„eTwinning“ projektas „Miško paslaptys“

Miglė Stankevičiūtė
,
Kauno l.-d. „Šarkelė“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja

Ikimokyklinio amžiaus vaikams sunku įvardinti, atpažinti, atskirti miško gyvūnus nuo naminių. Būtent dėl to su Kauno lopšelio-darželio „Šarkelė“ „Pelėdžiukų“ grupe prisijungėme prie „eTwinning“ projekto „Miško paslaptys“. Su šio projekto kūrėjomis ir partnerėmis bendradarbiaujame jau ne pirmą kartą, todėl žinojau, kad projektas bus labai sėkmingas. Projekto „Miško paslaptys“ pagrindinis tikslas – suteikti vaikams teigiamų emocijų, gilinti žinias apie miško gyvūnus, augalus, jų įvairovę, gyvenimo ypatumus. Projekte dalyvauja partneriai iš Turkijos ir Lietuvos, jis bus vykdomas iki balandžio 30 d.

 

Projekto metu vaikai lankstė, karpė, piešė, su įvairiausiomis priemonėmis kūrė miško gyvūnus. Išbandėme ne vieną kūrybinę partnerių idėją. Tačiau vaikai ne tik gamino kūrybinius darbelius apie miško žvėrelius, bet ir išbandė partnerių siūlytas įvairias programas, susijusias su projekto tema. Naudodami „Quiver“ programą vaikai ne tik spalvino miško gyvūnus, bet ir pasitelkę telefoną galėjo pamatyti, kaip jų nuspalvinti gyvūnai atgyja, ką veikia miške, gavo informacijos apie jų gyvenimą. Mano iniciatyva su projekto partneriais naudodami „Bookcreator“ programą sukūrėme bendrą pasaką apie miško gyvūnus. Vaikai pratęsdavo partnerių tekstą ir sukurdavo pratęsto pasakojimo iliustraciją. Taip pat išbandėme partnerių sukurtus elektroninius žaidimus, per kuriuos vaikai skaičiavo ir žymėjo, kokie gyvūnai gyvena miške.

Per projektą paminėjome ir svarbias dienas, kad vaikai suprastų, kas yra tolerancija, kaip reikia elgtis internete. Per Tolerancijos dieną virtualiai susitikome su projekto partneriais. Susitikimo metu vaikai pristatė sukurtą tolerancijos miestą, visi kartu atlikome ąžuolo mankštą. Saugaus interneto savaitę paminėjome darydami kūrybinius darbelius ir klausydami partnerių pasiūlytų pasakų apie saugų elgesį internete.

 

Projektą integravome į grupės veiklas. Mokydamiesi skaičius, vaikai gamtines medžiagas (kankorėžius, džiovintus lapus, giles) dėliojo ant didelių skaičių. Kalbėdami apie pagalbą gyvūnams žiemą su vaikais pagaminome lesyklėles paukščiams iš tualetinio popieriaus ritinėlių ir riešutų sviesto, jas pakabinome darželio lauko aplinkoje – miškelyje (taip bendruomenės vadinama darželio vietovė, kuri pasižymi medžių gausa ir įvairove). Projekto metu bendradarbiavau ne tik su projekto partneriais, bet ir su darželio dalykininkais – muzikos ir kūno kultūros mokytojais. Per sporto užsiėmimus jau minėtame miškelyje treneris kelis kartus rengė estafetes. O prieš pat šv. Kalėdas vaikams teko pasipuošti šios šventės atributika ir dalyvauti estafetėje. Kartu su muzikos mokytoja vaikai dainavo įvairias dainas, žaidė muzikinius žaidimus apie miško gyvūnus.

 

Kadangi, kaip minėjau anksčiau, su šio projekto partnerėmis bendradarbiaujame jau ne pirmą kartą, tad visos turime daug idėjų, kurias siūlome projekte ir vienos kitų idėjas išbandome su savo auklėtiniais. Man pačiai teko galimybė per pedagogų virtualų susitikimą pristatyti savo patirtį su „Biteable“ ir „Bookcreator“ programomis. Tad šis projektas yra puikus bendradarbiavimo pavyzdys. Nors projektas jau eina į pabaigą, tačiau vaikų dar laukia įvairios veiklos, per kurias paminėsime Miško dieną. Daugiau apie projektą galite sužinoti čia.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.