Integruotas kalbos ugdymo projektas „Skraidanti skrynia“

Daiva Jankauskė
,
Šiaulių „Dermės“ m-klos ikimokyklinio ugdymo skyriaus logopedė

Visą balandžio mėnesį Šiaulių „Dermės“ mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyriuje buvo vykdomas integruotas kalbos ugdymo projektas „Skraidanti skrynia”, skirtas susipažinti su H. K. Anderseno kūryba ir paminėti Tarptautinę vaikų knygos dieną. Projektą vykdė logopedės R. Kančauskė, S. Masandukienė, D. Jankauskė, N. Udrienė, S. Šimaitienė ir specialioji pedagogė R. Grabauskienė.

 

Balandžio 5 d. pagalbos vaikui specialistai pakvietė ugdytinius į projekto atidarymą. Renginio metu vaikai minė mįsles, susipažino su H. K. Anderseno biografija ir pasakų žanru, ieškojo atsakymų į klausimus, kokie būna pasakų herojai, kokie stebuklingi daiktai, ypatingi skaičiai ar burtažodžiai minimi pasakose, kas laimi – gėris ar blogis. Projekto organizatorės inscenizavo H. K. Anderseno pasaką „Princesė ant žirnio”, o mažieji žiūrovai, entuziastingai kartodami burtažodį, atvėrė stebuklingąją skrynią. Po renginio vaikai aplankė pasakų knygų parodą, jas vartė, tyrinėjo, lygino.

 

Daug teigiamų emocijų ir susidomėjimo sulaukė grupėse organizuoti šventiniai rytmečiai. Jų metu vaikai inscenizavo pasakas „Trys paršiukai“, „Ropė“, „Auksinis kiaušinis“, atliko žodžių garsinę analizę ir sintezę, minė mįsles ir patys jas kūrė, įveikinėjo skaičiavimo užduotis, tobulino kirpimo įgūdžius, atliko pūtimo pratimus, mokėsi logopedinės ritmikos, mušdami ritmą lazdelėmis. Veiklų metu lavėjo vaikų mąstymas, suvokimas, vaizduotė, kūrybiškumas, tobulėjo sakytinės kalbos įgūdžiai.

 

 

Integruotose veiklose „Sekame pasaką kitaip“, „Seku seku pasaką“ vaikai patys tapo aktoriais. Drąsiau sekti pasakas, geriau suvokti įvykių, veiksmų eiliškumą ugdytiniams padėjo paveikslėlių sekos, dėlionės. Mažieji aktoriai stengėsi įsijausti į veikėjo vaidmenį, kalbėti su intonacija. Užsiėmimus įvairino mįslės, eilėraštukai, skaičiuotės, pirštelių žaidimai, viktorinos. Tikslingomis, patraukliomis veiklomis buvo lavinama smulkioji motorika, ugdoma rišlioji kalba, plečiamas žodynas.

 

„Viščiukų”, „Nykštukų” ir „Žirniukų” grupių ugdytiniai apsilankė „Dermės” mokyklos bibliotekoje. Logopedė Silvija supažindino su bibliotekos taisyklėmis. Vaikai prisiminė, kaip reikia elgtis su knygomis, kokia tvarka jos sudėliojamos lentynose. Vaikai stebėjosi knygų gausa ir įvairove. Biblioteka – tai knygų kambarys, sakė jaunieji skaitytojai. Logopedės Sonata ir Daiva, naudodamos įvairias vizualines, taktilines ir kitokias sensorines priemones, skaitė pasakas „Varna ir sūris”, „Katinėlis ir gaidelis“. Mažieji susidomėję klausėsi sekamų pasakų, po to jas inscenizavo. Bibliotekos lankytojai buvo motyvuojami ne tik skaityti knygas, bet ir pagarbiai su jomis elgtis.

 

Projekto „Skraidanti skrynia” baigiamasis renginys prasidėjo muzikiniu pasisveikinimu. Šventės dalyviai atliko žodžio „PASAKA“ garsinę analizę ir sintezę. „Boružiukų” grupės vaikai minė išmoktas mįsles. Pakviesti logopedės Neringos ir specialiosios pedagogės Robertos, vaikai vaidino pasaką „Ropė”. Visiems buvo smagu prisiminti pasakos veikėjus. Žaisdami su spalvotais kamuoliukais vaikai pasikartojo prielinksnių vartojimą sakiniuose. Logopedės Silvija ir Sonata sekė pasaką „Trys paršiukai”. Vaikai bandė nupūsti paršelių pastatytus namus ir įsitikinti, kuris namas tvirčiausias. Logopedė Rima įtraukė į „smegenų mankštą”: minė mįsles, sekė pasakas be galo.

 

Integruoto kalbos ugdymo projekto „Skraidanti skrynia” organizatorės džiaugiasi pavykusiomis veiklomis. Įdomios patirties pasisėmė mokytojai, daug gerų emocijų išgyveno ugdytiniai.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.