Fizikos mokslas – ne tik įdomus, traukiantis, bet ir maloniai šaltas

Mantas Kalinkevičius
,
Jiezno gimnazijos III klasės mokinys

Ištisus mokslo metus mokytis vien klasėje mokiniams yra ganėtinai nuobodu, tad būtinos pamokos netradicinėse erdvėse. Per jas daug sužinoma ir pamatoma, mokinys įgauna motyvacijos mokytis ir plėsti savo turimas žinias. Pamokas netradicinėse erdvėse neretai veda Prienų r. Jiezno gimnazijos fizikos mokytoja Vilma Mekionytė. Ji kartu su savo mokiniais yra aplankiusi Kauno technologijos, Lietuvos edukologijos universitetų ir kitų aukštųjų mokyklų laboratorijas. Tad ir šį kartą Jiezno gimnazijos III ir 8 klasių mokiniai, vadovaujami šios mokytojos, išvyko į Kauno tvirtovės VII forto edukacijos centrą, kuriame organizuota pamoka apie magnetizmo reiškinį ir chemines reakcijas, susijusias su šaltu azotu.

 

Per pamoką mes, mokiniai, sužinojome, kas yra feramagnetikai, paramagnetikai, diamagnetikai. Buvome itin aktyvūs: domėjomės, ką gi reiškia šios sudėtingai skambančios mokslinės sąvokos, atlikome įvairius bandymus su magnetais. Vėliau pamoka persikėlė į chemijos laboratoriją, kurioje stebėjome bandymus su skystu azotu ir šaltu ledu, sužinojome, kad šios medžiagos yra ne tik stingdančiai šaltos, bet ir pavojingos žmogaus gyvybei. Taigi, supratę, kad su jomis reikia elgtis itin atsargiai, tinkamai pasirengėme ir pradėjome. Stebėjome įdomią reakciją: kas gi nutiks, jei ant pripūsto baliono užpiltumėme… azoto? Ogi balionas susitrauks, kaip susigūžia niekuo neapsirengęs žmogus, išėjęs šaltą žiemą į lauką. Itin patiko karšto vandens ir šalto azoto reakcija. Suskaičiavusi iki trijų, laborantė į šalto azoto pripildytą talpą įpylė karšto vandens… Laboratorijoje pasigirdo negarsus „bum“, o patalpa prisipildė baltų tirštų garų. Dar vėliau pūtėme burbulus: šie buvo ne paprasti, o balti, pirštinėta ranka juos buvo galima paimti ir palaikyti, nes gaminant naudotas sausas ledas.

 

Visą dieną trukusias pamokas užbaigėme saldžiai: gaminomės ledus, kurių sudėtyje – sausas ledas, daug šaltesnis už įprastą. Taigi pamoka netradicinėje erdvėje buvo naudinga, sužinojome daug naujų dalykų, įgavome motyvacijos dar atkakliau mokytis fizikos – įstabaus gamtos mokslo.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Vienas komentaras

  • Elvyra

    Laba diena.Malonu skaityti Mantai Tavo pasidalinimą netradicinėje pamokoje.
    Šaunuolė mokytoja ir jos žingeidūs mokiniai.