Integruoto ugdymo sveikos mitybos savaitė „Vaisius, daržoves valgai – savo sveikatą saugai“

Vanda Zaurienė
,
Šiaulių „Dermės“ mokyklos ikimokyklinio ugdymo mokytoja, auklėtoja metodininkė

Šiaulių „Dermės“ mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyriuje ugdosi specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai. Norėdama, kad ikimokyklinukai susiformuotų sveikos, tinkamos mitybos įpročius, daugiau kalbėtų, reikštų mintis ir įgytų naujų gebėjimų, vertybių, patirties, organizavau integruoto ugdymo sveikos mitybos savaitę „Vaisius, daržoves valgai – savo sveikatą saugai“, kurią paskyriau Europos sveikos mitybos dienai paminėti.

 

Tinkami sveikos mitybos įpročiai, gera sveikata, puiki nuotaika, pagrindinės sveikos mitybos taisyklės formuojasi būtent vaikystėje, o jų pasekmės gali turėti įtakos visam tolesniam vaiko gyvenimui. Kaip reikia sveikai maitintis, kokias rekomendacijas siūlo visuomenės sveikatos specialistai, pateikiau edukaciniame filmuke „Sveika mityba vaikams“. Nustebino, kai keli ugdytiniai paprašė parodyti filmuką tėvams. Kilo mintis į šios savaitės iniciatyvą įtraukti tėvelius ne tik filmuko peržiūrai. Pasiūliau bendradarbiauti ir sudaryti vaikams saugias sąlygas namuose, paruošti sveikuoliškus maisto patiekalus. Ugdytiniai nuotaikingai pasakojo savo pojūčius, patyrimus, kaip sekėsi namuose ruošti vaisių kokteilius, daržovių užkandėles ir salotas. Jie pasijuto reikalingi, gebantys atlikti įpareigojimą, galintys padėti gaminti sveikuolišką maistą.

 

Kiekvieną dieną ieškojau naujų mūsų vaikams patrauklių būdų, priemonių idėjoms įgyvendinti. Pokalbių metu naudojau sveikos mitybos piramidės pagamintą priemonę. Kalbantis, dėliojant dažnai girdėjo apibendrinamąsias sąvokas (vaisiai, daržovės, produktai, saldumynai), kurios ugdytiniams sunkokai įsimenamos, įsiklausė, koks maistas yra sveikas, kokie maisto produktai palankūs sveikatai, o kurių geriau privengti ir mažiau vartoti.

Sveiko maisto gaminimo popietės metu vaikai ruošė sveikuoliškas morkų ir česnakų salotas. Vaikams sudaryta galimybė tarkuojant smulkinti morkas, išspausti česnaką. Paruoštas salotas skanavo, įvertino savo pastangas. Praktinių darbų veikloje pjaustė vaisius ir paruošė užkandėlę, smulkino obuolius, apelsiną, moliūgą sveikuoliškam kokteiliui paruošti. Vaikai įgijo naujų įgūdžių, stengėsi įsisąmoninti kultūringo elgesio normas ir saugumo taisykles.

 

Kūrybinių dirbtuvėlių metu iš reklaminių laikraščių karpė maisto produktų paveikslėlius, drauge gamino maisto piramidę ir su užsidegimu ir pasididžiavimu ją aptarinėjo. Iš plakatų lankstė krepšius ir į juos klijavo sveiko maisto produktus. Nešini pasigamintais savo pirkinių krepšiais, ugdytiniai žaidė socialinį žaidimą: važiavo į turgų sveiko maisto pirkti. Aptarinėjo, kokius produktus nusipirko, kurie patys skaniausi ir labiausiai patinka, ką galima pagaminti. Turėjo galimybę užsukti į „kavinę“ ir skanauti pačių vaikų ruoštą vaisių užkandėlę. Žaidimų metu sukurta gera tarpusavio bendravimo emocija, dalijimasis savo gerumu, minčių išraiška kalbant. Meninės raiškos metu vaikai stiprino pirštukų ir plaštakos raumenis, ugdėsi jų kūrybinė iniciatyva, estetinis suvokimas. Kūrybinis darbas leido jiems suprasti, kaip gali panaudoti antrines žaliavas ir iš jų pasigaminti žaislus, iš butelių kamštelių sukurti vaisius, daržoves, uogas.

 

Įgyvendintos integruoto ugdymo savaitės veiklos ir rezultatai, bendradarbiavimas su tėvais siekiant bendro tikslo skatina visus gerai jaustis, būti sveikiems, stipriems, išbandyti įvairias galimybes tobulėti, džiaugtis bendrais pasiekimais.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *