Integruota pamoka – mokinių kūrybiškumo ir mokytojų bendradarbiavimo stiprinimo pagrindas

Irma Andrijaitienė
,
Klaipėdos Vitės prog-jos socialinė pedagogė

Šių dienų mokytojas kiekvieną dieną ieško naujų mokymo metodų, kurie mokiniui būtų priimtiniausi, įdomiausi ir didintų mokymosi motyvaciją. Integruotos pamokos (mokomųjų dalykų integracija) – vienas iš mokymo metodų, didinančių mokinių motyvaciją, skatinančių mokinių kūrybiškumą bei aktyvų dalyvavimą pamokose. Klaipėdos Vitės progimnazijoje integruotas mokymas yra viena iš prioritetinių sričių, todėl galime drąsiai teigti, kad integruotos pamokos  mokiniams yra daug patrauklesnės nei įprastos.

 

Siekdama įgyti naujų žinių, patirčių bei pasidalyti gerąja patirtimi, vasario 16–22 d. Klaipėdos Vitės progimnazijos mokytojų komanda lankėsi Turkijos sostinėje Ankaroje, „Akgul Ulusoy Primary School“. Šioje nedidelėje (mokosi 510 mokinių ir dirba 29 mokytojai), bet labai jaukioje pradinėje mokykloje susitiko Lietuvos, Bulgarijos, Rumunijos, Graikijos ir Turkijos mokytojų komandos.

 

Pirmą dieną mokykloje mus pasitiko mokyklos administracija, mokiniai ir mokytojai. Atlikdami kūrybines užduotis artimiau susipažinome su tarptautinio „Erasmus+“ projekto „Connection of different subjects: We did it“ dalyviais. Stebėjome integruotą mokinių pasirodymą, kuris supažindino su Turkijos istorija, kultūra ir tradicijomis. Apžiūrėdami mokyklą pastebėjome vietinių mokytojų kūrybiškumas, gebėjimas integruoti įvairias veiklas. Aktyvių veiklų netrūko – gaminome mažus robotukus, lėktuvėlius, 3D paveikslėlius. Susipažinome su piešimo ant vandens metodu, jo atsiradimo istorija bei natūralių dažų gamyba.

 

Apsilankymas „Akgul Ulusoy Primary School“ Ankaroje buvo labai aktyvus. Stebėjome integruotas pamokas, kurias vedė mokyklos šeimininkai. Paliko įspūdį Turkijos mokinių aktyvumas pamokose ir mokytojų kūrybiškumas integruojant muzikos, istorijos, šokio pamokas. Šios pamokos prilygo labai informatyviam ir nuotaikingam renginiui, iš kurio išsinešėme daug informacijos apie Turkijos šalies regionus, jų kultūrą, istoriją, etnografiją. Nemažai gerosios patirties pasisėmėme stebėdami integruotą matematikos, dailės ir darbelių, muzikos pamoką, kurioje vaikai buvo mokomi atpažinti geometrines figūras, sudėlioti jas į pasikartojančius derinius, iškarpyti, suklijuoti ir sukurti etnografinius ornamentus, pasitelkdami muzikos ritmą.

 

Turkijos mokyklose integruotų pamokų metu didelis dėmesys skiriamas šalies istorijai, kultūrai, etnografijai. Tai pastebėjome lankydamiesi svarbiose šio krašto vietose. Vizito Ankaroje metu mes aplankėme ir Mustafos Kemalio Atatiurko, Turkijos nepriklausomybės karo lyderio bei Respublikos įkūrėjo, mauzoliejų, kuris pastatytas Ankaroje, Anitepės kvartale. Apsilankymo mauzoliejuje metu matėme mokinius, kuriems vedamos integruotos pamokos netradicinėje aplinkoje. Taip puoselėjama šio krašto istorija ir kultūra bei ugdomi mokinių socialiniai įgūdžiai, pagarba sau, šalia esančiam ir savo šaliai. Panašų vaizdą išvydome nuvykę ir į Ankaros etnografijos muziejų, skirtą turkų civilizacijų kultūroms. Muziejaus teritorijoje sutikome daug mokinių, kuriems organizuojamas ugdymas netradicinėje aplinkoje. Eskišechire, mieste tarp Ankaros ir Bursos aplankėme įspūdingą šiuolaikinio meno muziejų.

 

Paskutinę susitikimo dieną Bulgarijos mokytojų komanda vedė integruotą anglų kalbos, pasaulio pažinimo, dailės pamoką antros klasės mokiniams „What time is it?“. Pamokos metu mokiniai mokėsi angliškai pasakyti, koks dabar laikas, kiek valandų. Nuotaikingi ir kūrybiški mokymo metodai patraukė visų mokinių dėmesį bei padėjo lengviau įsiminti mokomas frazes angliškai. Antrokai dainavo kartu su mokomojo animacinio filmuko herojais, kiekvienas gamino savo laikrodžius bei sprendė kryžiažodžius.

 

Projekto „Connection of different subjects: We did it“ dėka turėjome galimybę susipažinti su Turkijos švietimo sistema, jų požiūriu į integruotų pamokų organizavimo specifiškumus bei patirtį. Įsitikinome, kad ir čia integruotos pamokos skatina mokytojų bendravimą bei bendradarbiavimą, mokymąsi daro aktyvesnį, kūrybiškesnį, padeda lengviau teorines žinias susieti su gyvenimiška patirtimi.

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.