Iššūkis – galimybės – patirtis

Valentina Vidmantienė
,
Telšių lopšelio-darželio „Mastis“ specialioji pedagogė metodininkė

Keičiasi laikai, keičiasi ugdymo įstaigos, ugdymo(si) būdai ir metodai. Šių metų pavasaris kiekvienam švietimo srities darbuotojui pateikė siurprizą – nuotolinį ugdymą. Švietimo pagalbos teikimas vaikams, tai specifinis, individualus darbas. Nepaisant to, logopedo darbo rezultatas: taisyklingai garsus tariantis vaikas, turtingas žodynas, gramatinis taisyklingumas, sklandus kalbėjimas.

Ilgametė pedagoginio darbo patirtis nuolat skatino ieškoti kuo įvairesnių būdų, metodų ir priemonių kaip prakalbinti nekalbantį, kaip žaismingai mankštinti kalbos padargus, lavinti smulkiąją motoriką, tarti garsus, žodžius, pasakoti.

 

Visame pasaulyje paskelbus pandemiją, įprastą darbo vietą teko pakeisti namų aplinka, todėl keitėsi ir darbo pobūdis su vaikais.

 

Ieškodama galimybių kaip galėčiau padėti vaikams, pasirinkau dirbti „Messenger“ programa, rengti vaizdo pamokėles. Didžiulis darbas vyko, kai reikėjo paskambinti visiems logopedinius užsiėmimus lankančių vaikų tėvams dėl prisijungimo ir pamokėlių laiko; „susidraugauti“ socialiniuose tinkluose. Užsimezgė draugystė, glaudesni kontaktai su šeimomis, šiltas ir jaukus bendravimas, derinome prisijungimo ir veiklos laikus. Tokiu būdu pradėjau daug nežinios ir naujų įgūdžių kupiną nuotolinį darbą su ugdytiniais.

Ilgai nesimatę, laukdavome vieni kitų skambučių. Vieni vaikai – nedrąsūs, kiti – drąsesni, o treti – netgi užduočių pasiūlydavo.

Ne paslaptis, buvo vaikų, kuriems šitoks ugdymo būdas nepriimtinas ir netinkamas. Jiems siunčiau užduotis atitinkančias jų gebėjimus ir galimybes. Džiugu, kad mamos ir tėčiai, nepaisant asmeninio užimtumo, mielai dirbo su vaikais.

Atgalinis ryšys – siunčiamos atliktų užduočių, darbelių nuotraukos, vaizdo ir garso įrašai. O vienas berniukas – visada padėkodavo už darbą, pagalbą, kaip tikras džentelmenas.

 

Nuoširdžiai dėkoju tėveliams už bendradarbiavimą, bendravimą, supratingumą, už suteiktą galimybę padėti jų vaikams įtvirtinti garsų tarimą, tobulinti gramatinius gebėjimus, plėsti žodyną, ugdyti rišliąją kalbą. AČIŪ už padėkos ir palaikymo žinutes, laiškelius, nuotraukas, kurios maloniai nustebino ir padrąsino priimti kasdienius iššūkius bei ieškoti naujų, šiuolaikiškų vaikų kalbos korekcijos galimybių.

Kaip sako liaudies išmintis: „Niekada nesakyk – niekada“.

Kai nori daryti – daryk, nori kurti – kurk, nori padėti – ieškok galimybių ir jas būtinai atrasi.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.