„Erasmus +“ projektas „Gyvenimas – tai menas, o menas – tai gyvenimas“

Lija Tavdgiridze
,
Vilniaus Aleksandro Puškino g-jos lietuvių kalbos mokytoja
Aleksej Peržu
,
Vilniaus Aleksandro Puškino g-jos direktoriaus pavaduotojas ugdymui

Menas yra viena geriausių priemonių, padedančių žmonėms išreikšti emocijas. Remiantis pedagogikos specialistų nuomone, menas ne tik suteikia žmogui galimybę pajausti sėkmę akademinėje srityje, bet ir įtraukia mokinius į socialinę aplinką, todėl menas yra svarbus tiek mokiniams, tiek mokytojams formuojant jų suvokimą apie žmogaus kultūrą bei bendruomenę.

 

Nuo šių mokslų metų Vilniaus Aleksandro Puškino gimnazija kartu su partneriais iš Turkijos, Italijos, Latvijos, Graikijos ir Kroatijos dalyvauja Tarptautinio švietimo mainų fondo „Erasmus +“ Strateginių partnerysčių programos projekte „Gyvenimas – tai menas, o menas – tai gyvenimas“ (angl. „Life is Art – Art is Life“).

 

Projektu norėtume inicijuoti 14–18 metų mokinių iš skirtingų Europos šalių tarpkultūrinį dialogą atskleidžiant meno, sporto, meno istorijos, teatro, muzikos, literatūros bei informacinių ir komunikacijos technologijų svarbą bendravimo kontekste. Pagrindinis projekto siekis – pasidalinti kultūros ypatybėmis pasitelkiant meno raišką: projekto dalyviai turės išsirinkti savo šalies tautinį meno kūrinį ir pristatyti jį kitiems, pasirinktos šalies, projekto dalyviams, tuo metu kitos šalies dalyviai turės sukurti atgarsį, susijusį su pristatytu tautiniu kūriniu, viena iš šių formų: muzikos, šokio, vaidybos, piešimo.

 

Šiais mokslo metais partneriams teko visas veiklas rengti virtualioje erdvėje. Vasario 15 d. programos bendravimo ir bendradarbiavimo platformoje „eTwinning“ įvyko pirmoji projekto koordinatoriams skirta konferencija „Gyvenimas – tai menas, o menas – tai gyvenimas“. Šios konferencijos metu projekto koordinatorius iš Turkijos Mehmet Susam pasakojo, kaip „eTwinning“ platforma padeda įgyvendinti programos „Erasmus +“ projektus, kaip „eTwinning“ projektai vertinami, kokios yra šios platformos galimybės.

 

Iki vasario pabaigos virtualioje erdvėje vyko mokinių pažintis. Visi projekto partneriai suformavo mokinių komandas. Mokiniai pateikė savo išvaizdos aprašymą specialiai sukurtoje mainų ir publikavimo platformos „Padlet“ erdvėje. Kita užduotis – sukurti priskirtos šalies mokiniams asmeninius paveiksliukus – „avatarus“. Lietuvos mokiniams teko kurti „avatarus“ draugams iš Italijos, o Italijos mokiniai savo ruožtu sukūrė paveiksliukus mūsų komandai. Buvo smagu matyti, kad sukurti paveiksliukai tikrai panašūs į mūsų mokinius. Tikimės, kad ir mūsų komandai pavyko sukurti tinkamus „avatarus“ naujiesiems draugams iš Italijos.

 

Kovo mėnesį surengtas logotipų konkursas. Visų šešių šalių komandos (Italijos, Turkijos, Kroatijos, Graikijos, Latvijos ir Lietuvos) pateikė savo darbus konkursui. Lietuvos komanda pateikė penkis logotipus. Iš viso konkurse buvo vertinamas 31 projekto logotipas. Beveik 150 mokinių iš šešių šalių turėjo išrinkti tinkamiausią – kuris ne tik geriausiai atspindėtų projekto esmę, bet ir atitiktų keliamus reikalavimus: logotipe turi būti visų šalių partnerių vėliavos, projekto pavadinimas bei Tarptautinio švietimo mainų fondo „Erasmus +“ programos pavadinimas. Nugalėtoju tapo Italijos komandos sukurtas ženklas.

 

Gegužės 24 d. nuotoliniu būdu įvyko mokinių komandų susitikimas. Jo metu mokiniai pasakojo apie savo mokyklą, šalį, miestą bei vieną iš meno muziejų. Mūsų gimnazijos mokiniai – Alisa Kovalenko, Aleksandr Tiomkin ir Ilja Žoludev – anglų kalba papasakojo apie mūsų gimnazijos ypatumus, pasidalino nuotraukomis ir filmukais, kuriuose įamžinti stambiausi ir reikšmingiausi mokyklos renginiai. Arina Tichonovskaja ir Kristijonas Ramanauskas ne tik parodė gražiausius Lietuvos kampelius, bet ir papasakojo apie ilgametes šalies tradicijas, išlikusias nuo pagonybės laikų. Elina Molockaja ir Viktorija Golodok kalbėjo apie vieną moderniausių šalies muziejų – MO muziejų, parodė kelias ekspozicijas.

 

Susitikimą tęsė Turkijos mokiniai, kurie ne tik papasakojo apie savo šiuolaikišką mokyklą, bet ir pasidalijo Hatay miesto nuotraukomis. Graikijos mokiniai taip pat pasakojo savo šalies istoriją, dalijosi gamtos vaizdais. Partneriai iš kaimyninės Latvijos parodė, kaip per pastaruosius metus pasikeitė jų mokykla, papasakojo apie latvių tradicijas, savo šalies sostinę Rygą. Pagrindinė projekto koordinatorė – Italijos komanda – papasakojo apie savo kraštą, vadinamą „žaliąja Italijos širdimi“. Susitikimą baigė komanda iš Kroatijos, pasidalijusi informacija apie savo šalies geografiją, nacionalinę virtuvę ir garsius meno bei sporto veikėjus.

 

Tikimės, kad artimiausiu metu kartu su mokiniais galėsime nuvykti į šias šalis pasidalyti savo patirtimi ir pasisemti naujų idėjų.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.