Išleistuvės darželyje. Švenčiame taip, kad būtų įdomu vaikams…

Justina Valančienė
,
Klaipėdos l.-d. „Dobiliukas“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Sandra Jašauskienė
,
Klaipėdos l.-d. „Dobiliukas“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja

Artėjant išleistuvių šventei darželyje, nejučia susimąstome, kaip gi šiemet pasitiksime vasarą ir paminėsime mokslo metų pabaigą. Pandeminė situacija ir besikeičiantis požiūris į ugdymą skatina ieškoti įvairesnių formų organizuojant šventes, kuriose vaikams būtų įdomu, kuriose kiekvienas aktyviai įsitrauktų ir dalyvautų.

 

Klaipėdos lopšelyje-darželyje „Dobiliukas“ turime savas tradicijas dėl išleistuvių organizavimo. Jos švenčiamos priešmokyklinėse grupėse, kai vaikai atsisveikina su darželiu, ir vyresnėse grupėse, kurias lankantys vaikai nuo rugsėjo iškeliauja į priešmokyklines grupes.

 

Šiemet „Skruzdėliukų“ grupės vaikams, būsimiems priešmokyklinukams, buvo organizuotos kiek kitokios nei įprasta išleistuvės. Jos buvo be surepetuotų dainų, šokių, žaidimų, be išmoktų eilėraščių, kas būdinga tradicinėse išleistuvėse darželyje, o su eksperimentais, bandymais, tyrinėjimais ir, patikėkite, žibančios vaikų akys, plačios šypsenos veiduose, susižavėjimo ir netikėtumo šūksniai išdavė, kad sumanymas švęsti „Mokslines išleistuves“ buvo puikus.

 

Tad dalijamės idėjomis, sumanymais, kaip smagiai ir neįprastai organizuoti „Mokslines išleistuves“ darželyje:

  • Paslaptingas tunelis: pro jį pralindus, vaikai patenka į PYKŠ POKŠT laboratoriją.
  • Padidinamieji ir spalvoti stiklai: su jais vaikai stebi vieni kitus, aplinkoje esančius daiktus, dalijasi įspūdžiais.
  • Eksperimentai („Spalvos vandenyje“, „Spalvų lietus“, „Spalvų teplionės“, „Vikšrelis“): vaikai sužino daug mokslo įdomybių.
  • Mikroskopai (tikri ir pagaminti iš buitinių atliekų): suteikia galimybę vaikams pažvelgti į objektus neįprastai.
  • Kūrybiniai sprendimai su „LEGO® Education“: vaikai kuria spontaniškai, pagal savo sumanymus.
  • Spalvotos grandinės kūrimas (iš obuolių, saldainių, kukurūzų ir pan.): vaikai kuria savitai, ugdosi kūrybinę raišką.
  • Programavimas su robotu-bitute „Blue-bot“ (iš vaikų piešinių sukurtas kilimėlis, su robotu-bitute „Blue-bot“): vaikai kuria savo minčių, įspūdžių keliones programuodami.
  • Dovanų maišeliai: juose slepiasi kūrybinių sumanymų įgyvendimui reikalingos priemonės (spalvotos plunksnos, tampomo popieriaus juostelės ir pan.): dovanos suteikia vaikams daug džiaugsmo.

 

Mūsų nuomone, pirmiausia pats mokytojas turi norėti ir visa širdimi pasinerti į kitokios nei įprastai šventės organizavimą. Sumanymas surengti kitokią šventę pareikalaus daug laisvo laiko, bet rezultatas tikrai bus džiuginantis: liks sužavėti vaikai, nustebinti tėvai, o mokytojas taps dalyviu.

 

Linkime, kad kiekviena diena būtų nepakartojama, kupina ieškojimų ir atradimų. Drąsiai keiskite tradicijas ir suteikite vaikams laisvės augti, svajoti, kurti.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.