Interaktyvus Šiaulių miesto priešmokyklinukų rytmetys „Kaip pažinti Lietuvą“

Asta Želionienė
,
Šiaulių l.-d. „Coliukė“ priešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė 
Ligita Šapienė
,
Šiaulių l.-d. „Coliukė“ priešmokyklinio ugdymo mokytoja, logopedė metodininkė

Kovo 11-osios proga Šiaulių miesto priešmokyklinukai tam, kad pasitikrintų žinias apie Lietuvą, jungėsi į interaktyvų rytmetį, kurį organizavo Šiaulių lopšelis-darželis „Coliukė“. Renginio tikslas – skatinti Šiaulių miesto priešmokyklinio ugdymo pedagogų tarpusavio bendradarbiavimą, kuriant užduotis ir organizuojant interaktyvų rytmetį. Renginyje „Kaip pažinti Lietuvą“ dalyvavo 12 Šiaulių miesto priešmokyklinio ugdymo grupių iš lopšelių-darželių „Coliukė“, „Drugelis“, „Pasaka“, „Trys nykštukai“, „Žiburėlis“, „Ąžuoliukas“, „Žirniukas“, „Bangelė‘, „Klevelis“, VšĮ „Mūsų kiemelis“, Šiaulių Petro Avižinio ugdymo centro, Romuvos progimnazijos, kurios atsitiktine tvarka buvo suskirstytos į poras, o kovo 10 d. 10 val. jungėsi į virtualius susitikimus, kurių metu vaikai iškilmingai klausėsi Lietuvos himno, prisistatė vieni kitiems, deklamavo eilėraščius, uždavinėjo klausimus (ir į juos atsakinėjo), kūrė bendrą darbą.

 

Mokytojos iš anksto ruošė vaizdines ir interaktyvias užduotis ir svarstė, tarėsi tarpusavyje, kokios žinios ir faktai apie Lietuvą yra svarbūs, įdomūs priešmokyklinukams ir atrado daugybę būdų, kaip vaikams pažinti Lietuvą, panaudojant kūrybines užduotis, žaidimus, folkloro elementus, STEAM, IT. Džiugu, kad visos įstaigos labai originaliai ir kūrybiškai organizavo savo rytmečius: vieni žaidė interaktyvias „Kahoot!“ viktorinas, „keliavo“ po Lietuvos lankytinas vietas, naudodamiesi interaktyviu Lietuvos žemėlapiu, žaidė lietuvių liaudies žaidimus, gamino ąžuolų giraitę, turėjo įveikti inžinierinį iššūkį – per 10 minučių pastatyti Gedimino bokštą iš pasirinktos vienos rūšies priemonių ir iškelti vėliavą ar iš konstruktorių pagaminti Lietuvos vėliavą, kiti kūrė Šiaulių simbolį – saulę: iš cukraus gabaliukų sudėliojo saulės simbolį, jį nudažė pipetėmis lašindami dažus ir taip įtvirtino žinias, kad saulė yra ne tik Šiaulių miesto simbolis, bet ir ženklas, kuris vaizduojamas lietuvių tautiniuose raštuose.

 

Mūsų įstaigos komanda virtualiai susitiko su Šiaulių lopšelio-darželio „Žiburėlis“ priešmokyklinio ugdymo grupe „Raidelės“ ir jų mokytoja Ieva. „Zoom“ vaizdo susitikime vaikai renginį pradėjo Lietuvos himnu, prisistatė vieni kitiems baigdami frazę „Myliu Lietuvą, nes…“, uždavė vieni kitiems klausimus apie Lietuvos šventes, lankytinas vietas, Lietuvos simbolius, Lietuvos kaimynus, žaidė „Kahoot!“ viktoriną „Kaip pažinti Lietuvą“, atliko kūrybinę užduotį – padarė trispalvį savo delno spaudą „Pasveikinkime Lietuvą“, o renginį baigė smagia šiais metais „Eurovizijoje“ Lietuvą atstovaujančios grupės „The Roop“ daina „Discoteque“.

 

Mokytojos džiaugėsi, kad vaikai daug žino apie Lietuvą, jos simbolius, legendą apie Vilniaus įkūrimą, žymias vietas, žino, kas pavaizduota ant Puntuko akmens, kaip vadinasi seniausias Lietuvos ąžuolas, kas yra nacionalinis Lietuvos paukštis ir gėlė, turi daug žinių ir apie savo miestą, įvardija, kas yra Šiaulių meras, atpažįsta Šiaulių herbą, lankytinas vietas: Kryžių kalną, Auksinį berniuką, Geležinę lapę.

 

Idėja suburti priešmokyklinio ugdymo mokytojus ir priešmokyklinukus susitikti virtualioje erdvėje ir pasitikrinti žinias apie Lietuvą iš tiesų pasiteisino, nes ir vaikai, ir mokytojos dalijosi įspūdžiais, patyrė bendrystės jausmą, džiugių emocijų, įgijo naujos patirties, bendravimo ir bendradarbiavimo, komandinio darbo įgūdžių, o svarbiausia – kartu šventė Lietuvos gimtadienį.

 

Mokytojų mintys po rytmečio:

„Mums, mokytojoms, buvo įdomi patirtis, malonu buvo susipažinti ir bendradarbiauti su kolege iš kitos įstaigos, galbūt bus užsimezgęs ryšys ir ateities bendrystei…“, „Labai pasiteisino ši veikla, džiaugiamės, kad prisijungėme ir sudalyvavome. Tinkama renginio forma pandemijos atveju, aiški struktūra, tačiau paliekama daug vietos pedagogo kūrybiškumui. Mano ugdytiniai noriai bendravo ir draugavo, patobulino savo gebėjimus, pagilino žinias apie Lietuvą. Džiugina, kad ir tėveliai palaikė renginio idėją, padėjo sukurti šventės įvaizdį. Džiaugiuosi Šiaulių miesto priešmokyklinio ugdymo pedagogų aktyvumu ir vieningumu, komandiniu darbu, smagu būti šios komandos dalimi“.

Vaikų mintys po renginio: „Įdomu matyti kitus vaikus per kompiuterį“, „Buvo smagus Lietuvos gimtadienis“, „Buvo labai įdomu“, „Sužinojau apie Lietuvą“, „Patiko žaisti „Kahoot“.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.