendrojo ugdymo programos peržiūra. Tačiau reikalingi ir kiti gerai apgalvoti sprendimai, kaip padėti mokiniams jau ateinančiais mokslo metais.

 

„Šių metų valstybinis matematikos brandos egzaminas tapo šoku daugeliui. Atliktas ekspertų tyrimas išsklaidė abejones, kad egzamino užduotis neatitiko programos. Išties buvo pakankamai nesunkiai išsprendžiamų uždavinių.

Prastų matematinių gebėjimų priežastys gilios, kompleksinės. Matematikos mokymo ir mokymosi situacija yra labai bloga ir delsti nebegalima. Todėl buriame ekspertų grupę matematikos mokymui stiprinti ir kartu su švietimo centrų, universitetų, pedagogų rengimo centrų ekspertais ir pačiais mokiniais norime ieškoti naujų sprendimų, būdų, kaip pagerinti, sustiprinti matematikos mokymą mokyklose nuo pat pirmosios klasės“, – sako švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė.

Darbo grupė į pirmą posėdį rinksis rugsėjo pradžioje. Jau dabar ministerija yra parengusi pirminį matematikos mokymo stiprinimo priemonių plano projektą, kurį pildys naujais siūlymais. Spalį numatoma surengti pedagogų, edukologų forumą-diskusiją apie matematikos mokymą, apie tai, kokių tikslų siekiama mokant matematikos.

Mokymo stiprinimas nuo pirmos klasės

 

Parengtame matematikos mokymo stiprinimo plano projekte numatoma, kad ministerijos iniciatyva bus rengiamos ir atnaujinamos skaitmeninės priemonės matematikai mokyti: personalizuota mokymo platforma 1–8 klasėms, matematikos užduočių bankas 1–8 kl., interaktyvūs modeliai 3D formatu, žaidybiniais elementais paremta matematikos turinio priemonė. Numatoma papildoma mokymosi pagalba baigiantiems ketvirtą ir aštuntą klases ir mokymosi spragų turintiems mokiniams.

 

Planuojama, kad kitąmet pradės veikti nacionalinė kvalifikacijos tobulinimo programa matematikos ir pradinių klasių mokytojams didaktikos kompetencijai tobulinti, bus įtraukti ir partneriai iš užsienio šalių.

Padidintas dėmesys 10–12 klasėse

 

Ir toliau bus sudaroma galimybė matematikos brandos egzaminą pasirinkusiems mokiniams iš anksto pasitikrinti žinias, taip pat numatoma stiprinti konsultacinę pagalbą savivaldybėse, kad mokiniai galėtų geriau pasirengti egzaminui, o mokytojai patobulinti kompetencijas. Mokinius konsultuos regioninių švietimo centrų, pedagogų rengimo centrų specialistai, savivaldybėse dirbantys stipriausi mokytojai.

Kaip skelbta anksčiau, nuo 2023 m. pagal atnaujintas vidurinio ugdymo programas pradėjusiems mokytis III gimnazijos klasės mokiniams bus sudaryta galimybė po dvejų metų, 2025-aisiais, rinktis dviejų lygių egzaminus.

 

Kartu su nauja vidurinio ugdymo matematikos bendrąja programa atsiras ir tarpiniai atsiskaitymai. Jau nuo 2023 metų jie užtikrins nuoseklesnį mokymąsi. Užduotis išskaidant dalimis tikimasi, kad baigdami vidurinio ugdymo programą mokiniai galės geriau pademonstruoti savo dalykines kompetencijas.

 

Numatomas pereinamasis slenkstis ketinantiems mokytis pagal vidurinio ugdymo programą, kuomet lietuvių kalbos ir matematikos pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) įvertinimas turėtų būti ne mažesnis nei 4 balai. Žinoma, bus sudaromos galimybės kiekvienam pasiruošti, galimybė perlaikyti PUPP, esant poreikiui – kartoti kursą.

 

ŠMSM inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *