„Erasmus+“ projektas „Užsikabinę už matematikos“ baigiasi

Ligita Erminaitė, Jolanta Mažuknė
,
projekto koordinatorės Plungės „Saulės“ g-je

Lietuvoje prasidėjęs ir trejus metus trukęs „Erasmus+“ projektas „Užsikabinę už matematikos“ (angl. „Hooked on Mathematics“) baigėsi Bulgarijos sostinėje Sofijoje rugpjūčio 21–27 d. Džiugu konstatuoti, kad paskutinis susitikimas įvyko gyvai, dalyvaujant visiems projekto partneriams – Plungės „Saulės“ gimnazijai (Lietuva, projekto koordinatorė), 144 Secondary School „Narodni Buditeli“ (Bulgarija), GO! Atheneum da Vinci Campus (Belgija), Instituto di Istruzione Superiore „G. La Pira“ (Italija), Colegiul Tehnic „Petru Poni“ Roman (Rumunija) ir SEHIT MURAT INCI ANADOLU IMAM HATIP LISESI (Turkija). Baigiamojo vizito mokymosi veiklos buvo skirtos matematikos, ekologijos ir tvarumo temai. Plungės „Saulės“ gimnazijai Bulgarijoje atstovavo gimnazistės Gabija Žukauskytė ir Guoda Stonkutė bei mes, mokytojos Ligita Erminaitė ir Jolanta Mažuknė.

 

Bulgarijos mokyklos 144 Secondary School „Narodni Buditeli“ partnerių pasiūlyta tema – šiuolaikiška, moderni ir aktuali. Susirinkę mokiniai noriai įsijungė į penkių dienų veiklas ir jau pirmą dieną ieškojo matematikos sostinės architektūriniuose ansambliuose ir pastatų masyvuose. Ekonomiškumo, naudingumo, tvarumo principai buvo lyginami ir apie juos diskutuojama stebint šiuolaikinius ir senuosius statinius, jų prieigas. Kitų dienų veiklų principai persikėlė į mokyklos erdves, kur nuostabą kėlė dešimtmečio pasaulio mintino skaičiavimo čempiono Kaloyan Geschev gebėjimai. Kultūrinę ir etninę bulgarų tautos sąmonę atskleidė mokinių atliktos dainos ir šokiai, o integruotose matematikos ir biologijos pamokose buvo analizuojama ir aptariama ekosistemos piramidė, kurios praktinis-pažintinis tyrimas persikėlė į Vitošos kalnų masyvą ir Dendrologinį botanikos parką. Senųjų UNESCO paveldo miestelių Melniko ir Koprivšticos bei XII–XIII amžiuje įkurto Roženo vienuolyno ansamblyje – architektūroje ir augaluose atpažįstamas Fibonačio auksinės taisyklės principas, kurį mokiniai tyrinėjo ir atliko skaičiavimus. Senojoje Bulgarijos kepykloje „Duonos namai“ projekto dalyviai taikė senųjų technologijų ir receptūrų skaičiavimus, minkė ir kepė duoną, degustavo kepinius, svarstė ekologijos ir tvarumo tema.

 

Veiklų Bulgarijoje ir bendras projekto rezultatų aptarimas priminė, kad projektas baigiasi. Palieka  perspektyvus jo idėjų  ir rezultatų tvarumas, socialiniai ir kultūriniai ryšiai su partneriais, įgiję naujų ir pagilinę turėtas kompetencijas mokiniai ir mokytojai. Paruošta mokymosi medžiaga skelbiama Etwinnig, „Erasmus+“ projektų rezultatų platformoje, projekto Facebook grupėje bei Rumunijos partnerių sukurtame tinklalapyje.

 

Esame dėkingi Europos Sąjungos „Erasmus+“ projektų švietimo srityje suteiktomis galimybėms tobulėti ir atrasti naujas dimensijas matematikos srityje.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.