„eTwinning“ projektas „Perdirbimo bokštas“

Rasa Plesevičienė
,
vyresn. mokytoja

Kauno mokyklos-darželio „Šviesa“ „Moksliukų“ sodybos vaikai šiais mokslo metais dalyvavo tarptautiniame „eTwinning“ projekte „Recyling Tower“ (liet. „Perdirbimo bokštas“). Projektu siekiama ugdyti 3–6 metų vaikų aplinkosauginį sąmoningumą, gamtos pažinimą. Projekte dalyvavo ikimokyklinukai iš Rumunijos, Turkijos, Graikijos, Lietuvos.

 

Remiantis tarpdisciplininiu požiūriu originalia, kūrybinga ir smagia veikla vaikams perteikiamos žinios apie perdirbimą ir atliekų tvarkymą. Ikimokyklinukų aplinkosauginiu švietimu buvo siekiama sukurti socialinę, emocinę, pažintinę ir psichomotorinę mokymosi aplinką.

 

 

Projekto veikloms buvo naudojama panaudotos kartoninės dėžės, ritinėliai, plastikiniai kamšteliai, buteliai, skardinės, stiklo dirbiniai, tekstilė. Vaikai kartu su mokytojomis iš antrarūšių žaliavų pasigamino naujų žaidimų. Daug atradimo džiaugsmo suteikė skardinių dėžučių dekoravimas ir mokymasis į jas mušti ritmą. Projekto dalyviai su savo pagamintais būgneliais ritmiškai pritarė bendrai dainelei apie rūšiavimą. Vaikams patiko gaminti iš senų kojinių kirmėlytes, vaidinti su iš senų pirštinių pasigamintu personažu, spalvinti stiklainius, atlikti vikrumo, koordinacijos užduotis. Vaikai su susidomėjimu atliko eksperimentus su vandeniu, žeme, vėju. Projekto dalyviai kūrė bendrą pasaką-knygą apie tai, kaip saugant, tvarkant gamtą buvo išgelbėta Žemė. Vaikus domino ir lavinantys kompiuteriniai žaidimai, žaisdami jie galėjo pasitikrinti tai, ką buvo išmokę, sužinoję. Rūšiavimas, atliekų panaudojimas yra aktualus norint gyventi švaresnėje, saugesnėje aplinkoje. Projekto veiklos įtraukė ir tėvelius, aplinkosaugos žinios praverčia ir visai bendruomenei.

 

Vaikai įgijo gyvenimiškų perdirbimo ir atliekų tvarkymo įgūdžių, susipažino su kitomis kultūromis ir kalbomis, kūrybiškai reiškė savo mintis, jausmus, įgijo IT įgūdžių.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.