Įvairovės vienybė tarptautinio projekto dalyvių akimis

Rasa Kastėnienė
,
Klaipėdos Vitės prog-jos projektų grupės narė, anglų kalbos mokytoja

Nors pasaulinė pandemija vis dar riboja mūsų galimybes aktyviai keliauti, tarptautinio „Erasmus+“ projekto „Tapatybės, įvairovė ir Europos vienybė“ (angl. „Identities, Diversity & European Unity“) veiklos įgauna pagreitį. Vos prieš du mėnesius priėmę svečius iš Italijos, Turkijos, Rumunijos ir Prancūzijos, Klaipėdos Vitės progimnazijos atstovai vasario 15–18 dienomis dalyvavo projekto dalyvių susitikime Italijoje, Enna mieste, Istituto Comprensivo „F.P. Neglia – N. Savarese” mokykloje.

 

Itališkas svetingumas ir betarpiškas bendravimas nepaliko abejingų nei projekto dalyvių mokytojų, nei atvykusių mokinių. Pirmąją susitikimo dieną buvome pakviesti susipažinti su emocingųjų siciliečių gestų kalba. Peržiūrėję vietos mokinių sukurtą mokomąjį filmuką, įsiminėme nemažai gestų, kuriais viso apsilankymo metu iliustravome savo pojūčius, tuo pralinksmindami kolegas italus. Susitikime dalyvavusius mokinius subūrė „sniego gniūžtės” žaidimas ir vėliau suvaidinti trumpi dialogai gestų kalba.

 

Po užsiėmimų susipažinome su Enna senamiesčiu, kuriame ekskursiją vedė lankomos mokyklos mokiniai, besididžiuojantys gilias kultūrines tradicijas puoselėjančiu gimtuoju kraštu. Aplankėme Perguzos ežerą, Garibaldžio teatrą, Ennos katedrą, Lombardijos pilį, mažiausią privačią miesto biblioteką ir kt. Antrąją susitikimo dieną vykdami į Kataniją pamatėme Etną, didžiausią veikiantį Europos ugnikalnį. Kitas aplankytas objektas – Taormina, gausiai turistų lankoma kurortinė vieta.

 

 

Trečiąją susitikimo dieną skyrėme išsamiam visose mokyklose vykdytos apklausos „Patyčios gyvenamojoje ir kibernetinėje aplinkoje” aptarimui. Anoniminės apklausos rezultatai parodė, kad vaikams tenka pastebėti patyčių apraiškas mokykloje bei namuose, tiesa, tai vyksta retai. Vaikai neslepia, kad ir patys kartais linkę tai daryti, bet ne sistemingai, labiau žaisdami. Mokiniai supranta patyčių poveikį bendraamžiams bei žino, į ką kreiptis, jei tampa patyčių aukomis ar liudininkais. Visos projekte dalyvaujančios mokyklos parodė savos kūrybos filmukus, skirtus kovai su patyčiomis, socialine atskirtimi, bet kokio pobūdžio diskriminacija.

Paskutinę dieną mokytojams planuojant tolimesnes projektines veiklas, mokiniai noriai dalyvavo robotikos užsiėmimuose mokykloje bei mokėsi šaudyti iš lanko Lombardijos pilyje, o interaktyviame Mitų muziejuje kartu stebėjome ekranizuotus senuosius romėnų mitus.

 

Kuo galime pasidžiaugti, pasibaigus susitikimui? Tiesiog stebėjome vaikus, kuriems bendruose užsiėmimuose nebuvo svarbūs nei kultūriniai skirtumai, nei odos spalva. Juos apjungė bendros veiklos ir supratimas, kad esame panašūs noru būti suprasti ir išklausyti, priimti į būrį, pastebėti ir pagirti, ko ir siekia mūsų vykdomas projektas.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.