Integruotų veiklų, grįstų kompetencijomis, renginys „Viskas yra stebuklas!“

Jekaterina Juknevičienė
,
Kauno Simono Daukanto prog-jos direktorė

Susitelkusi Kauno Simono Daukanto progimnazijos bendruomenė, ypač kūrybingi mokytojai, bendradarbiaudami sumanė ir įgyvendino didžiulį integruotų veiklų, grįstų kompetencijomis, renginį „Viskas yra stebuklas!“, į kurį pakvietė ir Kauno miesto Besimokančių mokyklų tinklo (BMT), koordinuojamo Kauno švietimo inovacijų centro, atstovus. Idėja gimė ruošiantis vokiečių kalbos savaitei. Iš Freiburgo. Iš vokiškų pasakų. Mokytojai organizavo 15 pradinio ugdymo ir 20 integruotų veiklų 5–8 klasėse. Jose dalyvavo tėvai, BMT (Besimokančių mokyklų tinklo) partneriai iš kitų mokyklų, stažuotojos iš Turkijos.

 

Integruotų veiklų, grįstų kompetencijomis, diena „Viskas yra stebuklas!“ pradinių klasių mokinius nukėlė į stebuklingas pasakas apie vilką ir septynis ožiukus, apie broliuką Jonuką ir jo sesutę Grytutę, apie Raudonkepuraitę, išsiruošusią aplankyti savo senelę, apie žveją ir jo pačią.

 

Mokinių laukė daugybė veiklų, išbandymų ir nuotykių. Jiems teko įveikti matematinius galvosūkius ir kryžiažodžius, konstravimo subtilybes, leistis į vandenyno pasaulį, aiškintis, kodėl žuvys plaukia, gaminti akvariumą. Neapsieita be dainų, padedančių nugalėti sunkumus. O kur dar šešėlių teatras, miško kliūčių kelias, raganos laboratorija ir kepyklėlė, kur nežinai, ką gali ragauti, o ko geriau neliesti…

 

Penktokai pateko į pasaką „Jonukas ir Grytutė“. Iš Meduolių šalies sklido viliojantys kvapai, čia mokiniai kepė sausainius, klijavo ir dekoravo meduolinius namelius. Vaikai mokėsi, kaip saldžius, kvapnius ir viliojančius skanumynus pavadinti vokiškai. Mokytojai, virtę pasakos personažais, kvietė pergudrauti raganą, išsprendus užduotis rasti slaptažodį, padedantį ištrūkti į laisvę. Išlaisvinti kūrybiškumą padėjo suvaidinti spektakliai.

 

Šeštokai nėrė į pasaką apie Raudonkepuraitę, kurioje pilna raudonų plaukų, vilko gaurų ir kitokių miško monų. Mokiniai bandė išteisinti nusikaltėlį vilką. Aplinkosauga, tarša, gyvūnų teisių problemos, tėvų vaidmuo bei šeimos narių tarpusavio santykiai – temos, kurios rūpėjo šeštokams.

 

Septintokai, pasitelkę dirbtinį intelektą, ieškojo Pelenei tinkančių batelių, dekoravo juos, kūrė šventinį drabužį jai ir fėjai krikštamotei, konstravo moliūgo karietas, kuriomis tiktų važiuoti į puotą. Mokiniai skaičiavo laiką, kad Pelenė laiku nuvyktų į puotą, juk laikas skirtinguose pasaulio kraštuose skiriasi, plėtė vokiečių kalbos žodyną. Daug kliūčių, įveiktų užduočių ir pasakos perkūrimas – septintokai turėjo ką veikti.

Aštuntokams atiteko pasakos „Nykštukas Nosis“ išbandymai, mokiniai „virė“ stebuklingus dažus, padedančius ištrūkti iš raganos prakeiksmo ir kerų. Mokiniai lygino stubūrinių gyvūnų ir žmonių sandarą, aptarė netaisyklingos laikysenos priežastis, poveikį gyvenimo kokybei bei galimus sprendimo būdus. Naudodamiesi šia informacija bei pasirinkę kvapą ir augalą, perrašė vieno užkoduoto veikėjo istoriją, ją pristatė. Pasakos dalių atkodavimas, užduočių sprendimas, dalių sujungimas, stebuklai, sapnų gaudyklės, juostelių pynimas – viskas prisidėjo prie raganos kerų išsklaidymo.

 

O šios pasakų dienos moralas labai paprastas – „Viskas yra STEBUKLAS!“

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *