Inovatyviausia fizikos mokytoja: „Gyvenime nepatinka tai, ko nesuvokiame“

Fizikos egzaminą pasiryžusių laikyti mokinių skaičius kasmet išlieka menkas, nors gerą ateitį žadančių specialybių, reikalaujančių šio dalykų žinių – gausu.

Inovatyviausia fizikos mokytoja Saulė Paulikienė pastebi, kad „gyvenime nepatinka tai, ko nesuvokiame“. Jos teigimu, neretai taip nutinka ir mokantis fizikos – jei mokiniams ją perprasti sudėtinga, susidomėjimas išblėsta, tad vos pasitaikius progai jos atsisakoma. Kad ir kaip sudėtinga būtų, verta padirbėti, kad mokiniai į fizikos pamokas eitų ne vien dėl to, kad tai perspektyvu.

Padeda ir patirtinės veiklos, ir drąsa išeiti iš komforto zonos

 

Palangos Vlado Jurgučio pagrindinės mokyklos pedagogė dalijasi, kad dėl įdomesnės pamokos ir efektyvesnio žinių perteikimo, nebijo išeiti iš komforto zonos, pasirengimui skirdama daugiau laiko. Mokymo ir mokymosi medžiagą parenkanti pagal mokinių gebėjimus, pamokose siekianti taikyti aktyvinančius metodus: diskusiją, praktinį ar kūrybinį darbą, eksperimentinius darbus atliekamus namuose, prietaisų gaminimą.

„Norėtųsi, kad mokiniai jaustųsi laimingi mokydamiesi mokykloje. Kalbantis su jau baigusiais mokyklą mokiniais tenka išgirsti, jog jie mokėsi fizikos todėl, kad patikau aš, kaip mokytoja, mane tai visada džiugina“, – atvirauja S. Paulikienė.

 

Nominacijos „Inovatyviausias fizikos mokytojas (-a)“ steigėjos UAB „Light Conversion“ direktorius Martynas Barkauskas atkreipia dėmesį, kad mokant fizikos labai lengva pasislėpti už formulių. „Kitą vertus, šis mokslas ypač dėkingas vizualizacijų ir patyrimine prasme, nes beveik viską, apie ką kalba mokyklos programa, galima aptikti mus supančioje aplinkoje“, – papildo direktorius.

„Siekiant išplėsti šios srities pasiekiamumą tarp mokinių, reikia daugiau tikroviškų pavyzdžių, istorijų. Padėti gali praktiniai uždaviniai, kuriuose nėra iškart akivaizdžiai suformuluota, kas duota, ką rasti ir kokią formulę naudoti, o po truputi vedama į abstrakcijos pasaulį. Tada formulės pritaikymas bus jau tik techninis veiksmas“, – teigia M. Barkauskas.

 

S. Paulikienė taip pat gali patvirtinti, kad patirtinis ugdymas fizikos pamokose pasiteisina. Jos teigimu, mokiniai geriau suvokia informaciją, praktinėmis veiklomis pereinama prie naujos medžiagos.

„Pasiteisinimas, kad negaliu daryti su mokiniais praktinių darbų, nes neturiu priemonių, jau negalioja. Šių dienų mokyklos aprūpintos gamtamokslinėmis laboratorinėmis priemonėmis su tiriamųjų veiklų aprašais, todėl mokytojui nereikia gaišti papildomo laiko ruošiantis tiriamajai veiklai“, – pabrėžia mokytoja.

Svarbu mokiniams ir mokytojams suteikti laisvės

 

Du metus iš eilės geidžiamiausio darbdavio titulą gavusios UAB „Light Conversion“ vadovas pastebi, kad svarbu sukurti tinkamą aplinką dirbti mėgiamą darbą. „Netrukdykime mokytojams dirbti ir nekurkime dirbtinių kliūčių, perteklinių reikalavimų. Gal perdėta kontrolė ir nedaro tiesioginės įtakos mokytojo darbui, žinių perdavimo mokiniams procesui, bet, tikriausiai, daro įtaką mokytojų būsenai ir komfortui“, – dalijasi patarimais M. Barkauskas.

 

Anot jo, svarbu nevaržyti mokinių: „prieš ugdydami tyrėjus, pabandykime nenužudyti smalsumo. Pradedant šeima ir baigiant mokykla.“ Tokios pat nuomonės laikosi ir mokytoja, ji mano, kad labai naudinga mokiniams padėti tapti mokymosi šeimininkais. „Mokytojas turi būti tik vedliu, o mokomoji medžiaga – tik pagalbinė priemonė, padedanti mokiniams spręsti kylančias problemas. Turime išmokyti mokinius mąstyti nestandartiškai, kūrybiškai, jie turi pasitikėti savo jėgomis“, – pataria S. Paulikienė.

 

Asociacijos „Žinių forumas“ inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.