„eTwinning“ projektas „Apie ekologiją kitaip“ Šiaulių Salduvės progimnazijoje

Inga Sapažinskienė
,
pradinių klasių mokytoja
Evelina Aksomaitienė
,
anglų kalbos mokytoja

Pasaulyje ryškėjant ekologinėms problemoms svarbu jaunesniuosius visuomenės narius – pradinių klasių mokinius – supažindinti su atsakingo ir tvaraus vartojimo idėja, skatinančia apmąstyti mūsų ryšį ir santykį su gamta. Sausio–birželio mėnesiais Šiaulių Salduvės progimnazijos 3b klasės mokiniai aktyviai dalyvavo „eTwinning“ projekte „Apie ekologiją kitaip“ (angl. „Ecological Creativity“) ir kartu su mokyklomis partnerėmis iš Serbijos ir Lenkijos aiškinosi, su kokiomis ekologinėmis problemomis šiuo metu susiduriama, o svarbiausia – ieškojo kūrybiškų problemos sprendimų būdų.

 

Projektas prasidėjo pažintimi su Serbija ir Lenkija. Mokiniai gilinosi į šių šalių ir mokyklų pristatymus, dėliojo interaktyvias dėliones, diskutavo apie besaikį vartojimą bei daiktų „prikėlimą“ antram gyvenimui. Su projekto veiklomis supažindinti ir klasės mokinių tėvai.

 

Išgyventi atšiaurią žiemą paukšteliams padėjo mokinių pagamintos lesyklėles iš antrinių žaliavų. Apie rūšiavimo svarbą mokiniai kalbėjo anglų kalbos pamokose, mokėsi antrinių žaliavų pavadinimus ir prisiminė šiukšlių rūšiavimo taisykles.

 

Kiekvieną mėnesį mokyklos partnerės keitėsi užduotimis, kurias reikėjo įgyvendinti. Vasarį Lenkijos moksleiviai mokė lietuvius ir serbus pasigaminti žibintą. Kovo mėnesį mokiniai paruošė kūrybinę užduotį projekto partneriams iš Lenkijos ir Serbijos. Jie bendraamžius mokė pagaminti vabzdį iš kiaušinių dėkliukų. Pavasaris – sėjos laikas ir pats metas pasirūpinti šviežiomis daržovėmis. Mokiniai sėjo ir ant palangių augino ekologiškas daržoves, kurias vėliau naudojo gamindami įvairius patiekalus.

 

Projekto metu buvo nuolat dalijamasi grįžtamuoju ryšiu su partneriais, todėl šį mėnesį buvo labai smagu rašyti popierinius laiškus ir jų sulaukti iš Lenkijos ir Serbijos. Atlikdami projekto veiklas mokiniai tobulino bendravimo anglų kalba įgūdžius.

 

Pagaminti lėlę iš plastikinių buteliukų – iššūkis, kurį skyrė Serbijos mokiniai balandžio mėnesį. Lėles mokiniai gamino bendradarbiaudami su draugu. Tiek kūrybinis procesas, tiek rezultatas parodė, kad ne tik parduotuvėje perkami žaislai gali suteikti daug džiaugsmo!

 

Projekto partneriai ir toliau gilinosi į pastebimas didžiausias ekologines problemas, ieškojo sprendimo būdų ir kartu kūrė komiksus anglų kalba apie elektros ir vandens perteklinį naudojimą, o balandžio 22 dieną, švęsdami Žemės dieną, vaikščiojo, skaičiavo nueitą atstumą ir fotografavo pavasarėjančią gamtą. Trečiokų dovana Žemei – talka Salduvės parke.

 

Gegužės–birželio mėnesiais trečiokai atliko paskutines projekto veiklas. Įvyko virtualus susitikimas su projekto partneriais iš Lenkijos ir Serbijos. Projektavo ir gamino nuostabų eko žaidimų aikštelės maketą, važiavo į Mūšos Tyrelio pažintinį taką ir jį pristatė savo partneriams, keliavo į Šiaulių botanikos sodą ir ten atliko paskutiniąsias projekto veiklas – dalyvavo edukacijoje „Augalų detektyvai“. Taip pat pildė apklausas, vertino veiklas ir jau pradėjo galvoti, ką įdomaus galėtų nuveikti kitąmet.

 

Nepajutome, kaip prabėgo pusė kupinų iššūkių, ieškojimų ir atradimų metų. Džiaugiamės puikia galimybe, kurią suteikia tarptautiniai „eTwinning“ projektai: keisti idėjomis, jas įgyvendinti, bendrauti ir bendradarbiauti su kitomis šalimis, jas pažinti, o svarbiausia – aktyviai įtraukti į tarptautiškumo kultūros diegimo veiklas vaikus. Tai ne tik plečia akiratį, tačiau dovanoja ir puikių emocijų bei patirčių!

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.