Etwinning nacionalinis STEAM projektas „Kuriu Lietuvai“ Šiaulių lopšelyje-darželyje „Bangelė“

Rasa Kildonavičienė, Regina Sadauskienė
,
Šiaulių l.-d. „Bangelė“ mokytojos

Meilė Lietuvai – iš kartos į kartą perduodama vertybė. Patriotu ne gimstama, juo tampama. Ikimokykliniame amžiuje formuojasi vaikų asmenybė ir identitetas. Tai palankiausias laikas skiepyti pilietiškumą. Tautinio identiteto formavimasis prasideda tada, kai asmenybė perima savo tautos vertybes per nacionalinius simbolius, valstybines šventes, papročius bei tradicijas. Taip ugdosi pagarbos, meilės savo kraštui jausmai.

 

Projektinė veikla – puiki galimybė ugdyti vaikų pilietiškumą. Pilietiškumo ir tautiškumo ugdymas – sunkus darbas, reikalaujantis nuolatinio dėmesio ir pastangų. Jei bus ugdoma nenuosekliai, prišokamai – tai rezultatų tikėtis neverta.

 

Šiaulių lopšelio-darželio „Bangelė“ „Saulutės“ ir „Peliukų“ grupių ugdytiniai su dideliu džiaugsmu prisijungė prie eTwinning platformoje vykdomo nacionalinio projekto „Kuriu Lietuvai“. Šio projekto tikslas – ugdyti vaikų tautinę ir pilietinę savimonę bei siekti, kad vaikai laisvai, kūrybiškai, išradingai švęstų Lietuvos istorines datas.

 

Projekto įgyvendinimo metu vaikai kartu su mokytojais, tėvais, savarankiškai pasirinkdami priemones ir STEAM veiklos būdus, tyrinėjo, konstravo, atliko kūrybines bei praktines užduotis Vasario 16-osios, Kovo 11-osios temomis.

Atlikdami STEAM veiklas, „Saulutės“ grupės vaikai su mokytoja Regina Sadauskiene tyrinėjo sniegą, dažė jį Lietuvos vėliavos spalvomis, sužinojo šių spalvų reikšmę, įsidėmėjo jų eiliškumą. Purkšdami spalvotą vandenį ant sniego vaikai sukūrė Lietuvos kontūro žemėlapį, kurį papuošė trispalvėmis vėliavėlėmis. Neužmirštuolėmis pagerbė Sausio 13-osios aukų atminimą. Vasario 16-osios ir Kovo 11-osios dienoms atminti ugdytiniai kūrė, konstravo trispalves snaiges, gėles, štampavo pergalės saliutus.

 

O kokios šventės be vaišių? Vaikai smaližiavo pačių suvertais saldžiais trispalviais kukurūzų vėrinukais, iš sniego luitų sukūrė gimtadienio pyragą Lietuvai, su dideliu susidomėjimu kūrė trispalves ledų porcijas iš skutimosi putų. O kiek džiaugsmo sukėlė riestainių ir duonelės „kepimas“ iš sūrios tešlos! Gaminiai atrodė taip skaniai, kad mažiesiems kilo noras juos paragauti.

 

Projekto įgyvendinimui buvo panaudota daug ir įvairių konstravimo, skaičiavimo ir matavimo, aplinkos pažinimo, tyrinėjimo ir kt. veiklos sritis apimančios veiklos.

 

„Peliukų“ grupės vaikai, kartu su mokytoja Rasa Kildonavičiene kūrė neužmirštuolės ženkliukus (sausio 13-ajai paminėti), atliko STEAM veiklą „Paslėpta neužmirštuolė“. Vaikai lašino pipete vandenį ir stebėjo, kaip ryškėja neužmirštuolė. Buvo smagu žiūrėti į vaikų emocijas. Puikiai pavyko sukurti Lietuvos trispalvę ir lauke: mažieji purkštukais purškė tampomą popierių, stebėjo, kaip jis šlampa, dažo sniegą geltona, žalia, raudona spalvomis, kartu aiškinomės spalvų reikšmę.

 

Su didžiuliu susidomėjimu, vaikai iš antrinių žaliavų kūrė Šaulio skulptūrą „Auksinį berniuką“, Šiaulių miesto Šv. apaštalų Petro ir Pauliaus katedrą (dalyvavome respublikiniame ikimokyklinio ir priešmokyklinio virtualioje nuotraukų koliažų parodoje „Susipažink, Tai mano miestas!“). Teko pasukti galvas, kaip ir iš ko sukonstruoti Šaulio skulptūrą, kaip sudėlioti kartono ritinius, kad atrodytų kaip Šiaulių miesto katedra.

 

Vaikai ugdėsi ne tik statybinius įgūdžius, tačiau ir inžinerijos pradmenis. Iš šiaudelių jiems pavyko pastatyti „Lituanica“ lėktuvą, kuriuo skrido lietuviai pilotai per Atlanto vandenyną. Vėliau šiuo lėktuvu vaikai skraidino gyvūnų figūrėles. Tokios veiklos žadina vaikų smalsumą, skatina tyrinėti, ieškoti problemos sprendimų būdų (kaip sujungti detales, kad išeitų sparnai?). Ruošdamiesi Kaziuko mugei vaikai tapo įvairiais meistrais: puodžiais – lipdė puodynes iš molio, audėjais – „audė“ popieriaus juostelėmis marškinius, juostas, kepėjais – minkė, voliojo, kočiojo iš druskos tešlos riestainius. Vaikams buvo ne tik įdomu, smagu, bet ir susikaupę jie ugdėsi smulkiąją motoriką, susipažino su Lietuvoje rengiama folkloro muge.

 

Vaikai kūrė Lietuvos kontūro žemėlapį, bandėme išsiaiškinti, kur yra Šiaulių miestas. Diskutavome, kad Lietuvoje gyvena daug žvėrių, teka daug upių, yra Baltijos jūra, daug miškų. Vaikai sakė, jog jiems patinka gyventi Lietuvoje. Tai pats geriausias įrodymas, kad pilietiškumo ir tautiškumo ugdymas vyksta sklandžiai.

 

Įgyvendinant nacionalinį projektą „Kuriu Lietuvai“ vaikai įgijo daugiau žinių apie Lietuvą, dalijosi patirtimi, atradimais ir įspūdžiais tarpusavyje. Įvairiai veikdami ugdėsi pilietiškumo jausmą, mokėsi puoselėti lietuvybę, pagarbą savo Tėvynei. STEAM veiklos ugdytiniams sukėlė daug teigiamų emocijų, džiaugsmo, nuostabos, skatino pasitikėti savo jėgomis. Dalis sukurtų darbų papuošė įstaigos teritoriją ir grupės erdves. Tai suteikė vaikams pasididžiavimo jausmą.

 

Bendradarbiaujant su šalies ir užsienio pedagogais, stebint projekto partnerių veiklas, mes, kaip pedagogės, pasisėmėme naujų, įdomių idėjų, kurias panaudosime savo ugdomosiose veiklose.

Projektas eina į pabaigą, tačiau vaikai ir toliau bus skatinami domėtis savo šalimi Lietuva.

 

 

 

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *