„Erasmus+“ projekto „IQ+EQ=laimės architektūra“ veiklos socialinių emocinių kompetencijų ugdymui

Indrė Staliorevičienė
,
Šiaulių Stasio Šalkauskio gimnazijos geografijos mokytoja

Šiaulių Stasio Šalkauskio gimnazijos strategijoje socialinis emocinis ugdymas įvardijamas kaip prioritetinė veiklos sritis, daug dėmesio skiriama mokytojų mokymuisi, taikomas „Kolegialaus grįžtamojo ryšio“ metodas, sudaromos sąlygos aktyviam patyriminiam mokinių ugdymuisi – tai padeda mokytojams geriau pažinti mokinius, ugdyti jų socialines emocines kompetencijas.

 

Atsižvelgiant į gimnazijoje vykdytos apklausos ir įsivertinimo rezultatus „Erasmus+“ projekto „IQ+EQ=laimės architektūra“ dalyviai iškėlė tikslą – pagilinus profesines, specialiąsias kompetencijas, susipažinus su naujais, mokiniams patraukliais, jų kūrybiškumą, saviraišką, aktyvumą skatinančiais socialinių emocinių kompetencijų tobulinimo būdais, parengti nuoseklaus socialinio emocinio ugdymo gimnazijoje planą, kokybiškai jį įgyvendinti I–IV gimnazijos klasėse ir darbe su tėvais.

 

Įgyvendinant projekto tikslą naujomis veiklomis papildytas ir praplėstas socialinio ir emocinio ugdymo (SEU) gimnazijoje planas: pamokose, klasių valandėlių, neformalių veiklų metu mokytojai taiko aktyvius, inovatyvius, įtraukius SEU metodus, mokiniai atlieka mokymosi tarnaujant projektus įvairiose įstaigose, turi galimybę lankyti neformalią „Saviugdos užsiėmimų“ veiklą, keliasi SEU tikslus „Asmenybės ūgties dienoraštyje“, mokinių tėvams organizuojami tiksliniai praktinių užsiėmimų ciklai apie emocijų valdymą santykyje su vaiku: „Kaip kalbėti su vaikais, kad jie klausytų ir kaip klausyti, kad vaikai kalbėtų?“, „Kaip teisingai nustatyti paaugliui ribas?“, „Meilės kalbos“ ir kt.

Empiriniais tyrimais įrodyta, kad socialiniai emociniai įgūdžiai turi tiesioginį ryšį su mokinių pasiekimais. Tuo tikslu mokytojai tobulino savo kompetencijas kursuose, susijusiuose su socialiniu emociniu ugdymu ir į(si)vertinimu. Įgytomis žiniomis ir kompetencijomis dalijosi su kolegomis – tai suteikė galimybę mokytojams pamokose gauti savalaikį, grįžtamąjį ryšį apie mokinių pasiekimus, ugdyti(s) skaitmeninius įgūdžius.

 

Nuosekliai ugdant socialines ir emocines kompetencijas pastebimas nepageidaujamo mokinių elgesio mažėjimas, gimnazistai labiau įsitraukia ir buriasi į komandas, ne tik patys dalyvauja, bet ir organizuoja renginius kitiems: pvz., gimnazijos mokinių parlamentas organizavo „Naktį mokykloje“; Valentino dienos šokius miesto progimnazijoje. Šios veiklos atliepia 2020–2022 metų gimnazijos strateginio plano tikslą: „Gimnazijos veiklų orientavimas į kūrybiškumo, pilietiškumo ir lyderystės ugdymą“.

 

Įgyvendintos „Erasmus+“ projekto „IQ+EQ=laimės architektūra“ veiklos Šiaulių Stasio Šalkauskio gimnazijoje suteikė galimybę mokiniams stiprinti svarbiausius ateities gyvenimo įgūdžius: aktyvų mokymąsi, kūrybiškumą, atsparumą stresui ir lankstumą, kompleksinį problemų sprendimą, kritinį mąstymą, lyderystę, emocinį ir socialinį intelektą, o visai gimnazijos bendruomenei sėkmingai įgyventi prioritetinę veiklos sritį – socialinių emocinių kompetencijų ugdymo strategiją.

 

Projektą koordinuoja anglų k. mokytoja Jurgita Ribikauskienė. Projektas finansuojamas iš Europos Sąjungos lėšų, įgyvendinant „Erasmus+“ programą.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.