Į Turkiją pasisemti patirties ir pažiūrėti į žvaigždes

projekto dalyviai

Lapkričio 7–11 d. Šiaulių sanatorinės, Šiaulių „Ringuvos“ ir Panevėžio „Vyturio“ progimnazijos, mokyklų pedagogai dalyvavo programos „Erasmus+“ KA101 projekto „Inovatyvus mokytojas – sėkmingas mokinys“ darbo stebėjimo vizite Turkijoje, Balikesiro mieste. Vizito metu Lietuvos ir Kroatijos mokytojų komanda lankėsi Fatma Emin Kutvar Anadolu Lisesi vidurinėje mokykloje, kur mokosi 14–17 m. amžiaus mokiniai. Vizito nariai susitiko su mokyklos direktore, kuri pristatė šios mokyklos ir Turkijos švietimo sistemą. Visi pasidalino mintimis apie ugdymą Lietuvoje ir Turkijoje. Ypatingą įspūdį paliko šiltas ir nuoširdus mokyklos administracijos, mokytojų bei mokinių bendravimas. Įdomu buvo tai, kad mokiniai šioje mokykloje atlieka budinčiųjų pareigas. Vienas mokinys visą dieną budi prie pagrindinių durų. Tą dieną jis neturi pamokų ir padeda administracijai. O kaip su mokytojų budėjimu? Mokytojai irgi budi, bet tą dieną turi tik 1–2 pamokas.

 

Kiekvienas rytas mokykloje prasidėdavo pagal Turkijos papročius nuo arbatos gėrimo ir pašnekesių apie vakarykštę dieną, jos įspūdžius. Dėmesį patraukė aktyvus mokinių laisvalaikis pertraukų metu. Puikiai sutvarkytos ir ugdymui(si) bei poilsiui pritaikytos mokyklos lauko erdvės, sporto salė, aikštynas. Mokiniai daug laiko leidžia lauke žaisdami krepšinį, futbolą, bendraudami lauko pavėsinėse. Šios mokyklos mokiniai prioritetą teikia pokalbiams, o ne virtualiam bendravimui.

 

Buvo smagu sudalyvauti fizikos, chemijos, turkų literatūros ir biologijos pamokose. Anglų k. pamokoje mokiniai gilino savo užsienio kalbos gebėjimus ir galėjo daugiau sužinoti apie Lietuvą, Kroatiją. Lankydamiesi klasėse susipažinome ir galėjome palyginti mokymosi galimybes, metodus, skaitmenines platformas, priemonių įvairovę Lietuvoje ir Turkijoje. Šioje mokykloje pedagogai taip pat naudojasi skaitmeninėmis įvairių mokomųjų dalykų platformomis, kurios yra panašios į Lietuvoje naudojamas Eduka ir Ema. Ugdymo procese informacinių ir komunikacinių technologijos taikomos kaip: mokomoji priemonė, mokymosi priemonė, mokymosi aplinka, bendravimo priemonė, terapinė pagalbos priemonė. Sukurtos mokymo priemonės paįvairina mokymosi procesą, sustiprina mokinių motyvaciją ir padeda diferencijuoti užduotis. Interaktyvi veikla pamokoje duoda efektyvių rezultatų, padaro mokymą ir mokymąsi patrauklesnius.

 

Projekto „Inovatyvus mokytojas – sėkmingas mokinys“ darbo stebėjimo vizite didžiausią įspūdį paliko mokykloje įrengta observatorija. Šios mokyklos mokiniams ir mokytojams labai pasisekė, kad nuo 2013 m. lapkričio 18 dienos turi galimybę iš arčiau pažinti dangaus kūnus. Joje astronominius stebėjimus gali atlikti visi norintys mokyklos mokiniai, mokytojai. Į mokyklos observatoriją stebėti naktinį dangų buvome pakviesti ir mes. Matėme Mėnulį, Marsą, Jupiterį ir Saturną. Ši mokyklą astronomiją integruoja su fizika, todėl įrengta observatorija leidžia tyrinėti dangaus kūnus. Turkijoje dvi mokyklos turi observatorijas ir viena iš jų yra būtent šioje mokykloje.

 

 

Šis projektas finansuojamas Europos komisijos ,,Erasmus+“ programos lėšomis

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.