„Erasmus+“ projektas „Užsikabinę už matematikos“ – laisvė ir galimybė susitikti bei veikti

Ligita Erminaitė, Jolanta Mažuknė
,
projekto koordinatorės

Liepos 1–7 d. Italijos mieste Pocale (Pozzallo) mokymo ir mokymosi veikloms susitiko projekto „Užsikabinę už matematikos“ (angl. „Hooked on Mathematics“) partneriai iš Belgijos, Bulgarijos, Italijos, Lietuvos ir Rumunijos. Nuotoliniu būdu jungėsi dėl sudėtingos situacijos negalėję atvykti dalyviai iš Turkijos. Lietuvos delegacijai atstovavo Plungės „Saulės“ gimnazijos mokiniai Tomas Kazonas ir Mantas Vaitkevičius bei mes, mokytojos Ligita Erminaitė ir Jolanta Mažuknė.

 

Ištroškę bendrystės ir veiklų pirmosios projekto dienos oficialiąją dalį pradėjome vėliavų pagerbimu bei Europos Sąjungos ir šalių nacionaliniais himnais. Italijos mokyklos Instituto di Istruzione Superiore „G. La Pira“ mokiniai pristatė folklorinius šokius ir miesto kultūrą. Po jų aptartos savaitės veiklos, projekto bendruomenė priimta bei pagerbta Pocalo miesto mero. Pastarasis akcentavo projekto svarbą mokyklai ir visam miestui. Antroji dienos dalis – Pocalo pilyje ir jos apžvalgos gynybiniame bokšte, kur ieškota matematikos, istorijos ir kultūros samplaikų bei pradėtos „Matematika ir STEM“ veiklos.

 

Antrąją dieną mokėmės Sirakūzuose (Syracuse), sename antikiniame matematiko, inžinieriaus, fiziko, astronomo Archimedo mieste bei Neapolio archeologiniame parke. Archimedo parko muziejuje lauke pademonstruoti ir praktiškai išbandyti mokslininko atradimai. Vėliau garsiame Leonardo da Vinčio ir Archimedo muziejuje susipažinta su interaktyvia laivų ir skraidymo aparatų, inžinerinių išradimų ekspozicija. Matematikos aspektai patikrinti ir atskleisti Neapolio archeologiniame parke.

 

Trečioji diena – praktinės navigacijos veiklos. Partnerių mokyklos laivu „Ragusa1“ išplaukta į Viduržiemio jūrą, kur mokiniai atliko Italijos mokytojų paruoštas užduotis. Ketvirtąją dieną – matematikos ir laivybos simuliacinės veiklos vyko kompiuterių klasėje, kur susipažinta ir dirbta su specifinėmis laivų valdymo programomis, akcentuotas matematinių žinių svarbumas navigacijoje. Diena baigta UNESCO paveldo mieste Modika (Modica).

 

Paskutinę veiklų dieną – mokiniai dalyvavo „Matematika ir mechanika“ bei „Matematika ir taikomoji elektronika“ dirbtuvėse. Vėliau nepakartojamos architektūros UNESCO paveldo miestelyje Šiklyje (Scicli) įvyko projekto aptarimas, pasidžiaugta gautais sertifikatais, įgytomis naujomis matematinėmis patirtimis, STEM žiniomis, šilta daugiakultūrine bendryste.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *