„Erasmus+“ Budapešte: naujos patirtys ir žinios apie 3D technologijas bei atsinaujinančius išteklius

Gabija Miežytė
,
IG klasės mokinė

„Erasmus+“ projektai suteikia daug galimybių pažinti save, pasaulį, atrasti ir išbandyti naujus dalykus, suvokti, kiek dar daug nežinai ir kokios yra neribotos galimybės. Prieš keletą dienų mes, Meškuičių gimnazijos komanda, vadovaujama mokytojų Ievos Galkauskaitės-Tenienės ir Kristinos Daukšaitės, grįžome iš Vengrijos sostinėje Budapešte organizuoto projekto „Promoting“ STEAM career“ susitikimo. Jame dalyvavo ir moksleiviai iš Turkijos, Šiaurės Makedonijos, Bulgarijos bei Vengrijos.

 

Pirmąją dieną visos projekto komandos, lydimos projekto koordinatoriaus Zoltono, išvykome į Öveges József profesinę mokyklą. Vengrams pristačius savo mokyklą, iš kiekvienos komandos buvo išrinktas žmogus, kuris buvo atsakingas už visos savaitės nuotraukas. Po trumpos kavos pertraukėlės įvyko  pristatymai: kiekviena komanda pasakojo apie savo gimtąją šalį ir mokyklą, paskui apie žinomą vietos žmogų, įžymų šalies mokslininką ir apie savo mokslinę praktiką mokykloje. Po pietų aplankėme žvejų bastioną – vieną iš žinomiausių kultūros paminklų Budapešte, anksčiau turėjusį gynybinę paskirtį. Iš ten turėjome unikalią galimybę pamatyti nuostabią Budapešto panoramą.

 

Antroji diena prasidėjo kelione į Óbuda technikos universitetą, kur galėjome apžiūrėti technologijų evoliucijos parodą, išvysti, kaip anksčiau atrodė skaičiuotuvai, kompasai, telefonai, lemputės, kompiuteriai ir kt. Po apsilankymo universitete turėjome laisvo laiko pailsėti ir apžiūrėti „Aquincum“ karinį amfiteatrą, kuris yra vienas iš didžiausių amfiteatrų Budapešte, Vengrijoje. Jis buvo pastatytas apie 145 m. po Kr. Vėliau apsilankėme „Csopa“ mokslo pramogų centre, kur galėjome patikrinti, kaip mus veikia optinės apgaulės, apžiūrėti įvairius interaktyvius eksponatus, išbandyti įvairius žaidimus iš biologijos, chemijos ir fizikos srities.

 

Trečiąją dieną lankėmės Budapešto universiteto technologijų ir ekonomikos fakultete. Šiame universitete mums pristatė įvairius mechanizmus, 3D spausdintuvus, parodė, kaip jie veikia, demonstravo robotų atliekamas komandas. Kiekvienas eksponatas buvo vertas dėmesio. Buvo puiki galimybė norintiems studijuoti inžineriją su ja susipažinti iš arčiau. Po pietų klausydami audiogido turėjome ekskursiją po miestą autobusu, ši ekskursijos ypatinga tuo, kad autobusas buvo nepaprastas, nes pasivažinėjęs po miestą jis nusileido į upę ir, virtęs laiveliu, pradėjo… plaukti. Mes turėjome nepakartojamus įspūdžius, plaukdami Dunojaus upe pro autobuso langą galėjome iš arčiau pamatyti nuostabųjį Budapešto parlamentą. Po ekskursijos autobusu lankėmės 3D galerijoje, darbuotojai paaiškino ir parodė, kaip reikia teisingai fotografuoti, galėjome ir patys išbandyti, pasidaryti įdomių ir gražių nuotraukų.

 

Ketvirtoji diena prasidėjo nuo pasiskirstymo į dvi grupes, vyko paskaitos apie media, socialinius tinklus, patyčias internete, pasakojo, kaip saugiai elgtis internete, kiek iš tikrųjų yra mums pasiekiamos informacijos. Pasitikrinome savo žinias  programėlėje „Kahoot“ ir aptarėme, ką naujo sužinojome, kas labiausiai patiko. Po pertraukėlės kūrėme trumpą filmuką apie visos savaitės įspūdžius. Paskui ėjome į kitą kabinetą, kur klausėmės prezentacijos apie technologijas, kaip jos keičia pasaulį. Pasigaminome dėlionę su savo komandos nuotrauka ir dėžutę jai sudėti. Po įvairių veiklų mokykloje susitikome su kita grupe ir ėjome į Eiffel Art Studios. Anksčiau ten buvo geležinkelio stotis, o dabar – operos muziejus, kuriame vyksta įvairūs renginiai. Išvydome repetuojančius muzikantus, sceninius rūbus, scenines dekoracijas, įvairius eksponatus. Sutemus turėjome galimybę pasivaikščioti po naktinį Budapeštą, šią ekskursiją vedė vengrų studentai. Užkopėme ir ant 235 metrų aukščio Gellért kalvos, nuo kurios atsiveria nuostabus naktinio Dunojaus, parlamento vaizdas.

 

Penktąją, paskutinę dieną, mokykloje išklausėme pristatymus apie atsinaujinančią energiją, kiekviena šalis pasakojo, kokie yra atsinaujinančios energijos šaltiniai, kaip šią energiją panaudoti, kokiais būdais ji naudojama jų šalyje, kodėl ši veikla labai aktuali. Vėliau keliavome į „Öveges József“ vidurinę mokyklą, kur turėjome parodyti parengtus filmukus apie projektinę savaitę, apsikeitėme dovanomis. Visiems dalyviams buvo įteikti sertifikatai. Po pietų turėjome laisvo laiko pasiruošimui prieš vakarą, nes turėjome pasiruošti operai. Taip pat atsisveikome su mūsų partneriais turkais ir šiaurės makedoniečiais, gaila, bet jie turėjo išskristi, todėl į operą ėjome tik su bulgarų ir vengrų komandomis. Opera iš pirmo žvilgsnio nustebino savo didingumu. Džiuzepės Verdžio opera „Don Carlos“ truko 4 valandas, kažkam laikas prailgo, kiti įsijautė į patį pasirodymą, bet vis tiek ir vienus, ir kitus opera nustebino savo didingumu, scena, dekoracijomis, aktoriais, balkonais, raudonu kilimu…

 

Budapeštas paliko didelį įspūdį savo gražumu, architektūra, ypač nudžiugino žaluma visame mieste, parkai, kur žmonės aktyviai praleidžia laisvą laiką, labai gerai išvystytas viešas transportas. Šis projektas leido išbandyti visai naują veiklą, išbandyti save, įgyti naujų žinių, patirties, užmegzti naujų pažinčių.

 

Su nekantrumu laukiame kito mobilumo, kuris vyks kitais metais pas mus, Lietuvoje. Mes čia taip pat turime kuo maloniai nustebinti svečius.

Mielai sutinkame pasidalyti „Švietimo naujienų“ svetainėje skelbiamais tekstais ir nuotraukomis, tik prašome nurodyti informacijos šaltinį ir autorius.

Komentarai (3)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *