Inovatorių ugdymas reikalingas dar mokykloje

Rugsėjo 29 d. Vilniaus Gedimino technikos universitete (VILNIUS TECH) vyko nuotolinės ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ 6-ojo sezono atidarymas – rudens sesija. Jos metu AI komanda – universiteto dėstytojai ir doktorantai, kuruojantys atskiras AI platformos tematikas, – pristatė mokytojams savo tematikų naujoves, diskutavo, kaip tobulinti bendrą veiklą.

 

Kas yra „Ateities inžinerija“?

 

„Ateities inžinerija“ – nuotolinio ugdymo platforma, kuri supažindina mokinius su įvairiomis šiuolaikinės inžinerijos sritimis, leidžia jiems išbandyti savo jėgas, atliekant kūrybinį arba tiriamąjį projektinį darbą, vienoje iš 20 AI ugdymo tematikų. Per penkerius veiklos metus AI platformoje dalyvaujantys 7–12 klasių mokiniai iš daugiau kaip 70 mokyklų atliko beveik 500 projektinių darbų.

 

 

„Dalyvavimas nuotolinio ugdymo platformoje suteikia neeilinę galimybę mokiniams dar mokyklos suole ugdyti savo praktinius gebėjimus šiuolaikinių technologijų srityje – sukurti multimedijos filmuką ar originalaus dizaino šviestuvą, ištirti savo mokyklos pastato energinį efektyvumą arba jos aplinkos taršą, suprojektuoti ir pastatyti mokyklos kieme tikrą lauko klasę, sukurti saulės elektrinės ar roboto prototipą, pramokti kurti verslo planą ir investuoti. Mes skatiname mokinius kurti inovacijas – naujoves, kurios naudingos mokyklai, visuomenei, verslui ir, žinoma, patiems kūrėjams“, – teigia AI koordinatorius dr. Henrikas Mykolaitis.

 

Kuo ši platforma išskirtinė?

 

Pasak dr. H. Mykolaičio, mokykloje besimokydami gamtos ir tiksliųjų mokslų mokiniai pirmiausia išmoksta teorinius pagrindus, pavyzdžiui, fizikos dėsnius ar trigonometrijos teoremas, o vėliau galvoja, kaip tai būtų galima pritaikyti realiame gyvenime. AI platformoje ugdymo procesas vyksta kitaip – mokiniai stebi aplinką, ją analizuoja ir aiškinasi, kokios yra aktualios problemos, kaip jas veiksmingai išspręsti, o spręsdami atranda ir pačius dėsnius.

 

„Stengiamės mokiniams padėti jiems artimoje aplinkoje atrasti aktualias, spręstinas problemas, sugalvoti jų galimą sprendimo būdą, jį įgyvendinti šiuolaikinėmis priemonėmis ir galbūt iš to sukurti verslą. Pradedame ne nuo teorijos, o nuo praktikos, nes ji visada įdomesnė ir labiau įtraukianti“, – dėmesį atkreipia AI koordinatorius.

 

Kokią pagalbą suteikia VILNIUS TECH?

 

AI platforma siūlo nemokamą nuotolinę prieigą prie metodinės mokomosios medžiagos, šiuolaikinės inžinerijos įrankių, konsultacijų ir technologinių paslaugų, organizuoja kontaktines kūrybines dirbtuves mokyklose ir VILNIUS TECH laboratorijose, darbų peržiūras ir konkursus.

 

„Tai leidžia mokiniams ne tik patobulėti šiuolaikinių technologijų, kūrybingumo ar verslumo srityse, bet ir atlikti savarankiškus projektinius ar brandos darbus, o mokytojams – paįvairinti savo dalyko ir integruotus užsiėmimus. Džiaugiamės, kad nė viena savivaldybė neatsisakė mūsų pasiūlytos partnerystės „Tūkstantmečio mokyklų“ programoje – tai rodo, kad AI platformos veikla yra reikalinga“, – teigia dr. H. Mykolaitis.

 

Kaip reikia ugdyti ateities inovatorius?

 

Dalyvavimas AI veiklose padeda ugdyti ateities inovacijų profesionalus jau nuo pat paauglystės. Svarbu suprasti, kad, norint turėti pažangią ir turtingą Lietuvą, kiekvienoje ekonomikos ir viešojo sektoriaus srityje itin reikia kūrybingų profesionalų – tokių, kurie geba Lietuvoje pasitelkę šiuolaikines technologijas globalios konkurencijos sąlygomis kurti aukštą pridėtinę vertę.

 

„Kai kalbame ir svarstome apie tai, kaip reikia ugdyti muzikantus, pirma mintis, atėjusi į galvą, yra ta, kad jie turi lankyti muzikos mokyklą ir ugdyti savo gebėjimus jau nuo mažens. Su sportininkais situacija tokia pati – jau nuo mažens atitinkamus polinkius turintys vaikai turi pradėti treniruotis, pavyzdžiui, žaisti krepšinį ar užsiimti kita sporto veikla. Menininkų ir sportininkų ugdymui turime tam skirtas ugdymo ekosistemas, aprėpiančias visą Lietuvą. Deja, bet inovatorių ugdymui tokią ekosistemą dar turime sukurti, o AI platforma joje būtų viena iš sudėtinių dalių“, – sako AI koordinatorius.

 

Kaip įsitraukti į AI platformos veiklą?

 

Prasideda 6-asis AI sezonas, tad pats laikas įsitraukti į AI veiklą. Geriausia tai padaryti mokyklos lygmeniu, mokyklai sudarant sutartį su VILNIUS TECH dėl bendradarbiavimo AI platformoje. Tokios mokyklos mokytojai ir mokiniai, susikūrę savo naudotojo paskyras, tampa visaverčiais platformos dalyviais, turinčiais nemokamą prieigą prie AI platformos išteklių ir veiklų. Jei mokykla dar nėra sudariusi bendradarbiavimo sutarties, o mokiniai arba mokytojai jau dabar nori įsitraukti į AI veiklą – susisiekite el. p. ateitin@vilniustech.lt arba (skubiais atvejais) tel. nr. 8 618 80 420.

 

###

 

Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VILNIUS TECH) – inovatyvi aukštoji mokykla, ugdanti kūrybiškus ir kvalifikuotus specialistus. VILNIUS TECH užtikrina šiuolaikines, į darbo rinką orientuotas studijas ir atlieka daugybę įvairių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros darbų – jie vykdomi 13 institutų, 3 mokslo centruose, 22 laboratorijose. Universitete veikia moderniausias Rytų Europoje Civilinės inžinerijos mokslo centras. Turėdamas daugiau kaip 500 partnerių tarp užsienio aukštųjų mokyklų, VILNIUS TECH suteikia plačias tarptautinių studijų ir praktikų galimybes.

 

Vilniaus Gedimino technikos universiteto inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.