„Erasmus+“ projekto partnerių susitikimas Graikijoje

Raminta Mončienė, Atėnė Evelina Skiotienė

Kasdieniai integracijos procesai sparčiai vyksta ekonomikoje, technologijose, moksle, o taip pat ir mokinių ugdyme. Tinkamas mokomųjų dalykų tarpusavio integravimas leidžia mokiniams pritaikyti savo gebėjimus, padeda greičiau įsiminti reikiamą informaciją, pagilina, išplečia ir susieja žinias bei gebėjimus, žadina mokinių mokymosi motyvaciją, ugdo gebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti, leidžia kokybiškiau paskirstyti mokymosi laiką, skatina mokytojus dirbti komandomis. Dėl šių priežasčių labai svarbu skatinti integruoto ugdymo plėtrą mokyklose, plėtoti mokytojų kompetencijas bendradarbiauti ir ieškoti jų mokomųjų dalykų tarpusavio ryšių bei formų sėkmingai dalykų integracijai.

 

„Connection of different subjects: We did it“ – projekto tikslas ir yra skatinti mokomųjų dalykų integraciją, padėti šalių partnerių mokytojams įvairiais būdais tobulinti pamoką. Projekto dalyviai – Lietuva, Turkija, Rumunija, Graikija, Bulgarija. Daugiašalė partnerystė turės teigiamą poveikį visų šalių mokiniams ir mokytojams, mokyklos bendruomenėms, o naujos patirtys, mokymo metodai mokymo(si) procesą padarys dar įdomesnį ir patrauklesnį.

 

Rugsėjo pabaigoje keturios Klaipėdos Vitės progimnazijos pedagogės pagal „Erasmus+“ projektą „Connection of different subjects: we did it“ vyko į susitikimą Graikijoje. Projekte be Lietuvos, dalyvavo Rumunijos, Graikijos bei Turkijos komandos. Partnerių šalių susitikimas prasidėjo nuo pažinties su Atėnų Akropoliu, kuris šiandien yra UNESCO kultūros paveldo objektas.

 

Antrą viešnagės dieną projekto dalyvių komandos susitiko Graikijos Skala Oropos miesto pradinėje mokykloje. Jaukiame mokyklos kieme svečius pasitiko mokyklos mokytojai ir mokiniai. Tautiniais rūbais pasipuošę vaikai pristatė graikų liaudies šokius ir dainas. Svečių komandų atstovėms iškilmingai buvo įteiktos jų šalių vėliavos. Jos visą savaitę puošė mokyklos kiemą, primindamos apie čia vykstantį projekto dalyvių susitikimą.

 

Mokomųjų dalykų integraciją projekto dalyviai stebėjo pamokose. Graikų mokytojos vedė dailės ir matematikos pamoką, kurioje išmoktos geometrinės figūros sugulė į kūrybiškus dailės darbelius. Pasaulio pažinimo ir muzikos pamokoje nagrinėjamos žmogaus emocijos per muziką ir savęs pažinimą. Partnerių iš Turkijos vesta pasaulio pažinimo ir anglų kalbos pamoka apie metų laikus. Graikų mokytojų istorijos ir anglų kalbos pamoka pasižymėjo itin plačia integracija. Pamokos metu buvo dviem kalbomis nagrinėjama Amphiaraos šventovė, o kitą dieną pamokos tęsinys vyko pačioje šventovės vietoje. Šventyklos amfiteatro scenoje mokiniai vaidino sceną apie didvyrį Amphiaraos, pas kurį piligrimai eidavo aiškintis sapnų ir gydytis ligų.

 

Partnerių šalių patirtis integruojant mokomuosius dalykus buvo pristatyta seminare. Čia dalyviai skaitė pranešimus, dalijosi patirtimi ir įspūdžiais. Klaipėdos Vitės progimnazijos patirtį apie integraciją bei mokytojų bendradarbiavimo galimybes seminare pristatė projekto koordinatorė Lina Bružienė. Projekto partneriai susitikimo metu aptarė įgyvendintas veiklas, bei suplanavo ateinančius darbus.

 

Įspūdingo atsisveikinimo vakaro metu dalyviai apibendrino visų dienų įspūdžius bei naujas patirtis, akcentavo projekto svarbą, galimybę mokytis iš užsienio kolegų, dalytis gerąja patirtimi, geriau pažinti pedagoginio darbo specifiką, šalies kultūrą, papročius. Tai daug įspūdžių ir puikios patirties kupinas laikas šioje nuostabioje ir be galo svetingoje šalyje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.