eTwinning projektas „Geltona, žalia, raudona“

Laura Bajoriūnė
,
Šiaulių l.-d. „Pasaka“ socialinė pedagogė ekspertė, eTwinning programos ambasadorė Šiaulių regione
Kristina Simanauskienė
,
Šiaulių l.-d. „Pasaka“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė

Jau antrus metus iš eilės Šiaulių lopšelyje-darželyje „Pasaka“ įgyvendinamas eTwinning projektas „Geltona, žalia, raudona“. Šio projekto tikslas – Lietuvos valstybei svarbias datas paminėti inovatyviai bei kūrybiškai, tad nuo Vasario 16-osios iki Kovo 11-osios vaikai įtraukiami į bandymų, tyrinėjimų, inžinerinių iššūkių pasaulį, kai visos veiklos atliekamos naudojant Lietuvos vėliavos spalvas. 2020 m. eTwinning projektas „Geltona, žalia, raudona“ įgyvendintas su mūsų šalies mokyklomis bei darželiais, o šiais metais prie projekto prisijungė Islandijos lituanistinė mokykla „Trys spalvos“ bei Lituanistinė etnokultūros bei dramos mokykla „Bitė“, esanti Anglijoje.

 

Projektą pradėjome nuo nuotolinio mokytojų susitikimo, kurio metu aptarėme būsimas projekto veiklas, sutarėme, jog šio projekto metu ugdysime vaikų pilietines, tautines vertybes, pasitelkiant STEAM idėjas. Prieš Vasario 16-ąją projekte dalyvaujančios ugdymo įstaigos surengė projekto „Geltona, žalia, raudona“ pristatymą tėvams ir vaikams. Vieniems tai pavyko daryti tiesiogiai, kitiems – nuotoliniu būdu. Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“ vaikai bei jų tėvai buvo pakviesti daryti trispalves ledo vėliavas ir jas dėlioti darželio bei namų kiemuose.

 

Nuo Vasario 16-osios iki Kovo 11-osios vaikai atliko daugybę bandymų, tyrinėjimų, inžinerinių iššūkių: statė namus, pilis iš zefyrų ir dantų krapštukų, konstravo bokštus iš cukraus kubelių ir dažė juos Lietuvos trispalvės spalvomis. Stebėjo, kaip reaguoja citrina, kai ant jos beri sodą ir pili trispalvius dažus. Bandė spėlioti, kas nutiks sodai, jei ant jos lašinsi spalvotą actą arba, kas nutiks kininiam kopūstui, jei jį įmerksi į geltoną, žalią ir raudoną vandenį. Vaikai nustebo, kai pamatė, jog įdėjus kiaušinius į spalvotą actą, šie netenka lukšto – jis tiesiog ištirpsta.

 

Projekto metu su partneriais sutarėme įrašyti trumpus filmukus, kuriuose vaikai, besimokantys lituanistinėse mokyklose bei Šiaulių lopšelyje-darželyje „Pasaka“, skirs užduotis vieni kitiems. Svarbiausia sąlyga buvo užduotyje naudoti Lietuvos trispalvės spalvas. „Pasakos“ ugdytiniai kitų mokyklų vaikams siūlė pasigaminti trispalvę arbatą ir paragauti ją su cukrumi bei nesaldintą, su medumi ir be jo, ragauti, kaip arbatos skonis keičiasi, kai į ją įdedi citrinos, taip pat pasigaminti trispalvius kokteilius. Patys išbandėme įvairius meninius darbus su geltona, žalia, raudona spalvomis.

 

Artėjant Kovo 11-osios šventei, vyko nuotolinis užsiėmimas ugdytiniams ir jų tėvams. Visi projekto dalyviai prieš užsiėmimą gavo vienodus priemonių rinkinius, kuriuos vėliau panaudojo nuotolinės veiklos metu. Nuotolinio užsiėmimo pradžioje tėveliams pristatytos projekte „Geltona, žalia, raudona“ jau įgyvendintos veiklos. Tuomet vaikai kartu su tėvais atliko užduotį – gamino trispalvę iš vatos diskelių. Ugdytiniai patys gaminosi trijų spalvų dažus, formavo iš vatos diskelių vėliavą ir, naudodami pipetes, nuspalvino savo trispalves. Pagilinę savo pažintinius ir meninius gebėjimus, vaikai pasidžiaugė pagamintomis netradicinėmis vėliavomis.

 

Projekto pabaigoje nusprendėme padaryti tėvų apklausą ir klausėme, kaip jie vertina projektą „Geltona, žalia, raudona“ bei tradicinių Lietuvos švenčių minėjimą per projektinę veiklą. Visi, atsakiusieji į anketos klausimus, idėją paminėti Vasario 16-ąją ir Kovo 11-ąją atliekant bandymus, tyrinėjimus su trimis kiekvieno lietuvio širdžiai artimomis spalvomis, vertino palankiai, įvardijo, kad tai inovatyvu ir šiuolaikiška, pritarė, kad projektas puoselėja vaikų pilietines, tautines vertybes, ugdo kūrybinius gebėjimus. Tėvai projektą apibūdino kaip šaunią iniciatyvą, kuri leido prasmingai leisti laiką su vaiku.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.