Interaktyvi klasė. „ClassDojo“ galimybės (I dalis)

Greta Botyriūtė-Skiotienė
,
Vilniaus lietuvių namų lietuvių kalbos mokytoja

Styvas Džobsas buvo žmogus, sukėlęs revoliuciją šiuolaikinėje kultūroje ir visiems laikams pakeitęs pasaulio santykį su technologijomis, išradęs tokius prietaisus kaip planšetinis kompiuteris „iPad“ ir išmanusis telefonas „iPhone“. Jis teigė, kad produktyvus veikimas galimas tik darant tai, ką mylite. Tad, visų pirmiausia, mokytojas turi mylėti savo darbą, tik esant šiai sąlygai galima kalbėti apie darbo našumą.

XXI a. – technologijų amžius, žmogus kasdien neišvengiamai susiduria su informacinėmis ir komunikacinėmis technologijomis. Tad IT veržimasis į mokyklą – neatsitiktinis. Prieš pirmą susitikimą su „ClassDojo“ sistema teko išbandyti „Google Classroom“, „EF Classroom“ produktus, tačiau jie neatitiko susikurtos kaupiamojo vertinimo vizijos. „ClassDojo“ produktas atitiko ne tik susikurtą viziją, bet ir neribojo kūrybiškumo. Ši programa:

  • padeda sutelkti mokinius, mokytojus ir tėvus bendriems tikslams, projektams;
  • gali būti naudojama įvairių dalykų pamokose, su bet kokiu prietaisu ir tai bus 100 proc. nemokamai;
  • moderni ir įtrauki erdvė ne tik mokymosi procesui, tačiau ir pažangai fiksuoti;
  • skatina mokinių ir mokytojų kūrybiškumą;
  • stiprina tarpusavio santykius;
  • yra lietuvių kalba;
  • yra suteikti duomenų saugumo sertifikatai.

 

Pirmas žingsnis – registracija. Antras – interaktyvios klasės kūrimas: suvedami kiekvieno mokinio vardai ir pavardės. Kai šie darbai būna atlikti, kiekvienas mokinys gauna po individualų monstriuką (žr. pav.), tačiau tai tik pradžia.

Prieš susikoncentruodami į vertinimo sistemos kūrimą, trumpai apžvelkime kitas „ClassDojo“ galimybes:

  • Įrankių juostoje esantys įrankiai pamokoje padės mokytojui: laikmatis – racionaliai paskirstyti pamokos laiką; atsitiktinis – burtų būdu išrinkti mokinį, kuris atliks užduotis; grupių sudarymas – burtų būdu sudarys reikiamą kiekį grupių; garso matuoklis – reguliuos garso lygį per pamoką ar pertrauką (norint, kad įrankis veiktų, kompiuteryje turi būti integruotas mikrofonas); nurodymai – padės susitelkti į užduoties atlikimo aspektus; PPP (pagalvok, pasitark su draugu, pasidalyk su klasės draugais) – metodas, kuris aktualizuos mokymosi turinį, bus mokomasi viešojo kalbėjimo; šiandien – padės pradėti dieną pokalbiu, kurs gerą klasės mikroklimatą; muzika – kurs darbingą atmosferą.

  • Darbų aplankai – tai elektroninė erdvė, kurioje skelbiami mokinių darbai įvairiu formatu (pavyzdžiui, pdf, nuotrauka ar net „Word“ dokumentas). Darbus gali įkelti ne tik mokytojas, bet ir pats mokinys, tik tokiu atveju reikalingas mokytojo patvirtinimas, kad darbas yra tinkamas.

  • Klasės lenta – tai vadinamasis informacijos srautas, kuris skirtas mokiniams ir tėvams. Jį reguliuoja mokytojas – skelbia informaciją apie tvarkaraščio pakeitimus, tėvų susirinkimus, klasės išvykas, veiklas, projektus, renginius ir kt., džiaugiasi klasės ir individualiais mokinių pasiekimais. Kiekvieną srauto žinutę tėvai turi galimybę pamėgti ir pakomentuoti.

  • Liko nepaminėta dar viena „ClassDojo“ galimybė – tai bendravimas su tėvais. „ClassDojo“ suteikia galimybę suprasti mokinių tėvų poreikius, net jei jie nekalba lietuviškai ar angliškai. Žinučių skiltyje tėvai ir mokytojai turi galimybę pasinaudoti integruota „Google“ vertėjo pagalba.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Vienas komentaras

  • Virginija

    Jau seniai naudoju. Po kelių metų pertraukos pradėjau vėl naudoti darbe su auklėjama klase. Patinka vaikams, įtraukiau tėvus, kolegas.