Įgyvendintas tarptautinis „eTwinning“ projektas „Aš skaitau, mokausi ir tyrinėju“

Laura Palivonienė
,
pradinių klasių mokytoja 

Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos ketvirtokai bei mokytoja Laura Palivonienė įgyvendino programos eTwinning projektą „Aš skaitau, mokausi ir tyrinėju“ (angl. „I‘m reading, learning and exploring“), kurio tikslas – didinti skaitymo raštingumą per praktinę STEAM veiklą. Mokiniai tyrinėdami ir veikdami ugdė kritinį mąstymą, buvo skatinami spręsti nenumatytas problemas, mokėsi išsikelti hipotezes, argumentuotai atsakyti į klausimus. Taip buvo lavinamas mokinių kūrybiškumas, iniciatyvumas, domėjimasis technologijomis, inžinerija, gamtos mokslais ir matematika.

 

Projekte dalyvavo net 23 partneriai ne tik iš Lietuvos, bet ir iš kitų šalių: Italijos, Rumunijos, Gruzijos, Turkijos, Kroatijos, Lenkijos. Projektas buvo vykdomas devynis mėnesius ir suskirstytas trimis metų laikų etapais: „Rudens veiklos“, „Žiemos veiklos“ bei „Pavasario veiklos“.

 

Pirmame projekto „Rudens veiklos“ etape mokytojai dalinosi idėjomis, kuriose labiausiai dominavo lauko edukacijos: mokiniai kūrė paveikslus iš gamtinės medžiagos, matavo mokyklų aplinkose esančius medžius, išsakė jų skirtumus, stebėjo gamtos pokyčius rudenį, juos fiksavo, komentavo. Taip pat didelė dalis projekto partnerių rudenį dalyvavo #CODEWEEK’2021 AUTUMN savaitėje. Čia, bendradarbiaudami su projekto bendraamžiais, taikydami pixelart.com aplikaciją, kūrė rudens mozaikas, paveikslėlius. Šauniai įveikę kodavimo savaitės iššūkius mokiniai kūrė pasakas, jas komentavo ir pristatė projekto partneriams piešiniais, pasakų koliažais, aprašymais.

 

Kitame „Žiemos veiklų“ etape, visiems projekto dalyviams netrūko kūrybiškumo. Mokiniai ne tik dalinosi savo kurtomis kalėdinėmis dainomis, piešiniais sniege, bet ir kūrė žiemos atvirutes, jas piešė, komentavo, pristatė projekto bičiuliams. Pasitelktas ir inžinerinis meistriškumas piešiant 3D rašikliais. Buvo suskurti nuostabūs statiniai nuo Senio Besmegenio iki Eifelio bokšto žiemą.

 

 

„Pavasario veiklų“ etapas buvo gausiausias veiklomis bei idėjomis. Mokytojų ir mokinių kūrybiškumas buvo begalinis – nuo veiklų lauke, Žemės dienos minėjimo, planetų kūrimo, pavasario paieškų iki mandalų kūrimo. Buvo išbandyta ne viena tvarumą skatinanti praktinė veikla, kaip „Draugiško plastiko kūrimas“, „Miestų kūrimasis“ ir kt. Pasitelkdami kompiuterinę programą https://sketch.metademolab.com/ mokiniai kūrė animacijas, dalinosi tvarkumą skatinančiomis kūrybinėmis idėjomis. Įdomiausia ir labiausiai sudominusi projekto partnerius pavasarinė veikla buvo kiaušinių marginimas ir ruošimasis didžiajai pavasario šventei Velykoms. Akivaizdu, kad kiaušinių marginimas kiekvienoje šalyje buvo skirtingas. Skirtingi raštai, spalvų gama, skirtingos velykinės veiklos. Kiaušinių marginimo veikla prikaustė mokinių dėmesį visose projekto partnerių šalyse.

 

Smagu, kad užsienio šalyse atliktos STREAM veiklos ne tik atskleidė šalių kultūrų skirtumus, bet ir parodė metų laikų, mokykloje esančių erdvių, pačių pradinių klasių mokinių skirtumus. Įsibėgejus veikloms, mokiniai kūrė logotipus ir juos pristatė logotipo konkurse. Balsavimo būdu projekto dalyviai nusprendė, kad Rumunijos „Saint Nicolas“ vidurinės mokyklos mokinių ir mokytojos Pîrlog Nicoleta sukurtas logotipas yra gražiausias.

 

Kiekvienas projekto veiklų etapas buvo užbaigiamas veiklų elektorininėmis knygomis. Mokytojai viešino projektą savo mokyklų tinklapiuose, džiaugėsi mokinių kūrybinėmis veiklomis, kurios skatino mokinius skaityti, pasakoti, domėtis, kritiškai mąstyti, taikyti inžinerinį meistriškumą bei IT technologijas. Mokiniai, stebėdami vieni kitų patirtis, suvokė bendradarbiavimo bei tvarumo naudą. Visiems projekto dalyviams jų sukurtose mažose laboratorijose gimdavo nuostabios idėjos.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.