„Erasmus+“ kursai „Įtrauktis prasideda nuo kiekvieno iš mūsų“ Martinikoje

Ramutė Skrickienė
,
Panevėžio r. Naujamiesčio l.-d. „Bitutė“ direktorė

Mūsų įstaiga laimėjo programos „Erasmus+“ 1 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo mobilumo projektą „Veik aktyviai“. Kovo 6–12 d. man teko laimė dalyvauti kvalifikacijos kėlimo kursuose „Įtrauktis prasideda nuo kiekvieno iš mūsų“, kurie vyko Sainte-Luce mieste, Martinikoje (Prancūzijos Respublikoje). Į kursus susirinko delegacijos iš Lietuvos, Rumunijos, Graikijos, Portugalijos.

 

Kursų metu daug dėmesio buvo skirta stereotipams atpažinti ir suvokti, kad stereotipinis mąstymas dažniausiai būna klaidingas. Nagrinėjome situacijas, kaip jaučiasi vaikas, atėjęs į mokyklą, ką turi daryti visi mokytojai, kad vaikas jaustųsi puikiai. Dažnai pasitaiko, kad kiekvienas mokytojas siekia padėti vaikui, naudodamas skirtingus metodus, kurie vaiką dar labiau išbalansuoja. Svarbu mokytojų veiksmų koordinavimas, susitarimai, empatija vaiko atžvilgiu. Išmokome daug naujų metodų, kurie, tikiuosi, bus sėkmingai pritaikomi darbe.

 

Kalbėjome apie Europos Sąjungos bendrąsias kompetencijas, jų tobulinimo būtinybę, siekiant atliepti XXI amžiaus ugdytinių poreikius. Daugiakultūrė visuomenė kelia naujus iššūkius, kuriuos išmokti įveikti pirmiausia turi sugebėti mokytojas, paskui tokius pat gebėjimus perduoti savo ugdytiniams. Tam puikiai pasitarnauja kūrybiškumas, kurio gebėjimus ugdėmės šių kursų praktinių užsiėmimų metu. Kiekvienai kompetencijai patobulinti buvo skirti praktiniai užsiėmimai, kuriuos įveikėme dirbdami grupelėse per tam tikrą užduočiai atlikti skirtą laiką. Vėliau rezultatus pristatėme kolegoms. Komentavome, su kokiais sunkumais susidūrėme atlikdami užduotis ir kaip juos įveikėme. Džiaugiuosi, kad kursų dalyviai labai geranoriški, šiltai ir atvirai bendrauja.

 

Mes daug kalbame apie darbą komandoje, tačiau ar visada žmonės, kurie dirba drauge, yra komanda? Aiškinomės, kuo darbas grupėje skiriasi nuo darbo komandoje. Atlikome praktines užduotis, kurios privertė susitelkti, išsakyti savo pasiūlymus, kaip geriau atlikti vieną ar kitą užduotį, išklausyti kolegas, rasti bendrą užduoties sprendimą. Komandos kūrimas – sunkus, ilgalaikis, bet įdomus procesas.

Aptarėme konfliktus, kurie kyla dėl požiūrių skirtumo ir vyraujančių mūsų mąstymo stereotipų, atlikome praktines užduotis, kurios skatino konfliktus spręsti per pozityvą. Praktikų metu turėjome išeiti iš komforto zonos ir vėliau pasakoti, kaip jautėmės. Kalbėjome apie motyvavimo priemones mokiniams, dalijomės praktiniais savo darbo pavyzdžiais.

 

Visų kursuose dalyvaujančių šalių atstovai pristatė savo šalių ugdymo sistemą, savo atstovaujamas ugdymo įstaigas. Vyko tarpkultūrinė programa, kurios metu buvo kūrybiškai pristatytos atstovaujamos šalies kultūrinės vertybės: daina, šokis, maistas. Lietuvos atstovės pasiūlė pažaisti žaidimą „Bingo“, kurio metu iš mūsų pasakojimų apie Lietuvą ir mūsų įstaigas reikėjo pažymėti atpažintus objektus, į kontūrą sudėlioti Lietuvos dėlionę.

Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dieną – Kovo 11-ąją – šventėme drauge su kursų dalyviais iš kitų šalių. Vaišinome juos lietuvišku sūriu, duona, šakočiu.

Išsiskyrėme su kolegomis iš kitų šalių aptarę bendradarbiavimo galimybes ateityje.

 

Laisvu nuo mokymų laiku aplankėme du botanikos sodus, zoologijos sodą. Bandėme pažinti vietos kultūrą lankydamiesi istorijos ir etnografijos muziejuje, kuriame eksponuojami kreolų baldai, drabužiai, juvelyriniai dirbiniai ir muzikos instrumentai, didžiosios cukraus perdirbimo gamyklos griuvėsius, kuriuos XVIII a. valdė turtingoji Dubucų šeima, valdžiusi pusiasalį. Džiaugiuosi sutikusi šiltus, draugiškus ir geranoriškus vietos gyventojus.

 

Programos „Erasmus+“ 1 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo mobilumo projektas „Veik aktyviai“ (Nr. 2022-1-LT01-KA122-SCH-000733890460331).

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.