„eTwinning“ projektas „STEAMuko draugai“ – kelias į atradimų ir pažinimo pasaulį

Danguolė Tumėnienė
,
pradinių klasių mokytoja, LSU Kėdainių „Aušros“ prog-ja
Rasa Raudonienė
,
pradinių klasių mokytoja, Tauragės „Aušros“ prog-ja

STEAM ugdymas mokyklose stiprinamas nuo pradinių klasių. Vienas iš perspektyviausių sprendimų – tai patyrimais ir eksperimentais bei bandymais grįstos pamokos, projektinė veikla, neformaliojo ugdymo veiklos. 2020–2021 m. m. respublikos mokyklų pradinukai susivienijo bendrai „eTwinning“ projekto „STEAMuko draugai“ veiklai. Mokiniai iš Tauragės, Kėdainių, Šiaulių, Rumšiškių, Vilniaus, Kaišiadorių, Kauno, Klaipėdos, Rokiškio, Kudirkos Naumiesčio darbavosi „Rudens gamtos“, „Meno“, „Technologijų pasaulio“, „Inžinerijos“, „Matematikos“ laboratorijose.

Projekto tikslas – ugdyti praktinį, eksperimentinį ir probleminį mokymąsi, kritinį mąstymą ir mokymosi bei 21-ajam amžiui būtinus įgūdžius; skatinti komandinį darbą ir tarpdalykinį mokslo žinių ir įgūdžių naudojimą; motyvuoti mokinius mokytis per patyriminį ugdymą.

 

Projektas prasidėjo bendrais susitarimais ir prisistatymais. Taip pažinome vieni kitus. Visą projekto laiką vyko aktyvi veikla, bendradarbiavimas, virtualūs susitikimai, mokymasis vieniems iš kitų. Ilgas, visų mokslo metų kelias nueitas, kol projekto pabaigoje duris atvėrė Mokslinė STEAMuko biblioteka su mokytojų sukurtomis Mokslinėmis knygomis.

 

Ką gi veikė mokiniai? Ogi eksperimentavo, stebėjo, kūrė, bendravo, bendradarbiavo, mokėsi drauge. Įdomių ir išradingų veiklų projekte nestigo. Partneriai vieni kitiems sumaniai, išradingai, pasitelkdami IT pristatė atliktas veiklas. Užkrėsti geru pavyzdžiu skubėjo išbandyti STEAM draugų siūlomas veiklas: „gaudė“ vėją, kūrė druskos ir ledo paveikslėlius, tyrė maisto produktų savybes ir t. t. Ypač smagu buvo stebėti draugų atliekamus eksperimentus ir kartu, vienu metu, atlikti tą patį eksperimentą virtualaus susitikimo „Skambutis į pamoką“ metu. Daug gerų emocijų visi patyrėme dalyvaudami „Kahoot“ viktorinose apie Lietuvą. Į šias viktorinas jungėsi per šimtą mokinių. Projekto partneriai draugiškai vieni kitus sveikino su šventėmis, šventė „eTwinning“ 16-ąjį gimtadienį, kūrė geresnį internetą kartu dalyvaudami „Saugaus interneto savaitėje 2021“, kodavo ir programavo CODE WEEK-2020 savaitės metu. STEAMuko draugų pamokose apsigyveno projektas.

 

Susidūrėme ir su iššūkiais. Prasidėjęs karantinas ir nuotolinis ugdymas diktavo sunkesnes projekto vykdymo sąlygas. Bet STEAMukai pradinukai, sutelkę jėgas, surėmę šeimų ir klasių bendruomenių pečius, įveikė iššūkį. Projekto laboratorijos nukeliavo į šeimų virtuves, kiemus. Projekto veiklos nesustojo, o padedant tėveliams ir seneliams pasipuošė nauju rūbu.

 

Smalsūs pradinukai išbandė daugybę naujų programėlių ir dalijosi patirtimi „Technologijų pasaulyje“. Matematikos pamokose svėrė, matavo, žaidė skaičiavo. Patys išradingiausi tapo inžinieriais ir statė tiltus, bokštus, namus, miestus, pilis, robotus, gyvūnus, katapultus. Džiugu, kad eksperimentuodami mokiniai rado atsakymus į probleminius klausimus, ugdė kūrybiškumo, iniciatyvumo kompetencijas ir domėjosi gamtos mokslais, technologijomis, inžinerija ir matematika.

 

Projekto partneriai veiklas apibendrino sukurdami virtualias knygas ir įkeldami į STEAMuko Mokslinę biblioteką. Projekto metu ne tik mokiniai, bet ir mokytojai sužinojo, išmoko, pritaikė daug naujų žinių savo darbe. Geranoriškas bendradarbiavimas vyravo visus metus. Smagu dirbti ir kurti drauge kai aplink bendraminčiai ir nuoširdūs STEAMuko draugai!

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.