Europos studentų verslumo konkurse pergalės sieks su neregiams ir silpnaregiams pritaikytu žaidimu

Šiuo metu – birželio 29–liepos 15 d. – Lietuvoje nuotoliniu būdu vyksta pirmasis Europos antreprenerystės festivalis „Gen-E 2021“. Renginys apjungia du kasmetinius, didžiausius Europos verslumo ugdymo konkursus: moksleivių ir studentų. Juose varžosi ir lietuviai, o tarp versliausių Europos studentų Lietuvai atstovauja Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) jaunoji bendrovė „ForFun“.

 

Antrakursės Beatričės Valaitytės ir trečiakursių Salomėjos Paleckytės, Justino Blažuko, Austėjos Leonavičiūtės ir Juditos Remeikytės suburta komanda sukūrė neregiams bei silpnaregiams pritaikytą stalo žaidimą „Kondigno“. Jame žaidimo taisykles, siužetą ir užduotis žaidėjai gali rasti ir audio formatu, o patį žaidimą dar papildo ir mobilioji aplikacija. „Visiems įprastą stalo žaidimą sujungiame su išmaniosiomis technologijomis. Produkto išskirtinumas – pritaikymas regėjimo negalią turintiems žmonėms. Jie stalo žaidimą gali žaisti be kitų pagalbos!“ – jaunosios bendrovės veiklą pristato VDU studentai. Kaip pasakoja jaunieji antrepreneriai, tai įmanoma, nes žaidime vietoje Brailio rašto panaudojamos sensorinės garso ir lytėjimo technologijos. „Produktą kūrėme atsižvelgdami į neregių ir silpnaregių poreikius – Brailio raštas sensta, vietoje jo šiais laikais naudojamos teksto skaitymo programos“, – pasakoja jaunuoliai.

 

Iš šios jaunosios bendrovės klientų įžvalgų verslo idėja ir kilo. „Visi mūsų tikslinei auditorijai skirti žaidimai yra paremti Brailio raštu, nors jį skaityti moka tik 1 iš 10 regėjimo negalią turinčių žmonių. Atlikę analizę išsiaiškinome, kad mūsų auditoriją kur kas labiau domina naujoviški, išmaniąsias technologijas naudojantys žaidimai, kurie, beje, yra vieni populiariausių pasaulyje“, – teigia verslūs studentai. „Deja, jie neregiams ir silpnaregiams nepritaikyti, todėl šios užduoties ėmėmės mes. Sprendžiame globalinę socialinės atskirties problemą – stengiamės galimybę žaisti stalo žaidimus ir linksmai leisti laiką suteikti visiems. Savo veikloje visų pirma siekiame pokyčio ir tai mums yra geriausias įvertinimas už įdėtas pastangas“, – apie tikslą džiuginti žmones, kuriems mėgautis visiems prieinamoms pramogoms yra sunkiau, pasakoja VDU studentai.

 

„Žaidimas „Kondigno“ kurtas taip, kad įtrauktų regėjimo negalią turinčius žmonės nuo žaidimo pradžios iki pabaigos, procesas nuo susipažinimo su taisyklėmis iki pergalės yra paremtas lygiomis galimybėmis – kiekvienas žingsnis įgarsintas, o apčiuopiamos detalės patogios naudoti“, – teigia Lietuvos atstovai Europos studentų verslumo konkurse.

 

Stalo žaidimus patys žaidžiantys jaunuoliai atvirauja, kad verslo kūrimo kelyje sunkiausia buvo patikėti savimi. Tačiau sulaukę jaunimo antreprenerystės ir finansinio raštingumo ugdymo organizacijos „Lietuvos Junior Achievement“ ir VDU Verslo praktikų centro „MINDED“ pagalbos, klientų ir Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos palaikymo visus iššūkius įveikė. Iki tol verslo, finansų ar marketingo strategijų nekūrę, taip pat su regėjimo negalią turinčiais žmonėmis nesusidūrę jaunuoliai pasakoja, kad vystydami savo idėją išmoko dalytis darbais, pasitikėti vieni kitais, imtis savilyderystės, prašyti pagalbos ir kurti ryšius bei partnerystes.

 

„Tačiau svarbiausia kompetencija – kurią tobuliname kiekvieną dieną – yra emocinis intelektas. Savęs bei kitų supratimas ir, pavyzdžiui, savirefleksija dienos pabaigoje, nors dažnai lieka nutylėti, yra būtini antreprenerio atributai. Juk po grandioziniais planais, rezultatais ir pasiekimais visada slepiasi žmonės ir jausmai“, – mintimis dalijasi studentai.

 

Paklausti, kodėl jaunimui reikalingi verslumo ir finansinio raštingumo įgūdžiai, VDU studentai atsako, kad verslo kūrime pritaikomi principai būtini ir kitose srityse. „Laiko bei finansų planavimo, emocinio intelekto ir komandinio darbo kompetencijos padeda gyvenime išlaikyti balansą. Išmokus šių įgūdžių vienoje srityje, lengvai juos pritaikysi ir kitose, taip pat pamažu tai pritaikai ir kasdienybėje – taip pradeda formuotis teigiami įpročiai“, – teigia studentai.

 

Jaunieji antrepreneriai džiaugiasi galimybe save ir savo produktą pristatyti Europai. „Norime būti pastebėti, norime, kad mūsų skleidžiama žinutė pasklistų ir už Lietuvos ribų“, – sako į rinką savo produktą artimiausiu metu paleisti ir plėstis į kitas šalis planuojantys jaunuoliai. Komandos „ForFun“ ateities planuose – žaidimo „Kondigno“ papildymai ir naujos žaidimo versijos.

 

Antrepreneris ir investuotojas, „Lietuvos Junior Achievement“ valdybos narys Martynas Kandzeras, padėjęs VDU studentams ruoštis Europos studentų verslumo konkursui, džiaugiasi jų noru siekti pokyčių. „Komandos „ForFun“ motyvacija spręsti socialinės atskirties iššūkius išties žavi – jų sukurtą stalo žaidimą „Kondigno“ drąsiai įvardinčiau kaip inovatyvų šių problemų sprendimo pavyzdį. Smagu, kad jaunieji antrepreneriai atliepia šiuo metu pasaulyje vyraujančias tendencijas kurti ir vystyti socialiai atsakingą verslą, tai parodo jų globalų mąstymą ir ambicijas. Lietuvius studentus konkurse iš kitų taip pat išskiria komandinio darbo įgūdžiai, vienas kito palaikymas ir nuolatinis tobulėjimas – tai vieni esminių sėkmės elementų tokiuose projektuose“, – įsitikinęs M. Kandzeras.

 

Galimybę varžytis konkurse VDU studentai iškovojo dalyvaudami ir geriausiai pasirodę „Lietuvos Junior Achievement“ startuolių kūrimo programoje „Start Up“. Joje besimokantys aukštųjų mokyklų studentai praktiškai patiria visą verslo kūrimo ir vystymo procesą: idėjos išgryninimą, verslo plano kūrimą, viešą pristatymą, kovą dėl investuotojų dėmesio, produkto ir paslaugų koncepcijos generavimą, rūpestį verslo sėkme. Visos šios programos metu įgaunamos patirtys išugdo esmines kompetencijas, būtinas kuriant ir puoselėjant nuosavą verslą. Įgaudami realios verslo valdymo patirties jaunuoliai taip pat įgyja ir savybių bei gebėjimų, reikalingų asmeninei sėkmei. Išmokstama prisiimti atsakomybę, nevengti rizikingų sprendimų, generuoti pridėtinę vertę visuomenei, neišsigąsti susidūrus su nesėkme.

 

Prie lietuvių moksleivių ir studentų komandų sėkmės Europos antreprenerystės festivalyje „Gen-E 2021“ galite prisidėti balsuodami. Susipažinti su net 180 Lietuvos ir Europos jaunimo verslo idėjų ir savo palaikymą išreikšti galite iki liepos 13 d., 19 val., virtualioje Europos moksleivių ir studentų verslų parodoje čia.

 

Šių metų Europos moksleivių ir studentų verslumo ugdymo konkursų laimėtojai bus paskelbti liepos 15 dieną tiesioginėje geriausių Europos jaunimo verslų apdovanojimų transliacijoje. Daugiau informacijos ir registracija – festivalio „Gen-E 2021“ interneto svetainėje.

 

„Lietuvos Junior Achievement“ inf.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.