„Erasmus+“ projekto dienoraštis – Kreta

Lina Lorenzo Ruiz
,
projekto koordinatorė

Norisi pasidžiaugti, kad mūsų mokykla, Klaipėdos Baltijos gimnazija, aktyviai dalyvauja tarptautiniuose Europos Sąjungos „Erasmus+“ projektuose. Vien šiais mokslo metais 28 gimnazistai ir 12 mokytojų jau dalyvavo mobilumo veiklose. Projektų dalyviai kasdien patiria naujų išgyvenimų, atradimų, įdomių ir įsimintinų akimirkų, nes šiais projektais siekiama sužadinti mokinių smalsumą, motyvuoti kritiškai ir globaliai mąstyti, siekti aktyvumo ir įsitraukimo į įvairias projektines veiklas.

 

Sausio 29 – vasario 5 d. Kretoje vyko ketvirtasis, priešpaskutinis, „Erasmus+“ projekto „(S)TEAM today, make changes for tomorrow“ dalyvių susitikimas. Lietuvos komandą šį kartą sudarė penki I–III klasių gimnazistai, kuriuos lydėjo dvi mokytojos: aš, anglų kalbos mokytoja Lina Lorenzo Ruiz, ir muzikos mokytoja Kristina Bogužienė.

Projekto tema – klimato kaita, energijos gamyba ir atsinaujinančių energijos išteklių taikymas tiek projekte dalyvaujančiose šalyse, tiek visame pasaulyje. Šį kartą nagrinėjome saulės energiją, lankėmės įvairiose atsinaujinančių energijos išteklių taikymo ir gamybos srityje dirbančiose įmonėse ir institucijose, dalyvavome įdomiose kūrybinėse dirbtuvėse.

 

Pirmoji susitikimo diena prasidėjo pažintimi su Chanijos miestu. Chanija (Chania) – Venecija Kretoje, tik nėra kanalų. Chanija išsaugojo stulbinančią venecijietišką architektūrą, kurios simboliu tapo senojo uosto švyturys. Miestas itin jaukus, su siauromis gatvelėmis apipintu senamiesčiu. Oficialus projekto susitikimo atidarymas įvyko nedideliame Dimitrio Vlissidio teatre, kur buvome šiltai pasveikinti mokyklos direktoriaus ir visos graikų komandos. Tos pačios dienos popietę mokiniai dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse „STE-A-M like ART: saulė kūryboje“, per kurias, padedami graikų mokytojų, inscenizavo Nobelio literatūros premijos laureato Odisėjo Elyčio pjesę „Saulė valdovė“. Per 3 valandas sukurtas meno kūrinys atskleidė mūsų mokinių kūrybiškumą, gebėjimą dirbti komandoje, lankstumą, greitą orientaciją ir komunikabilumą. Vakarą vainikavo tarptautinė vakaronė, kupina geros nuotaikos, dainų, šokių ir, žinoma, tradicinių kiekvienos šalies patiekalų.

 

Kita diena buvo skirta mūsų šalių, miestų ir mokyklų pristatymams. Vėliau laukė pranešimai apie saulės energiją šalyse partnerėse ir apskritai Europoje. Mokiniai išsiaiškino šios energijos rūšies privalumus ir trūkumus bei susipažino su saulės energijos politika partnerių šalyse. Po pietų aplankėme istorinį Therisso kaimą. Therisso yra mažas vaizdingas kaimelis, esantis maždaug 15 km į pietus nuo Chanijos miesto, į kurį galima patekti per Eleftherios Venizelos tarpeklį. Aplankėme Nacionalinio pasipriešinimo muziejų. Muziejaus kolekcijose apstu ginklų ir kito Antrojo pasaulinio karo arsenalo, rezistencijos rašomųjų mašinėlių, daugybė vokiečių okupacijos laikų karinių objektų. Diena baigėsi nuostabia vakariene tradicinėje Kretos tavernoje.

 

Trečiąją dieną lankėmės Retimno (Rethymno) mieste. Šis miestas, įsikūręs Kretos salos centrinėje dalyje, išsaugojo savo senovinį įvaizdį: išliko senovinės cerkvės, venecijietiški namai, turkų mečetės, o tarsi kepurė jį vainikuoja XVI a. ant kalvos pastatyta tvirtovė. Dalį laiko skyrėme ir projekto temai dalyvaudami įvairiose STEAM dirbtuvėse neformaliojo ugdymo organizacijoje „Science in the City“. Mokiniai stebėjo žvaigždėtą dangų, statė žemės drebėjimams atsparius statinius, matavo vėjo greitį, dalyvavo robotikos užsiėmimuose. Susipažinome ir su Retimno universitetu, universiteto ugdymo programomis, bendradarbiavimo galimybėmis.

 

Kitos dienos rytą išvykome į E.K.F.F.E (Fizikos mokslų laboratorijos centrą), kur mokiniai išsamiai susipažino su saulės energija, jos gavyba, saulės baterijomis, grupėse atliko saulės baterijų gaunamos energijos matavimus skirtingu paros metu. Paskui laukė apsilankymas Chanijos technikos universitete ir „Hydro-Car“, naujausio mokslininkų šedevro, pristatymas. Popietė buvo skirta mokinių komandiniam darbui. Suskirstyti į tarptautines grupes dalyviai kūrė pasaką, CD viršelį su grojaraščiu, socialinę reklamą, laikraščio titulinį puslapį, plakatą – ir viskas susiję su saulės tema.

 

Paskutinę programos dieną lankėmės Vamos aplinkosaugos centre. Kiekvienais mokslo metais edukacijose Vamos aplinkosaugos centre dalyvauja šimtai mokytojų ir tūkstančiai mokinių iš visos Graikijos. Centre yra biblioteka su informacine medžiaga, knygomis, brošiūromis, plakatais, nuotraukomis ir kompaktiniais diskais apie aplinkosauginį švietimą, aplinkosaugos problemas, programas bei šio centro ir kitų institucijų vykdomas veiklas. Dalyvavome keliose veiklose, susijusiose su klimato kaitos problemomis, ir kūrybinėse dirbtuvėse, per kurias buvo siekiama supažindinti mokinius su atliekų problema, didinti supratimą apie perdirbimą, tinkamą atliekų tvarkymą ir pakartotinį naudojimą. Mokinai iš jau nenaudojamų marškinėlių kiekvienas pasigamino po krepšį.

Laisvalaikį jaunieji gimnazistai leido su naujaisiais draugais. Kartu pramogaudami galėjo vienas kitą daugiau ir artimiau pažinti. Šiltus prisiminimus paliko ir visa graikų mokyklos bendruomenė, kuri nustebino mus nuoširdžiais ir šiltais tarpusavio santykiais, rūpestingumu ir svetingumu.

 

Viskas, kas turi pradžią, turi ir pabaigą. Savaitė prabėgo lyg viena akimirka. Laikas, praleistas Kretoje, buvo nuostabus! Su nekantrumu laukiame balandį vyksiančio susitikimo Italijoje, Turino mieste.

 

Projektas finansuojamas iš Europos Sąjungos „Erasmus+“ programos lėšų.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.