„eTwinning“ projektas „Pasikinkę vėją ir gerą nuotaiką“

Kaip ir kasmet, vasarą, ugdymo(si) procesas persikelia į kiemo teritoriją. Vasara – metas, kai vaikai trokšta ištisą dieną leisti lauke. Čia jie jaučiasi laisvi ir nevaržomi. Šiltas oras, žaliuojanti gamta – tai puikios sąlygos turistauti, įsirengti buveinę, surengti pikniką, išdykauti su vėju ir vandeniu, tyrinėti šešėlius. Auklėtoja Rūta Gedvilienė iš Šiaulių lopšelio-darželio „Ežerėlis“ sukūrė „eTwinning“ projektą „Pasikinkę vėją ir gerą nuotaiką“ (angl. „Confident the wind and good mood“, į kurį įsitraukė pedagogai iš Klaipėdos, Kauno, Radviliškio, Vilniaus. Taip pat viena pedagogė iš Rumunijos ir viena iš Turkijos.
Šio projekto idėjos skirtos nuspalvinti paprastai vasaros dienai darželyje, kad mūsų vaikų vasara būtų spalvinga, turininga ir saugi. Projektą sudaro trys etapai. Pirmasis etapas vyko nuo birželio 14 iki 18 dienos. Vaikams pripūsti pripučiami vandens baseinai, pasiūlyta žaisti su kibirėliais, laistytuvais, puodeliais, kiaurasamčiais, samčiais. Į kibirėlius vaikai prisipylė vandens ir palaistė lauko augalus, pasidarė balučių taką ir keliavo paskui draugą takeliu.
Auklėtojos patiesė ir sušlapino medžiagos gabalą. Vaikai stebėjo, kaip ji keičiasi, šokinėjo ant jos. Šį linksmą žaidimą baigėme šokiais. Dainavome žinomas dainas ir šokome, suorganizavome piešimą pėdutėmis ant didelio formato eskizinio popieriaus. Darželio erdvėje ieškojome įvairių medžiagų: trepsėti galima basomis per žolę, smėlį, akmenukus, sensorinius kilimėlius ir t. t. Vaikai gamino savo akvariumus stiklainyje, žaidė su vandens šautuvais, piešė vandeniu ant asfalto ir stebėjo, kaip greitai išdžiūsta piešinys, dalyvavo estafetėse, kuriose reikėjo vandenį pernešti iš vieno dubenėlio į kitą su samčiais, kempinėmis, darė vandens fontanus ir daug kitų veiklų su vandeniu.
Rūtos Gedvilienės, Odetos Giedrimaitės, Monikos Kiudulienės, Aušros Ignatavičienės, Eglės Koverienės nuotr.
Pasibaigus pirmajai projekto savaitei, nekantriai laukėme tęsinio – antros savaitės, kuri atnešė dar daugiau džiugių emocijų, nes darželyje netradiciniais būdais minėjome Jonines. Organizavome veiklas tyrinėjant šešėlį, vaikai bandė apibrėžti draugo šešėlį, pabandyti pagauti šešėlį, pastebėti, kada šešėlis ilgesnis, kada trumpesnis, nusakyti, ar šešėlis turi spalvą, pasigaminti saulės laikrodį.
Kadangi birželio 23 d. Joninių ir Rasų šventės išvakarės, vaikai darželyje netradiciškai praleido įspūdžių kupiną dieną. Tėveliai atnešė palapinių iš namų, sustatėme ir darželio turimas palapines, tad kiemo teritorija virto „Palapinių miesteliu“. Vaikai jose žaidė, patys susidūrė su iššūkiais sustatyti palapines. Kad vaikai patirtų kuo daugiau iškylavimo įspūdžių, surengėme pikniką ir kepėme zefyrus ant pagaliukų.
Nuo pat ryto darželio teritoriją papuošė auklėtojų kartu su vaikais pagamintos „Joninių mandalos“. Taip pat vaikai kartu su auklėtojomis pynė vainikus, juos matavosi, aptarė laukinių – pievų gėlių spalvas, kvapą, pavadinimus. Smagu buvo dalyvauti estafetėse, kuriose reikėjo nupintą vainiką užmesti ant bokštelio. Vaikai klijavosi tatuiruotes, gaminosi apyrankes iš gėlių, prisiminė lietuvių liaudies dainas ir šokius.
Trečioji projekto savaitė – paskutinė birželio mėnesio savaitė. Vaikai tyrinėjo vėją, bandė nustatyti vėjo kryptį su balionais, juostomis, gaminosi vėjo malūnėlius, aitvarus, bandė valdyti žaislinį parašiutą, klausėsi vėjo varpelių skleidžiamų garsų, stebėjo, kada varpeliai juda, o kada – ne.
Pasibaigus projektui buvo pateiktos anketos tėvams ir projektą vykdžiusiems pedagogams apie projekto naudingumą. Patys vaikai atliko projekto įvertinimą nuspalvindami „emociukus“ (patiko, nepatiko).
Galutinis projekto rezultatas – elektroninė knyga, kurią kūrė visi projekto dalyviai. Tam buvo panaudotas įrankis storyjumper. Knyga pavadinta taip pat, kaip ir projektas, kiekvienas projekto dalyvis sugalvojo istorijos pratęsimą ir iliustravo savo sukurtą puslapį naudodami projekto veiklų metu užfiksuotas nuotraukas.
Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.